وزیر ارتباطات: تا مهر ماه 70 درصد به ظرفیت شبکه اینترنت افزوده می‌شود

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که تا مهرماه، 70 درصد به ظرفیت زیرساخت اینترنت کشور افزوده خواهد شد.

زارع‌پور در خصوص وضعیت کیفیت اینترنت و سرعت دانلود در کشور گفت: سرعت اینترنت به عوامل مختلفی وابسته است، از تلفن همراه گرفته تا مودم تا سایت‌های BTS، شبکه انتقال مخابرات و زیرساخت همگی بر روی تجربه نهایی کاربر از اینترنت تاثیر می‌گذارند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بخشی از مجموعه عوامل مانند تامین ارتباطات بین‌الملل و افزایش کیفیت شبکه در اختیار ما قرار دارد، عده‌ای میگویند که دولت در واردات پهنای باند محدودیت ایجاد کرده اما باید بگویم که این ادعا صحیح نیست، در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه تامین اینترنت مورد نیاز کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هر چقدر پهنای‌باند نیاز کشور باشد تامین می‌کنیم و منابع مختلفی برای تامین اینترنت از مسیرهای مختلف و شرکت‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم تا اگر قطعی پیش آمد، ظرفیتی برای جایگزینی داشته باشیم.

70 درصد به ظرفیت کل شبکه اضافه می‌شود

وزیر ارتباطات با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه تا پاییز امسال توضیح داد: در بهمن سال گذشته قراردادی با یک کنسرسیوم ایرانی منعقد کردیم که به واسطه آن قرار است در مدت هشت ماه، 70 درصد به ظرفیت کل شبکه زیرساخت کشور اضافه شود. فرایند این کار آغاز شده و تا مهرماه 70 درصد به ظرفیت زیرساخت شبکه کشور افزوده خواهد شد، این بدان معناست که ما در مدت هشت ماه، ظرفیت چند برابری به آنچه در 15 سال اخیر انجام شده بود، اضافه خواهیم کرد.

دلایل افزایش ظرفیت زیرساخت کشور

زارع‌پور تاکید کرد که شبکه زیرساخت ظرفیت مناسبی دارد اما برای به سرانجام رساندن پروژه بزرگ واگذاری 20 میلیون پورت فیبرنوری به کاربران و کسب‌و‌کارها باید زیرساخت‌ها برای افزایش سرعت دسترسی و تقاضای کاربران را افزایش دهیم.

تاثیرات افزایش ظرفیت شبکه کشور

وزیر ارتباطات در خصوص تاثیر افزایش ظرفیت شبکه تا مهرماه گفت: به طور قطع این اتفاق باعث افزایش سرعت شبکه می‌شود، البته گلوگاه ما شبکه مادر، مخابراتی نیست. بخشی که در اختیار بخش خصوصی است یعنی شبکه تجمیع مخابرات، شبکه داخل شهرها و داخل استان‌ها، بین شهرها نزدیک به 10-12 سال است که متاسفانه به‌روز نشده است و در بعضی از استان‌ها شبکه مخابراتی ما فرسوده و نیاز به بازسازی فوری دارد.

در طرح صیانت به دنبال قطع اینترنت نیستیم

زارع‌پور در خصوص طرح صیانت توضیح داد: از زمانی که به عنوان وزیر انتخاب شدم، به موضوع طرح صیانت ورود پیدا کردم و محتوای آن تغییر کرد. اکنون این طرح در مسیر مصوبه دچار توقف شده اما می‌خواهم این اطمینان را به کاربران بدهم که هیچ کس از تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان و مدیران جمهوری اسلامی ایران به دنبال قطعی اینترنت نیست ولی فضای مجازی نیاز به قانون دارد. ما نمی‌توانیم در جایی که نیاز مردم برطرف می‌شود، خرید و فروش انجام می‌گیرد یا مردم آموزش می‌بینند، فضای بدون قاعده‌ای داشته باشیم.

اگر در زمان فیلتر توییتر وزیر بودم، تصمیم دیگری می‌گرفتم

وزیر ارتباطات در خصوص حضور وزرای دولت سیزدهم شبکه اجتماعی فیلتر شده توییتر گفت: این تصمیمات عجیب و غریب و دوگانگی‌ها در گذشته گرفته شده است، اگر من در زمان تصمیم‌گیری در گرذشته بودم، قطعا تصمیم دیگری می‌گرفتم. تا زمانی که پلتفرمی برای عموم مردم غیرقابل دسترس باشد بدون استفاده از ابزارهای غیر قانونی مانند فیلترینگ بنده هم در آن پلتفرم‌ها حضور پیدا نمی‌کنم.

1 در مورد “وزیر ارتباطات: تا مهر ماه 70 درصد به ظرفیت شبکه اینترنت افزوده می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH