مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل با تراشه M2 پرو در سال آینده عرضه خواهد شد

بر اساس شایعات، شرکت اپل روی توسعه مدل‌های جدید مک‌ مینی، مک‌بوک پرو 14 اینچی و مک‌بوک پرو 16 اینچی همگی مجهز به تراشه M2 پرو کار می‌کند. همچنین برخی شایعات از عرضه مک پرو با تراشه‌های M2 اولترا یا M2 اکستریم شرکت اپل حکایت دارند.

اپل در جریان برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC 2022 از تراشه جدید M2 محصول واحد Apple Silicon و مدل‌های جدید مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی مجهز به این تراشه رونمایی کرد. از آنجا که مک مینی جزو نخستین دستگاه‌های استفاده کننده از تراشه M1 محسوب می‌شود؛ لذا معرفی مدل جدید این محصول مجهز به تراشه M2 نیز احتمالا مدت زیادی زمان نخواهد برد.

مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در شماره جدید خبرنامه خود موسوم به Power On اعلام کرده که نقشه راه اپل برای کامپیوترهای مک مجهز به تراشه M2 شامل مدل‌های جدید مک مینی با آخرین نسل از تراشه‌های سری M خواهد بود. بر این اساس مدل جدید مک مینی احتمالا با تراشه‌های M2 و M2 پرو روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو احتمالا از تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس استفاده خواهند کرد.

از سوی دیگر کامپیوتر مک پرو که کاربران از مدت‌ها قبل منتظر معرفی آن هستند نیز از تراشه‌های نسل جدید اپل بهره گرفته و در مدل‌هایی با تراشه‌های M2 اولترا و M2 اکستریم روانه بازار خواهد شد.

به باور مارک گورمن، اپل چرخه استفاده از تراشه‌های جدید سری M2 را ادامه خواهد داد. بدین‌ترتیب مک‌بوک ایر 13 اینچی کمپانی بار دیگر به‌روزرسانی شده و از یک مدل 15 اینچی نیز رونمایی خواهد شد. همچنین مدل جدید آی‌مک با تراشه M3 نیز احتمالا در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. بعلاوه بر اساس اطلاعات اخیرا لو رفته به‌نظر می‌رسد که نوت‌بوک 12 اینچی آینده اپل نیز مراحل ابتدایی توسعه خود را پشت سر می‌گذارد.

1 در مورد “مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل با تراشه M2 پرو در سال آینده عرضه خواهد شد”

  1. عالی
    امیدوارم عین مک پرو ۲۰۱۷ کیبورد تخت داشته باشه چون من فقط با اون کیبورد میتونم کار بکنم پشت لپتاپ
    دنبال اخبارش هستم در هرحال
    مرسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH