متا به‌دلیل بحران اقتصادی میزان استخدام‌ها را 30 درصد کاهش می‌دهد

مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل متا و مالک پلتفرم‌های فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌آپ خبر کاهش حداقل 30 درصدی میزان استخدام نیروهای مهندسی را با کارمندان خود به اشتراک گذاشت و به آنها در رابطه با بحران اقتصادی آتی هشدار داد.

آقای زاکربرگ ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد که هدفگذاری استخدام مهندسان در شرکت متا طی سال 2022 به 6000 الی 7000 نفر کاهش یافته است. این رقم در ابتدا برابر با 10 هزار نفر بود. علاوه بر این پس از اجرای طرح کاهش میزان استخدام، برخی موقعیت‌های شغلی در شرکت خالی خواهند ماند. همچنین راندمان کاری نیز بایستی به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند و کارمندانی که قادر به تحقق اهداف جاه‌طلبانه‌تر ترسیم شده توسط مدیران بالادستی نباشند؛ بایستی از شرکت اخراج شوند. متا پیش‌تر در رابطه با اجرای این برنامه‌ها هشدار داده بود؛ اما از ارائه هرگونه آمار و ارقام مشخص امتناع کرده بود.

متا در راستای تحقق این هدفگذاری میزان هزینه‌های خود در 6 ماهه دوم سال 2022 را به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد. خبرگزاری رویترز در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که اوضاع اقتصادی جهان به‌طور پیوسته رو به وخامت خواهد رفت. این خبرگزاری به نقل از اسناد داخلی بایگانی شده متا ادعا می‌کند که مسائل مربوط به حریم خصوصی کاربران و تبلیغات آنلاین از سوی آژانس‌های رگولاتوری و عموم مردم موجب نگرانی این شرکت شده است.

متا از ابتدای سال 2022 حدودا نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است. مشکلات این شرکت پس از انتشار گزارش مربوط به عملکرد مالی متا در 3 ماهه چهارم سال 2021 آغاز شد. در آن زمان مشخص شد که تعداد کاربران شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای نخستین بار در تاریخ کاهش یافته است.

متا برنامه‌های خود برای استخدام نیرو را تعدیل می‌کند

متا علاوه بر تشدید سیاست‌های پرسنلی خود بایستی استراتژی توسعه‌ای ویژه‌ای را تنظیم نماید. این شرکت از یک سو بایستی روی رقابت با تیک‌تاک در زمینه ویدیوهای کوتاه تمرکز نموده و از سوی دیگر به فرآیند پرهزینه توسعه فناوری‌های متاورس ادامه دهد. کریس کاکس؛ مدیر ارشد محصولات شرکت متا هشدار داده که تا پایان سال، تعداد GPUها در دیتاسنترهای کمپانی بایستی 5 برابر میزان فعلی باشد. این موضوع برای تقویت عملکرد الگوریتم‌های پیشنهاددهنده مبتنی بر هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام ضروری است.

اما در این میان اخبار مثبتی نیز وجود دارد. تعداد بازدیدکنندگان Reels؛ سرویس ارائه شده توسط شرکت متا در پاسخ به ویدیوهای کوتاه تیک‌تاک طی سال گذشته 2 برابر شد. بعلاوه میزان بازدید از فیس‌بوک نیز رشد 80 درصدی را تجربه کرد. در همین راستا مدیریت متا قصد دارد تا بخش مربوط به نمایش تبلیغات را در اسرع وقت راه‌اندازی نماید. با توجه به اظهارات مدیران ارشد متا به‌نظر می‌رسد که ابزارهای تجاری در پلتفرم‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای سایر عوامل رشد متا را تشکیل می‌دهند. این پدیده به کاهش زیان‌‌های ناشی از تغییر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی در سیستم‌عامل iOS اپل کمک می‌کند. این ضرر و زیان تنها طی سال جاری به 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

1 در مورد “متا به‌دلیل بحران اقتصادی میزان استخدام‌ها را 30 درصد کاهش می‌دهد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH