خودروهای برقی در سال آینده با یک نوبت شارژ بیش از 1000 کیلومتر را طی خواهند کرد!

بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده باتری در جهان با نام CATL اعلام کرده که تولید باتری جدید خودروهای برقی با قابلیت پیمایش مسافت بیش از 620 مایلی (بالغ بر 1000 کیلومتری) را آغاز خواهد کرد. این باتری در سال 2023 وارد مرحله تولید انبوه شده و با نام رسمی باتری The Qilin روانه بازار خواهد شد.

The Qilin در مقایسه با باتری مورد استفاده در خودرو تسلا مدل S حدودا 50 درصد کارآمدتر است. خودروی برقی تسلا مدل S با برد پیمایشی 405 مایلی به ازای یک نوبت شارژ از بیش‌ترین برد مسافتی در میان خودروهای کمپانی برخوردار است. در مقابل باتری The Qilin نویدبخش برد پیمایشی بالغ بر 620 مایلی برای خودروهای برقی آینده خواهد بود.

Lucid Air با قیمت‌‌گذاری 169 هزار دلاری دوربردترین خودروی الکتریکی موجود در بازار ایالات‌متحده به‌شمار می‌رود. Lucid Air یک استارتاپ مستقر در ایالت کالیفرنیا بوده و خودروی برقی ارائه شده توسط آن با هر نوبت شارژ قادر به پیمایش مسافت 520 مایلی است.

به گفته CATL؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری‌های مخصوص خودروهای برقی در جهان و تامین‌کننده طرف قرارداد شرکت تسلا، باتری The Qilin مقدار بسیار زیادی انرژی را درون یک فضای کوچک جای می‌دهد. این دستاورد مدیون پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه ساختار شیمیایی باتری و تکنیک‌های پکیج‌بندی است.

کمپانی Contemporary Amperex Technology Co. Ltd یا به اختصار CATL

به گفته CATL این باتری دارای چگالی انرژی 255 وات‌ساعت در ازای هر کیلوگرم بوده و در مقایسه با پیکره‌بندی جدید مورد استفاده در خودروهای شاسی بلند مدل Y تسلا 13 درصد قدرتمندتر است. این خودروها از باتری مدل 4680 استفاده می‌کنند. چنان‌چه یک وسیه نقلیه برقی مجهز به باتری‌های قدرتمندی باشد؛ در این‌صورت می‌تواند مسافت‌های زیادی را طی کند. با این‌حال اطمینان از عدم اشغال فضای بیش از حد توسط باتری‌ها یا وزن نه‌چندان زیاد آن‌ها امری دشوار است.

تسلا مدل S با برد پیمایشی حدودا 405 مایلی روانه بازار می‌‌شود

بعلاوه CATL ادعا کرده که میزان شارژ باتری The Qilin ظرف مدت تنها 10 دقیقه از 10 به 80 درصد خواهد رسید. این موضوع موجب برتری قابل‌توجه باتری جدید نسبت به کلیه نمونه‌های موجود در بازار خواهد شد. با این‌حال آمار واقعی در رابطه با عملکرد باتری صرفا پس از عرضه آن به بازار مشخص خواهد شد. این موضوع مستلزم استفاده از خودروهای برقی مجهز به باتری The Qilin در جاده‌ها خواهد بود.

در حال حاضر اسامی خودروسازان آمریکایی علاقه‌مند به استفاده از باتری The Qilin در خودروهای برقی خود هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است. در عین‌حال خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که 2 کمپانی چینی تولیدکننده خودروهای برقی با اسامی Hozon و Li Auto تمایل خود برای به‌کارگیری باتری The Qilin در محصولات آینده را ابراز نموده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH