دک کلش رویال

نکاتی که هنگام انتخاب دک کلش رویال باید به آن توجه کنید

در این مقاله قصد داریم تا تمام نکاتی را که باید هنگام انتخاب دک کلش رویال به آن توجه کنید، بگوییم تا بتوانید خودتان بهترین دک کلش رویال را بچینید.

شرکت سوپرسل برای اولین بار با عرضه بازی کلش آف کلنز بود که نامش بر سر زبان‌ها افتاد. بازی به قدری موفقیت آمیز بود که بسیاری در ادامه موفقیت این بازی شک داشتند چه برسد به ادامه موفقیت سوپرسل به عنوان سازنده. اما با گذر زمان مشخص شد که سوپرسل قصد ندارد مقام یکی از بهترین سازندگان موبایل را رها کند. این شرکت با ادامه عرضه بازی‌های موفق توانست به یکی از غول‌های بزرگ این صنعت تبدیل شود.

دومین موفقیت بسیار بزرگ سوپرسل، کلش رویال نام دارد که یک بازی استراتژی کارتی است و در سال 2016 عرضه شد. این بازی تعداد زیادی از کاراکترهای کلش آف کلنز را نیز دارد اما سبک بازی آن‌ها تفاوت زیادی دارد. کلش رویال در نقطه اوج خود 3 میلیون بازیکن فعال به صورت روزانه داشته که این عدد الان به یک میلیون کاهش یافته است. هم‌اکنون این بازی برای سوپرسل به صورت روزانه 1.2 تا 2.5 میلیون دلار درآمد دارد!

هم‌اکنون تعداد 107 کارت مختلف در بازی موجود هستند که هر کدام ویژگی‌ها، مقدار جان و قدرت خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید درمورد آن‌ها بیشتر بدانید، مقاله معرفی کارت کلش رویال را بخوانید که در آن کارت‌ها را معرفی کردیم و نحوه استفاده از آن‌ها را نیز آموزش دادیم.

دک کلش رویال

با توجه به تعداد بالای کارت‌ها و این نکته که هر کارت برای انجام کار خاصی طراحی شده است، انتخاب 8 کارت برای چینش دک کلش رویال کمی سخت و چالشی می‌شود. در این مقاله قصد داریم چند نکته مختلف که باید هنگام چینش دک به آن دقت کنید را برای شما توضیح دادیم. با ما در آی‌‎تی‌رسان همراه باشید.

راهنما دک کلش رویال : میانگین اکسیر

اگر بازی کلش رویال را کمی با دقت بالاتر بررسی کنید همه چیز به مدیریت درست اکسیر ختم می‌شود. در نهایت کسی بهتر بازی خواهد کرد که اکسیرهای خود را بهتر خرج کند. فرض کنید دک شما پر از کارت‌های 7 و 8 اکسیره است، تا شما بتوانید اکسیر لازم برای بازی کردن دو کارت را جمع کنید، دشمن شما می‌تواند یکی از برج‌های شما را از بین ببرد. برای همین مدیریت اکسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

اولین کاری که باید برای مدیریت کردن هرچه بهتر اکسیر خود انجام دهید، چینش دک مناسب است. خوشبختانه زمانی که شما می‌خواهید دک کلش رویال خود را بسازید، بازی میانگین اکسیرهای کارت‌ها را به شما می‌گویید تا حواستان جمع باشد.

بهترین دک کلش رویال

سیستم بلنس بازی نیز حول محور اکسیر می‌چرخد، به‌گونه‌ای که کارت‌های بهتر، سنگین‌تر و یا قوی‌تر اکسیر بیشتری نیاز دارند. به همین‌ علت صرفا کم کردن میانگین اکسیر تا حد ممکن کار درستی نیست و باید یک حداقلی برای خود در ذهن داشته باشید تا از کارت‌های خوب بازی محروم نشوید.

هنگام چینش دک کلش رویال، سعی کنید تا میانگین اکسیر کارت‌های‌تان مابین 3.5 تا 4.5 باشد. البته اگر از این رنج خارج شود هم نگرانی خاصی نخواهید داشت اما باید در هنگام بازی مهارت‌ بیشتری از خود نشان دهید و کار سختی خواهید داشت.

کارت‌های مخصوص کشتن سربازهای سنگین

در طول بازی شما باید آماده سناریوهای مختلف باشید. یکی از این سناریوها که احتمال رویارویی با آن بالاست وجود سربازهای سنگین در دک دشمن شما است. اگر دشمن شما کارت‌های مانند گالم و غیره بازی کند، بهتر است شما کارتی برای این شرایط آماده داشته باشید تا هرچه سریع‌تر بتوانید از شر آن گالم راحت شوید.

کارت‌های زیادی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند و هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. برای مثال کارت اینفرنو دراگون می‌تواند هر کارت سنگینی را در چند ثانیه بکشد اما در حضور کارت‌هایی مانند الکترو جاینت، الکترو ویزارد و کارت‌های از این دست عملا کارتی بی‌اثر و به درد نخور می‌شود.

دک کلش رویال

هنگام چینش دک کلش رویال، به دک خود نگاه کنید و تک تک کارت‌های سنگین را در نظر داشته باشید. برای مثال فرض کنید اگر دشمن‌تان جاینت بازی کرد، شما کارتی برای کشتن آن دارید یا خیر. به همین صورت نقاط ضعف دک خود در مقابل کارت‌های سنگین را بیابید و بر اساس آن‌ها کارت مناسب را انتخاب کنید.

کارت‌های پیشنهادی: هانتر، اینفرنو دراگون، اسکلتون آرمی، مینیون هورد و حتی اسپارکی

راهنما دک کلش رویال : کارت‌های مخصوص کشتن سربازهای هوایی

سربازهای کلش رویال به دو دسته زمینی و هوایی نیز تقسیم می‌شوند. تقریبا تمام سربازها توانایی درگیری با نیروهای زمینی را دارند ولی فقط برخی از سربازها می‌توانند با نیروهای هوایی حریف درگیر شوند. همین باعث می‌شود که اگر شما کارت هوایی‌زن نداشته باشید، برتری بزرگی را به دشمن خود تقدیم کرده باشید.

داشتن یک سرباز ضد هوایی کافی نیست، چرا که ممکن است زمانی که دشمن‌تان کارت هوایی بازی کرد، شما کارت ضدهوایی را در اختیار نداشته باشید (بین 4 کارت پایین صفحه شما نباشد). البته داشتن تعداد بالای هوایی‌زن نیز کار مناسبی نیست، چرا که این کارت‌ها معمولا جان و یا قدرت کم‌تری دارند و میانگین قدرتی دک را پایین می‌آورند. بهتر است این کارت‌ها را به صورت انفرادی بازی نکنید تا در حمله نیز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

دک کلش رویال

هنگام چینش دک کلش رویال، سعی کنید تا حداقل 2 تا سرباز هوایی‌زن انتخاب کنید.

کارت‌های پیشنهادی: هانتر، فایرکرکر، مجیک آرچر، ماسکتیر، ویزارد و حتی برخی از نیروهای هوایی مانند بیبی دراگون و مینیون‌ها

کارت‌های مخصوص درگیری با سربازهای زمینی حریف

شما باید کارت‌هایی را داشته باشید که بتوانند با کارت‌های زمینی دشمن درگیر شوند هم برای این که این کارت‌ها دمیج بالایی دارند و هم این که با مقدار جانی بالایی که دارند مقاوت بالایی از خود در مقابل کارت‌های دشمن نشان می‌دهند. اگر از این کارت‌ها در دک خود نداشته باشید، سربازهای دشمن به سرعت وارد بیس شما خواهند شد و خیلی زود بازی را خواهید باخت.

شاکله اصلی دک را این کارت‌ها تشکیل می‌دهند و به صورت پیش‌فرض باید دک پر از این کارت‌ها باشد و صرفا بعضی از آن‌ها را با کارت‌هایی مانند هوایی‌زن و غیره جایگزین کنید.

دک کلش رویال

هنگام چینش دک کلش رویال، بهتر است 3 کارت از این دسته را در دک خود قرار داشته باشید و به پایین‌تر از آن فکر نکنید. صرفا اگر در چینش دک و حتی در خود بازی ماهر شدید می‌توانید یک کارت کمتر برداشته و با 2 کارت از این دسته دک بچینید.

کارت‌های پیشنهادی: نایت، والکری، دارک پرنس، پرنس و مینی پکا

کارت‌های مخصوص کشتن سربازهای تعداد بالا

تقریبا تمام سربازهای بازی کلش رویال به دو دسته تقسیم می‌شوند. کارت‌هایی که توانایی آسیب زدن به چند سرباز را به صورت همزمان دارند و سربازهایی که با دمیج بالاتر فقط می‌توانند با یک سرباز درگیر شوند. در دک شما باید از هرکدام از این دو دسته کارت‌های مختلفی داشته باشید. دلیل اهمیت کارت‌هایی که می‌توانند به چند نفر آسیب وارد کنند این است که برای مثال، کارت قدرتمندی مانند پکا در مقابل اسکلتون آرمی هیچکاری از دستش برنمی‌آید.

دک کلش رویال

هنگام چینش دک کلش رویال، بهتر است زمانی که می‌خواهید کارت هوایی‌زن و یا کارت برای رویایی با سربازی زمینی انتخاب کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که برخی از آن‌ها توانایی آسیب زدن به چند هدف را داشته باشند.

کارت‌های پیشنهادی: پرنسس، فایرکرکر، مجیک آرچر، دارک پرنس و والکری

کارت‌های مخصوص آسیب زدن به سازه‌های دفاعی

چند کارت در بازی وجود دارند که بقیه کارت‌های موجود در بازی را رها کرده و به سمت سازه‌ها حمله می‌کنند. حضور این کارت‌ها در دک شما لزوم خاصی ندارد اما می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. فرض کنید دک خوبی بدون حضور این کارت‌ها چیده‌اید و در نبرد با شخصی دیگر هستید که او یک کارت از این دسته را دارد. هنگام نبرد طرف مقابل می‌تواند تمام کارت‌های شما را کمی مشغول نگه دارد تا آن کارت خاص به مرور برج شما را از بین ببرد. حتی اگر شما در نبردهای کوچک بازی پیروز شوید و تمام سربازهای حریف را نابود کنید، در هرنبرد مقداری دمیج به برج شما وارد خواهد شد.

هاگ رایدر

هنگام چینش دک کلش رویال، بهتر است حداقل یک کارت از این دسته در دک شما باشد.

کارت‌های پیشنهادی: رم رایدر، اسکلتون برل، هاگ رایدر، وال بریکرز و رویال جاینت

راهنما دک کلش رویال : کارت‌های ترکیبی برای استراتژی‌های خاص

عجیب نیست که بگوییم یک بازی استراتژی نیاز به استراتژی چیدن دارد. تا کنون 107 کارت در بازی وجود دارند که شما می‌توانید با ترکیب کردن آن‌ها استراتژی‌های مختلف بچینید و کارهای خاصی را انجام دهید. برای مثال می‌توانیم به ساده‌ترین ترکیب ممکن اشاره کنیم: ترکیب جاینت با آرچر، جاینت به سمت برج حمله‌ور خواهد شد و سربازهای حریف را مشغول خواهد ساخت و همزمان آرچر سربازها و برج را مورد هدف قرار خواهند داد.

درمورد ترکیب‌های کمی حرفه‌ای‌تر هم می‌توان به ترکیب‌ لامبرجک و بالن اشاره کرد. لامبرجک با سرعت بالا با دشمنان ضدهوایی درگیر خواهد شد و بعد از مرگش اسپل ریج را فعال خواهد کرد تا بالن با سرعت بیشتری برج را تخریب کند. یک ترکیب زیرکانه نیز بازی کردن مینوین هورد و مینی‌پکا به صورت همزمان است. چرا که به دلیل زیاد بودن مینیون‌ها، مینی پکا زیر آن‌ها خواهند ماند و توسط بازیکن مقابل دیده نخواهد شد که باعث می‌شود کمی به حضور مینی پکا دیرتر واکنش نشان دهد.

یکی از ترفندهایی که اجرای آن کمی مهارت لازم دارد ترکیب مجیک آرچر یا فایر کرکر با رم رایدر است. مجیک آرچر و فایرکرکر این توانایی را دارند تا از دور و بدون درگیر شدن با برج دشمن به آن دمیج وارد کنند. رم رایدر نیز به سربازهای دشمن طناب پرت می‌کند و آن‌ها را برایلحظاتی ثابت نگه‌ می‌دارد. شما می‌توانید با رم رایدر سربازهای دشمن را کمی جلوتر از برج نگه دارید تا مجیک آرچر و فایرکرکر از دور هم سرباز و هم برج دشمن را دمیج کنند.

هنگام چینش دک کلش رویال، کمی به تمام کارت‌ها نگاه کنید و سعی کنید رابطه‌ای پیدا کنید که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است اول تمام نکات دیگر این لیست را رعایت کنید و سپس برای انتخاب کارت آخر دک، سعی کنید یک کارت انتخاب کنید که با یک یا چند کارت دیگر دکتان ترکیب خوبی بسازد.

کارت‌های پیشنهادی: لامبرجک و بالن، مینیون هورد و مینی پکا، مجیک آرچر یا فایرکرکر با رم رایدر، ایکس بو با کارت‌ها با مقدار جان بالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH