چگونه اینترنت رایگان برای دهک‌های پایین را فعال کنیم؟ + آموزش تصویری

وزیر ارتباطات پس از گذشت حدود یک سال از زمان وعده‌های ابراهیم رئیسی مبنی بر رایگان کردن اینترنت برای دهک‌های پایین، اعلام کرد که اینترنت برای دهک پایین جامعه که اکثرا یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند رایگان شده و این خانواده‌ها می‌توانند از اینترنت رایگان استفاده کنند.

سال گذشته رئیسی در جایگاه نامزد انتخابات ریاست جمهوری طی سخنرانی خود در مسجد دانشگاه تهران وعده داد: به جهت تقویت اقتصاد فضای مجازی، اینترنت را برای دهک‌های پایین رایگان خواهم کرد.

حال به نظر می‌رسد همسو با تغییراتی که در طرح صیانت رخ داده، دولت اینترنت را برای سه دهک پایین جامعه رایگان کرده است. البته طبق براورد وزارت ارتباطات، حدود 8 میلیون خانوار مشمول دریافت اینترنت رایگان می‌شوند به این ترتیب اینترنت رایگان حدودا برای 10 درصد جامعه خواهد بود.

طبق اعلام وزیر ارتباطات این اینترنت به طور کامل رایگان بوده و در دوره‌های چهارماهه تمدید می‌شود. درواقع پس از پایان چهارماه، بسته به صورت خودکار آپدیت شده و مجددا قابل استفاده است.

چگونه بفهمیم اینترنت رایگان شامل ما می‌شود؟

برای آنکه بتوانید از اینترنت رایگان استفاده کنید باید جزو سه دهک پایین جامعه از نظر درآمدی باشید، درواقع این اینترنت صرفا برای سه دهک پایین فعال می‌شود. در طرح بازنگری یارانه‌ها، دهک‌بندی جدیدی صورت گرفت و به افرادی که در سامانه دریافت یارانه نقدی ثبت نام کردند، گفته شد که از نظر درآمدی در چه دهکی قرار دارند.

اما اگر نمی‌دانید شما جزو کدام دهک جامعه هستید باید بگویم که سه دهک پایین جامعه یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند و اگر شما جزو این افراد هستید، احتمالا مشمول دریافت اینترنت رایگان خواهید شد.

روش دوم آن است که به سامانه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات سرپرست خانوار و یک نفر از اعضای خانواده، به شما گفته می‌شود که عوض کدام دهک هستید.

اما ساده‌ترین راه مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است، جهت دریافت اینترنت رایگان برای سه دهک پایین باید به همین سامانه مراجعه کنید و در آن به شما گفته می‌شود که مشمول دریافت این بسته اینترنت خواهید شد یا خیر؟

اما نحوه دریافت اینترنت رایگان برای سه دهک پایین به چه شکل است؟

طبق اعلام وزارت ارتباطات دو راه اصلی برای دریافت اینترنت رایگان برای سه دهک پایین جامعه وجود دارد، اولین راه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و روش دوم استفاده از کد دستوری است که در ادامه هر دو روش را توضیح خواهیم داد.

دریافت اینترنت رایگان برای سه دهک پایین از طریق پنجره خدمات دولت

به این منظور ابتدا باید به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوید. در مرحله اول شماره تلفن همراه سرپرست خانوار یا شخصی که یارانه به حساب او واریز می‌شود را وارد کنید و کد امنیتی را بزنید.

یک کد یکبار مصرف برای شما ارسال می‌شود، این کد را در کادر مشخص شده وارد کنید، برای این کار نهایت دو دقیقه وقت دارید، اگر دو دقیقه گذشت یک کد دیگر برای شما ارسال می‌شود.

اینترنت رایگان برای سه دهک پایین

در مرحله بعدی باید کد ملی و تاریخ تولد سرپرست خانوار یا شخصی که یارانه به حساب او واریز می‌شود را وارد کنید. شماره تلفن همراه وارد شده باید به نام صاحب کد ملی باشد.

سایت پنجره خدمات دولت هوشمند در این مرحله مشکلی اساسی دارد، در چند مرحله ما شماره تلفن همراه سرپرست خانوار و کد ملی او را وارد کردیم اما با پیام “عدم تطابق شماره تلفن همراه با کدملی.(شماره تلفن همراه حتما باید برای خود فرد باشد)” مواجه شدیم، در حالی که می‌دانیم مالک شماره تلفن همراه و کدملی یک نفر است. این مرحله را با شماره تلفن و کد ملی چند نفر تکرار کردیم اما هر بار پیام یکسان دریافت شد. این ایراد اساسی باید هرچه زودتر در سایت پنجره خدمات دولت هوشمند رفع شود.

در مرحله بعد وارد پروفایل پنجره خدمات هوشمند خود خواهید شد، در این صفحه در بخش بالا سمت راست، گزینه “مشاهده وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان سرپرستان خانوارهای دهک‌های درآمدی یک تا سه” را بزنید.

اینترنت رایگان برای سه دهک پایین

در مرحله بعد مشخص می‌شود که آیا مشمول دریافت اینترنت رایگان خواهید شد یا خیر؟ سپس می‌توانید با وارد کردن اطلاعات لازم، طرح دریافت اینترنت رایگان برای سه دهک پایین را فعال کنید.

دریافت اینترنت رایگان برای سه دهک پایین از طریق کد دستوری

با شماره سرپرست خانوار یا فردی که یارانه به حسابش واریز می‌شود کد دستوری #1234*4* را شماره‌گیری کنید.

در این مرحله از شما درخواست می‌شود تا کدملی سرپرست خانواد وارد کنید و سپس نتیجه به وسیله یک پیامک به همان شماره ارسال خواهد شد.

اگر مشمول دریافت اینترنت رایگان باشید، اینترنت برای شما فعال خواهد شد.

5 در مورد “چگونه اینترنت رایگان برای دهک‌های پایین را فعال کنیم؟ + آموزش تصویری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH