درخواست گوگل از کاربران برای آپدیت فوری مرورگر کروم روی دستگاه‌های اندرویدی

کاربران اسمارت‌فون‌های اندرویدی بایستی هرچه سریع‌تر مرورگر کروم نصب شده روی گجت‌های خود را به آخرین نسخه موجود در فروشگاه گوگل پلی آپدیت نمایند. وبسایت MUO ادعا می‌کند که انجام این‌کار برای کلیه کاربران امری حیاتی خواهد بود؛ چرا که وجود یک حفره امنیتی با درجه آسیب‌پذیری بالا احتمالا به یک برنامه مخرب امکان خواهد داد تا کنترل اسمارت‌فون کاربر را در دست بگیرد. گوگل اعلام کرده که تا زمان دریافت راهکار این مشکل توسط اکثریت قریب به اتفاق کاربران کروم در رابطه با موضوع یه شکل علنی صحبت نخواهد کرد.

این حفره امنیتی با دریافت به‌روزرسانی نسخه 103.0.5060.71 مرورگر کروم روی اسمارت‌فون‌های اندرویدی به آسانی قابل اصلاح است. کاربران به منظور انجام به‌روزرسانی بایستی به مسیر Settings > Apps > See all apps > Chrome مراجعه نموده و ورژن کروم نصب شده روی هندست خود را بررسی کنند. با حرکت به سمت قسمت تحتانی صفحه، نسخه کروم نصب شده روی اسمارت‌فون اندرویدی قابل رویت خواهد بود.

چنان‌چه ورژن اپلیکیشن کروم مورد استفاده از نسخه 103.0.5060.71 پیش‌تر اشاره شده قدیمی‌تر باشد؛ در این‌صورت کاربر بایستی در اسرع وقت نسبت به دریافت آپدیت جدید اقدام نماید. با این‌حال ذکر یک نکته حائز اهمیت است که مرورگر کروم از سیستم‌عامل اندروید قابل حذف نیست.

به‌نظر می‌رسد که این حفره آسیب‌پذیری به پلتفرم Web RTC مربوط می‌شود. این پلتفرم امکان اشتراک‌گذاری صدا، ویدیو و داده‌های نامشخص را فراهم می‌کند. در واقع پلتفرم مذکور به منظور ایجاد برنامه‌های گفتاری و ویدیویی توسط توسعه‌دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک مشکل جدی به‌شمار رفته و بر اساس گزارشات توسط مهاجمان خرابکار مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

این حفره امنیتی از شناسه CVE معادل با CVE-2022-2294 برخوردار است. به گفته گوگل، تکنیک حمله از طریق حفره CVE-2022-2294 در جهان موجود بوده و شناسایی شده است.

مراحل به‌روزرسانی مرورگر کروم روی دستگاه‌های اندرویدی

  • فروشگاه گوگل پلی را اجرا نموده و روی نماد پروفایل در گوشه فوقانی سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  • گزینه Manage Apps and Devices را انتخاب کنید.
  • روی گزینه See Details در بخش Updates Available ضربه بزنید.
  • انتشار آپدیت‌های احتمالی کروم را بررسی کنید. در صورت مشاهده آپدیت جدید روی آیکون Update ضربه بزنید. در صورت عدم اعمال تغییرات، صفحه را بسته و در آینده مجددا تلاش نمایید.
  • چنان‌چه در صدد نصب به‌روزرسانی جدید هستید؛ در این‌صورت به منظور تعیین ورژن برنامه نصب شده روی هندست خود از دستورالعمل‌های فوق استفاده کنید. همچنین از نصب نسخه 103.0.5060.71 یا ورژن جدیدتر از آن روی اسمارت‌فون خود اطمینان حاصل نمایید.

1 در مورد “درخواست گوگل از کاربران برای آپدیت فوری مرورگر کروم روی دستگاه‌های اندرویدی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH