ایلان ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توئیتر را لغو کرد

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا در ماه آوریل امسال، برنامه‌های خود برای خریداری شبکه اجتماعی توئیتر طی قراردادی با ارزش 44 میلیارد دلار را اعلام کرد. با این‌حال فرآیند خرید در ادامه متوقف شد؛ چرا که آقای ماسک منتظر ارائه اطلاعات بیش‌تری پیرامون ربات‌های اسپم در توئیتر بود. اگرچه ایلان ماسک اعلام کرده بود که تحقق این معامله چندان دور از انتظار نیست و احتمالا با قیمت کمتری نهایی خواهد شد؛ اما اکنون ثروتمندترین فرد در جهان اعلام کرده که این معامله را فسخ می‌کند.

ایلان ماسک طی پرونده‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده مطرح شده است؛ ادعا کرد که نقض مادی مفاد چندگانه توافق و نمایندگی‌های نادرست و گمراه‌کننده توسط توئیتر از مهم‌ترین دلایل فسخ قرارداد به‌شمار می‌روند. بعلاوه این شبکه اجتماعی به عدم پایبندی به تعهدات قراردادی خود در قبال این معامله عمل نکرده است.

در این پرونده اعلام شده که ایلان ماسک به منظور ارزیابی مستقل اکانت‌های جعلی یا اسپم در توئیتر بارها درخواست خود را با این پلتفرم در میان گذاشته است؛ اما این شرکت در ارائه اطلاعات ضروری کوتاهی کرده است. توئیتر بعضا درخواست‌های آقای ماسک برای ارائه این داده‌ها را نادیده می‌گرفت و گاها آنها را بنا بر دلایل غیرقابل توجیه رد می‌کرد. همچنین کمپانی با ارائه اطلاعات ناقص و غیرقابل استفاده ادعا می‌کرد که به درخواست‌های ایلان ماسک بعضا ترتیب اثر داده است.

برت تیلور؛ مدیرعامل توئیتر در واکنش به این موضوع اعلام کرد که هیات مدیره شرکت نسبت به انعقاد قرارداد بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با ایلان ماسک متعهد بوده و به منظور اجرای توافق قصد دارد تا اقدامات قانونی را دنبال نماید.

“هیات مدیره توئیتر نسبت به اجرای معامله بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با ایلان ماسک متعهد است. ما در صدد پیگیری اقدامات قانونی برای اجرای قرارداد الحاقی هستیم. ما اطمینان داریم که در دادگاه سلطنتی دلاور پیروز خواهیم شد.” – برت تیلور؛ 8 جولای 2022

ایلان ماسک در صورت عدم تکمیل قرارداد خرید توئیتر موظف است تا به‌عنوان بخشی از مفاد توافق، مبلغ 1 میلیارد غرامت را به رسانه اجتماعی پرداخت کند. بنابراین آقای ماسک به منظور اجتناب از پرداخت هزینه فسخ قرارداد به توئیتر بایستی برای توجیه خروج خود دلایلی محکم و منطقی را ارائه نماید.

قرارداد خریداری توئیتر از همان ابتدا با اما و اگرهایی همراه بود. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا توئیتر به منظور وادار نمودن ایلان ماسک به تکمیل قرارداد خرید با قیمت و شرایط توافق شده دست به اقدام قانونی خواهد زد یا هر 2 طرف با تسویه حساب به این قرارداد خاتمه خواهند داد.

2 در مورد “ایلان ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توئیتر را لغو کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH