برنامه‌ای برای اینکه بفهمید چه کسی به وای فای شما متصل است

Whos On My WiFi Pro 2.1.9

بسیاری از ما در هنگام استفاده از شبکه اینترنت به‌صورت وای فای با مشکلاتی روبرو هستیم ولی در این میان مشکلاتی عمومی برای همه ما وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان مواردی از قبیل بالا و پایین شدن و نوسان سرعت شبکه دانست. در این شرایط مهم‌ترین و نخستین چیزی که به ذهن ما می‌رسد این است که چه کسی شبکه را تا این حد اشغال کرده است.

در شرایطی دیگر نیز افرادی هستند که ممکن است شک کرده باشند که آیا فرد دیگری به شبکه وای فای آن‌‌ها متصل شده است یا خیر ولی نمی‌دانند چگونه از دسترسی‌های غیرمجاز آگاه شوند. در ادامه به معرفی یک برنامه خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند تا هر دو مورد را با آسودگی خیال بررسی نمایید.

نام برنامه‌‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم Who is on my Wifi است که معنای آن به پارسی برابر با عبارت چه کسی در شبکه وای فای من حضور دارد، است. این نرم‌افزار به‌صورت رایگان قابل دانلود بوده و می‌توانید از طریق وب‌سایت شرکت تولیدکننده این برنامه، آن را بر روی سیستم خود دانلود نمایید. لینک زیر به‌صورت مستقیم شما را به وب‌سایت شرکت سازنده و بخش دانلود نرم‌افزار راهنمایی خواهد نمود.

http://www.whoisonmywifi.com/download/download-complete/

این نرم‌افزار نیاز به پیش‌فرض خاصی نداشته و بر روی سیستم‌های عامل ویندوز اکس پی، ویندوز ویستا، ویندوز سرور 2008 و ویندوز 7 و ویندوز 8 قابل‌نصب است و به‌راحتی می‌توانید در 99 درصد دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل مایکروسافت، از آن استفاده نمایید.

hhj

این نرم‌افزار را پس از دانلود بر روی دستگاه خود نصب کنید، فرایند نصب بسیار سریع است و تنها پس از باز کردن برنامه برای نخستین بار ممکن است برای مدتی با تاخیر مواجه شوید زیرا شبکه شما برای نخستین بار توسط برنامه اسکن خواهد شد. در ادامه و در دفعات بعد این اسکن بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد و می‌توانید به‌سادگی از برنامه استفاده کنید.

پس از اسکن شدن برنامه شما به یک لیست از دستگا‌ه‌های متصل به شبکه خود دسترسی خواهید داشت که بر اساس آدرس iP مشخص شده‌اند و نمونه آن را در تصویر مشاهده می‌کنید. درصورتی‌که مایل باشید می‌توانید با نگاه کردن به آدرس مک سیستم‌های موجود در لیست، آن‌ها را بررسی نمایید و به‌سادگی با تغییر نام بتوانید در مراجعه‌های بعدی آن‌ها را در لیست شناسایی نمایید.

به کمک این برنامه موفق خواهید شد تا افرادی را که در شبکه شما حضور دارند ولی آن‌ها را نمی‌شناسید مشاهده نموده و با مقایسه آدرس مک آن‌ها با آدرس مک دستگاه‌‌های مجاز به استفاده از شبکه متوجه حضور فرد غیرمجاز شوید. البته در این شرایط نمی‌توانید از برنامه انتظار داشته باشید تا فرد موردنظر را از شبکه اخراج نماید و تنها کار ممکن برای شما انتخاب یک رمز جدید و تغییر رمز وای فای است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH