گوگل آخرین نسخه بتای اندروید 13 را منتشر کرد

شرکت گوگل اخیرا چهارمین و آخرین نسخه بتای اندروید 13 را منتشر کرد. بدین‌ترتیب نسخه آینده، ورژن نهایی اندروید 13 به‌شمار رفته و بر اساس اعلام گوگل تا موعد انتشار آن برای دستگاه‌های پیکسلی مورد پشتیبانی تنها چند هفته زمان باقی مانده است.

چهارمین نسخه بتای اندروید 13 برای توسعه‌دهندگان برنامه در نظر گرفته شده و به آنها امکان می‌دهد تا آخرین مراحل فرآیند تست و توسعه را روی این ورژن جدید اجرا نمایند. در واقع این نسخه نامزد نهایی انتشار اندروید 13 برای دستگاه‌های پیکسلی و شبیه‌ساز اندروید به‌شمار می‌رود. از آنجا که پایداری پلتفرم با انتشار نسخه بتای قبلی به‌دست آمده است؛ لذا از آن زمان تمامی سطوح برنامه از جمله APIهای SDK و NDK، رفتارهای سیستم مرتبط با برنامه و محدودیت‌ها در رابط‌های غیر SDK نهایی شده‌اند.

نسخه بتای چهارم یا همان کاندید انتشار (Release Candidate) اخیرا با رفع مشکلات گزارش شده پیشین منتشر شده و بایستی پایدارترین نسخه پیش از انتشار ورژن نهایی نرم‌افزار قلمداد شود. اندروید 13 با ویژگی‌های جدید حریم خصوصی مانند مجوز اعلان‌ها، گزینش‌گر عکس بازطراحی شده، آیکون‌های اپلیکیشن منطبق با تم، پشتیبانی از زبان هر برنامه، ویدیوهای HDR، استاندارد Bluetooth LE Audio و پشتیبانی از استاندارد MIDI 2.0 از طریق USB منتشر می‌شود.

همچنین توسعه‌دهندگان برنامه به منظور بهره‌برداری هرچه بهتر از تبلت‌ها و دستگاه‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ به ابزارهای مناسب‌تری دسترسی دارند. این مهم پیش‌تر و به لطف ابزارهای تعبیه شده در سیستم‌عامل اندروید 12L محقق شد. کاربرانی که پیش‌تر با دستگاه پیکسلی خود در برنامه بتای عمومی گوگل ثبت‌نام کرده‌اند؛ بایستی طی مدت چند ساعت تا چند روز آینده چهارمین نسخه بتای اندروید 13 را به‌صورت یک آپدیت OTA دریافت نمایند. کاربران دستگاه‌های پیکسلی در صورت تمایل به تست این نسخه می‌توانند در برنامه تست بتای گوگل ثبت‌نام کنند. پس از انجام این‌کار، نسخه جدید اندروید همانند سایر به‌روزرسانی‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH