قابلیت انتقال داده از اندروید به iOS رسما در دسترس تمامی کاربران واتس‌آپ قرار گرفت

میلیاردها نفر در سراسر جهان به منظور برقراری ارتباط با دوستان، اعضای خانواده و همچنین انجام امور تجاری خود از پیام‌رسان واتس‌آپ استفاده می‌کنند. این برنامه با وجود قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای شامل WhatsApp Web، تماس‌های صوتی و ویدیویی گروهی و حتی پرداخت یک ابزار بسیار حائز اهمیت برای برخی کاربران قلمداد می‌شود.

علیرغم قدمت طولانی پیام‌رسان واتس‌آپ، این پلتفرم پیش‌تر فاقد هرگونه قابلیت رسمی برای انتقال داده از دستگاه‌های اندرویدی به آی‌فون بود. بنابراین کاربران ناچارا بایستی به اپلیکیشن‌های متفرقه با عملکرد غالبا نه‌چندان مناسب بسنده می‌کردند و یا از خیر کلیه داده‌های پیشین خود می‌گذشتند. با این‌حال پس از مدت‌ها انتظار بالاخره واتس‌آپ این قابلیت را در اختیار تمامی کاربران خود قرار داده است.

اکنون انتقال داده از گوشی‌های اندرویدی به آی‌فون‌ به نحوی بسیار آسان‌تر امکان‌پذیر شده است

انتقال داده‌های واتس‌آپ میان 2 اسمارت‌فون اندرویدی همواره کار پیش پا افتاده‌ای بوده است؛ اما انجام همین کار بین دستگاه‌های اندرویدی و آی‌فون همیشه با دردسرهای فراوانی همراه بود. چند هفته قبل واتس‌آپ از یک ویژگی رسمی رونمایی کرد که به واسطه آن فرآیند انتقال داده‌های این پیام‌رسان از گوشی‌های اندرویدی به آی‌فون‌ تا حدود زیادی تسهیل می‌شود.

کاربران به منظور انتقال داده‌های واتس‌آپ از اندروید به آی‌فون صرفا بایستی ورژن 2.22.7.74 اپلیکیشن واتس‌آپ یا نسخه‌های جدیدتر از آن را روی دستگاهی با سیستم‌عامل اندروید جدیدتر از نسخه 5.0 نصب نمایند. از سوی دیگر نصب نسخه 2.22.10.70 اپلیکیشن واتس‌آپ یا ورژن‌های جدیدتر از آن روی گوشی آی‌فون با سیستم‌عامل جدیدتر از iOS 5.5 نیز الزامی خواهد بود.

فرآیند انتقال داده به سادگی و طی چند گام قابل انجام است. با این‌حال بایستی به یک نکته مهم توجه داشت: پیام‌های پرداخت و تاریخچه تماس‌ها به هیچ وجه منتقل نخواهند شد. صرفنظر از این موضوع، تمامی موارد دیگر شامل چت‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و چت‌های گروهی به‌صورت یکپارچه منتقل می‌شوند. واتس‌آپ پیش از این فرآیند انتقال داده از آی‌فون‌ به دستگاه‌های اندرویدی را تسهیل نموده است. در واقع گلکسی زد فولد 3 نخستین هندستی بود که از چنین قابلیتی بهره‌مند شد.

واتس‌آپ در مرکز پشتیبانی خود یک راهنمای دقیق را منتشر نموده و فهرستی از تمامی مراحل ضروری برای انتقال داده از اندروید به iOS را در اختیار کاربران قرار داده است. با این‌حال با توجه به اینکه دستگاه‌های اندرویدی نظیر گوشی‌های تاشو سامسونگ تجربه کاربری برتری را ارائه می‌دهند؛ لذا سناریوی مهاجرت به آی‌فون اساسا چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

1 در مورد “قابلیت انتقال داده از اندروید به iOS رسما در دسترس تمامی کاربران واتس‌آپ قرار گرفت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH