سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو با شارژدهی 3 روزه باتری در راه است

شارژدهی باتری همواره یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Wear OS به‌شمار رفته است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سامسونگ با عرضه گلکسی واچ 5 پرو تلاش می‌کند تا این مشکل را تا حد زیادی برطرف نماید؛ چرا که بر اساس برخی شایعات مطرح شده این اسمارت‌واچ با یک نوبت شارژ برای مدت 3 روز قابل استفاده خواهد بود.

تا زمان عرضه سری گلکسی واچ 5 سامسونگ به بازار حدودا یک ماه دیگر زمان باقی مانده است. اگرچه به‌نظر می‌رسد که سری جدید به‌طور کلی با پیشرفت‌های جزئی نسبت به مدل‌های نسل قبلی روانه بازار خواهد شد؛ اما ظاهرا مدل پرو یک اسمارت‌واچ بسیار هیجان‌انگیز به‌شمار خواهد رفت. یک افشاگر با نام Ice Universe از طریق انتشار پستی در توئیتر ادعا کرده که سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو با شارژدهی تقریبا 3 روزه باتری در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. دستیابی به چنین رکوردی در دنیای Wear OS تقریبا بی‌سابقه است.

اکثر اسمارت‌واچ‌های مجهز به Wear OS در بهترین حالت برای مدت 24 ساعت شارژدهی خواهند داشت؛ اگرچه در این میان استثنائاتی نیز به چشم می‌خورد. Suunto 7 تنها ساعت هوشمند جدید دیگری است که از رکورد شارژدهی نزدیک به 3 روز برخوردار است. این اسمارت‌واچ بر قابلیت‌های تناسب اندام متمرکز بوده و دارای اندازه‌ای بزرگ است. سری Ticwatch Pro شرکت Mobvoi غالبا از شارژدهی باتری نزدیک به 2 روزه برخوردار است. این دستاورد مدیون استفاده از نمایشگر دو لایه به‌همراه یک لایه کم‌مصرف است. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که شارژدهی تقریبا 3 روزه باتری در گلکسی واچ 5 پرو مستقیما از ظرفیت بالاتر باتری در این گجت ناشی می‌شود.

“شارژدهی باتری گلکسی واچ 5 پرو می‌تواند به حداقل 3 روز برسد.” – UniverseIce@؛ 22 جولای 2022

پیش از این بارها اعلام شده که ظرفیت باتری گلکسی واچ 5 پرو در محدوده 600 میلی‌آمپرساعت یا به بیان دقیق‌تر برابر با 572 میلی‌آمپرساعت خواهد بود. این رقم از افزایش تقریبا 60 درصدی ظرفیت باتری نسبت به مدل‌های فعلی گلکسی واچ با سیستم‌عامل Wear OS حکایت دارد. بنابراین شارژدهی 3 روزه باتری بی‌تردید قابل دسترس خواهد بود. با این‌حال سایر قابلیت‌های گلکسی واچ 5 پرو کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

اطلاعات اخیرا لو رفته از به‌کارگیری قالب طراحی مشابه با سری گلکسی واچ 4 حکایت دارند؛ اگرچه حاشیه مورد استفاده در اطراف نمایشگر احتمالا اندکی جابه‌جا خواهد شد. همچنین امسال از حاشیه فیزیکی چرخان که در مدل گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ قابل دسترس است؛ خبری نخواهد بود. از جنبه مشخصات داخلی نیز احتمالا شاهد به‌کارگیری قطعاتی عمدتا مشابه با سری گلکسی واچ 4 خواهیم بود. با این تفاوت که ظرفیت باتری در تمامی مدل‌ها ارتقاء خواهد یافت.

سامسونگ اخیرا تائید کرد که در جریان برگزاری رویداد آینده Galaxy Unpacked طی روز 10 آگوست (19 مرداد ماه) از اسمارت‌واچ‌های سری گلکسی واچ 5 در کنار گوشی‌های تاشو جدید خود با اسامی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 رونمایی خواهد کرد.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو با شارژدهی 3 روزه باتری در راه است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH