راهنمای خرید سیستم گیمینگ اقتصادی (مرداد 1401)

بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند به جای خرید کنسول‌های بازی خانگی، یک رایانه  (PC) تهیه کنند و از آن به عنوان پلتفرم اصلی خود برای بازی کردن استفاده کنند. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته‌ایم در راهنمای خرید سیستم گیمینگ به شما کمک کنیم تا یک رایانه گیمینگ اقتصادی را تهیه کنید.

بستن و خرید سیستم گیمینگ خوب دردسر زیادی دارد. اگر می‌خواهید یک کنسول بازی بخرید، کافی است چند مدل را با هم مقایسه کنید و گزینه مورد علاقه خود را پیدا کردخ و به سراغ آن بروید. اما داشتن یک کامپیوتر مخصوص گیمینگ کار آسانی نیست. زیرا سیستم گیمینگ از قطعات‌های مختلفی تشکیل شده است که باید با اطلاعات کامل انتخاب شوند.

سطح سیستم گیمینگ

البته اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید سیستم گیمینگ شما در چه سطحی باشد. همانطور که گفتیم کامپیوترهای شخصی بر خلاف کنسول‌ها دست کاربر را کاملا باز می‌گذارند و این امر، انتخاب را برای برخی افراد سخت می‌کند. البته همانطور که اشاره کردیم برخی از شرکت‌ها موارد کاملی را ارائه می‌کنند که کار را برای گیمرها ساده می‌کند، اما تمرکز اصلی ما در این مقاله انتخاب قطعات و خرید نمونه کامل یک سیستم توسط خود فرد است.

راهنمای خرید سیستم گیمینگ ارزان

اگر فقط می‌خواهید وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شوید و نمی‌خواهید پول زیادی را برای خرید سیستم گیمینگ خرج کنید، بهتر است به سراغ قطعات اقتصادی‌تر بروید. در واقع، این گروه از علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی نباید هیچ انتظاری از سیستمی که تهیه می‌کنند، داشته باشند. برای تهیه چنین سیستمی نیازی به صرف زمان زیادی برای انتخاب قطعات نیست و نسبتا سریع به نتیجه خواهید رسید.

رایانه‌ای که در راهنمای خرید سیستم گیمینگ اقتصادی مورد نظر ما است، رایانه‌ای است که می‌تواند بازی‌ها را با وضوح حداقل 1080p اجرا کند. رزولوشن کم‌تر از این برای سال 2022 اصلا مطلوب نیست. این رایانه شخصی می‌تواند اکثر بازی‌ها را با کیفیتی شبیه به کنسول اجرا کند، حتی گاهی اوقات نرخ فریم و کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهد.

هدف این است که کاربران حداقل 30 فریم در ثانیه و گاهی اوقات میان 30 تا 50 فریم در ثانیه بازی را تجربه کنند. حتی برخی از کارها را می‌توان با چنین سیستمی با سرعت 60 فریم در ثانیه انجام داد. امکان دارد، فکر کنید که این غیرممکن است. البته لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر تجهیزاتی که چنین فرصتی را برای گیمرها فراهم می‌کند وارد بازار شده است.

راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده

اگر به دنبال تجربه بازی‌های ویدیویی بهتری هستید، باید یک سیستم متوسط یا میان رده ​​را انتخاب کنید. باز هم ذکر این نکته ضروری است که استفاده از سیستم‌های از پیش آماده شده توسط برخی شرکت‌های این رده مانند اگزو گیم، می‌تواند کار را آسان‌تر کند. با این حال، اگر قصد خرید این نوع رایانه‌ها را ندارید، راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان‌رده می‌تواند به شما کمک کند.

لازم به ذکر است که کاربران برای بستن چنین سیستمی نسبت به مورد قبلی باید هزینه بیش‌تری را صرف کنند. در این دسته با سخت‌افزار قدرتمندتری مواجه خواهید شد که به شما کمک می‌کند بازی‌های با کیفیت بالاتری را تجربه کنید. بسیاری از گیمرهای این دسته نیز بازی‌هایی با وضوح 1080p را تجربه می‌کنند که در حال حاضر تفاوت اصلی آن با سیستم‌های نرخ فریم ارزان‌تر همین است.

این کامپیوترها دارای حداقل نرخ 60 فریم در ثانیه هستند. برخی از بازی‌ها بر روی چنین سیستم‌هایی با وضوح 1440p اجرا می‌شوند و نرخ فریم بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. سیستم‌های میان رده نسبت به سایر دسته‌ها محبوب‌تر هستند، زیرا تجربه‌ای عالی را با قیمت مناسب در اختیار گیمرها قرار می‌دهند.

انتخاب مدل و قیمت خرید سیستم گیمینگ اقتصادی و ارزان اگزو

شما می‌توانید انواعی از سیستم‌های گیمینگ مقرون به صرفه را از وبسایت اینترنتی اگزو خریداری کنید. 2 نمونه از کیس گیمینگ‌های ارزان اگزو شامل موارد زیر است:

1) سیستم گیمینگ اگزو پرایم

اگر می‌خواهید سیستمی ارزان با کیفیت و کاربرد بالا داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم محصول اگزو پرایم را خریداری کنید. در این صورت می‎توانید از ارائه تصاویر با کیفیت‌های HD و FULL HD نیز بهره مند شوید. پردازنده AMD Ryzen 5 5600G – Tray موجود در این محصول، کمک می‌کند سیستم عملکردی قوی داشته باشد. این محصول با رم قوی و مبلغ 15,175,000 تومان به فروش می‌رسد.

2) سیستم گیمینگ اگزو لایت

یکی دیگر از بهترین و ارزان‌ترین محصولات در وبسایت اگزو، همین سیستم‌های گیمینگ اگزولایت است. شما می‌توانید این محصول شاید از سیستم‌های بالا رده اگزو محسوب نشود ولی در مقایسه با سیستم‌های هم سطح خود از قدرت خوبی برخوردار است. سیستم گیمینگ اگزو لایت با مبلغ 16,860,000 تومان به فروش می‌رسد.

این دو محصول، تنها نمونه‌ای از کیس گیمینگ‌های ارزان قیمت اگزو بودند. بنابراین با مراجعه به فروشگاه محصولات، می‌توانید انواعی از کیس‌های ارزان اگزو را مشاهده و خریداری کنید. برای مثال سیستم گیمینگ اگزو رویال، پرفورمنس و نووا نیز جزء سیستم‌های با کیفیت بالا و مقرون به صرفه محسوب می‌شوند.

سخن آخر

تمام این نکات راهنمایی برای خرید سیستم گیمینگ اقتصادی بود. همچنین فروشگاه اگزو گیم انواع سیستم‌های گیمینگ میان رده و اقتصادی را به فروش می‌رساند. فقط کافیست با مراجعه به این سایت از سیستم‌های متنوع با رنج‌های قیمتی مختلف دیدن کنید و کیس گیمینگ مناسب خود را خریداری نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH