معرفی ۱۰ ترفند برای فروش راحت‌تر کالا و خدمات در پلتفرم‌های آنلاین

زنگ‌خور بیشتر الزاما خوب نیست!

 این روزها کسب و کار و افرادی در دنیای تجارت و اقتصاد برنده هستند که ترفندهای تبلیغاتی را بهتر و دقیق‌تر آموخته‌اند و خود را به‌روز نگه می‌دارند تا بتوانند ضمن حفظ مخاطبان، به تعداد آنان‌ها اضافه کنند.برای بسیاری از ما دست کم یک بار پیش آمده که بخواهیم به سایت یا اپلیکیشن دیوار برای فروش کالا، معرفی کار یا خدمات آگهی بدهیم. در این شرایط به چه مواردی در متن آگهی خود دقت کنیم که زودتر نتیجه بگیریم؟

۱. از آنجایی که روزگار کوتاه و ساده‌نویسی است باید دقت کنیم برای معرفی کالا و خدمات خود باید از متن‌های جذاب، روان و به ویژه کوتاه، ساده و قابل فهم استفاده کنیم. مخاطب باید با یک بار خواندن منظور ما را متوجه شود. البته به خاطر داشته باشیم که اگر متن آگهی قانع‌کننده و جذاب نباشد، مخاطب دلیلی نمی بیند  با ما تماس بگیرد و متقاضی کالا یا خدمات ما باشد.

۲. باید اطلاعات به‌اندازه و به‌جا باشد. اطلاعات زیاد یا کم که منظور را نمی‌رساند قطعاً مخاطب را جذب نمی‌کند. اینکه فکر کنیم اگر اطلاعات کمی بدهیم مخاطب کنجکاو می‌شود و با ما تماس می‌گیرد تصور نادرستی است؛ چون حجم اطلاعات و اخبار در دنیای امروز به اندازه‌ای است که افراد وقتشان را برای سوال و جواب‌های طولانی تلف نمی کنند. یکی از دلایل مهم این است که با خود فکر می کنند اگر این کالا یا خدمات چیز بیشتری برای عرضه داشت قطعاً برای جذب مشتری ارائه می کرد.

۳. گاهی ما به عنوان آگهی دهنده از متن های بلند یا با جمله بندی های نامتناسب استفاده می کنیم که در این موارد به دلیل قابل فهم نبودن، مخاطب از روی آگهی به‌سرعت عبور می‌کند و عطای آن را به لقایش می‌بخشد.

۴. استفاده از واژه‌های غلوآمیز به‌منظور جلب و افزایش مخاطب نیز تصمیم اشتباهی است؛ زیرا تعداد زیاد تماس‌ لزوما نشانه موفقیت نیست، بلکه مهم کیفیت تماس‌هاست و اینکه چه تعداد از تماس‌های تلفنی به نتیجه مطلوب ختم می‌شود.

۵. باید دانست که متن یک آگهی که برای فروش کالا یا خدمات به کار می رود با متنی که مثلاً  برای معرفی یک فرد به عنوان مدرس استفاده می‌شود تفاوت زیادی دارد و باید از متن درست در جای درست استفاده کرد.

۶. اگر یک آگهی‌دهنده هستیم که به منظورهای مختلف و به دفعات آگهی می‌دهیم باید بسیار دقت کنیم به اشتباه به دروغگویی نیفتیم. چون اگر مخاطب یک بار با یک اشتباه یا دروغ مواجه شود، بار دیگر که تبلیغ ما را ببیند توجهی نخواهد کرد.

۷. همچنین باید در حوزه کاری خود که در زمینه آن آگهی منتشر کرده‌ایم بسیار آگاه و مطلع باشیم. در این زمینه نیاز به مطالعه مستمر و پیگیر داریم. به این دلیل که بتوانیم ضعف رقیبان را بشناسیم و به نفع قوی کردن خود به کار ببندیم و در صورت نیاز بتوانیم ادعای خود را اثبات کنیم.

۸. هر تبلیغ مخاطبان خاص خود را دارد. نخست باید مخاطب و جامعه هدفمان را بشناسیم و سپس متناسب با سن و جنس او آگهی خود را ارائه کنیم.

۹. مخاطب باید نقش خود را در کالا یا خدمات ما پیدا کند. باید متوجه شود خدماتی که ما ارائه می‌کنیم چقدر در زندگی او مؤثر است و به چه میزان باعث افزایش کیفیت زندگی‌اش می‌شود.

۱۰. اگر به همه عواملی که سبب می‌شود مخاطب اقناع شود و لحظه‌ای به آگهی ما بنگرد یا کالا و خدمات ما را دریافت کند توجه و عمل کنیم، بخش نخست مسیر بازاریابی و جذب مخاطب را درست طی کرده‌ایم. این، یعنی آگهی و تبلیغ ما برای مخاطب کافی است.

1 در مورد “معرفی ۱۰ ترفند برای فروش راحت‌تر کالا و خدمات در پلتفرم‌های آنلاین”

  1. صادق صادقلو

    به نکات درستی اشاره کردید بویژه شیوه ارائه تبلیغ که خیلی چیزها درباره حتی مخاطبان یک کالا یا هرچیزی که هست میگه. قطعا محصولی که توی بازار تبلیغ درستی نداشته باشه،خریدار درست و حسابی هم نداره…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH