مشخصات دوربین سری پیکسل 7 و گوشی تاشو آینده گوگل اعلام شد

چنان‌چه برای اطلاع از مشخصات سنسورهای دوربین مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل کنجکاو هستید؛ در این‌صورت خبر خوشایند برای شما اینکه یک توسعه‌دهنده باتجربه از طریق بررسی دقیق قطعه کدهای گوگل به این موضوع پی برده است. اگرچه انجام این‌کار به هیچ وجه آسان نبود. گوگل اسامی تمامی سنسورها را درون کد مخفی نموده و این‌کار با هدف جلوگیری از افشای اطلاعات انجام شده است.

بر اساس اعلام یک توسعه‌دهنده با نام Kuba Wojciechowski، با استفاده از منابع مختلف مانند درایورهای دوربین در GitHub کماکان می‌توان شناسه‌های حسگرها را کشف کرد و آنها را با قطعات واقعی تطبیق داد. بنابراین اکنون به بررسی شناسه‌های کشف شده برای سنسورها می‌پردازیم. بر این اساس گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرودقیقا همانند مدل‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو برای دوربین اصلی خود از سنسور ISOCELL GN1 سامسونگ استفاده می‌کنند. همچنین این هندست‌ها از لنز فوق‌عریض مشابهی با سنسور IMX381 ساخت شرکت سونی بهره می‌گیرند.

دوربین سلفی هر 2 هندست نیز کاملا مشابه یکدیگر بوده و این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری سنسور 11 مگاپیکسلی 3J1 سامسونگ با قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی خواهیم بود. گوگل پیکسل 7 پرو مجهز به یک سنسور تله‌فوتو جدید با نام Samsung GM1 خواهد بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گوگل پیکسل 6 پرو از سنسوری بسیار مشابه با نام IMX586 سونی استفاده می‌کند.

موضوع جالب توجه اینکه در این میان به اسمارت‌فون دیگری با اسم رمز Lynx نیز اشاره شده است. این هندست مجهز به دوربین اصلی با سنسور ISOCELL GN1 بوده و در کنار آن از سنسور IMX787 سونی با کارکردی نامشخص (احتمالا برای دوربین تله‌فوتو) نیز بهره می‌گیرد. حسگر سلفی مورد استفاده توسط این هندست نیز جدید بوده و از نوع IMX712 سونی با رزولوشن 13 مگاپیکسلی خواهد بود.

دستگاه با شناسه Lynx احتمالا تحت عنوان پیکسل 7 اولترا روانه بازار شده یا صرفا یک پلتفرم سخت‌افزاری توسعه‌یافته توسط گوگل برای انجام تست‌های داخلی روی حسگرهای جدید دوربین پس از تحویل آنها از سوی شرکت‌های تامین‌کننده است.

تبلت پیکسلی گوگل نیز مجهز به 2 سنسور دوربین یکی در قسمت جلویی و دیگری روی پنل پشتی دستگاه است. هر 2 دوربین این گجت از سنسور IMX355 سونی استفاده می‌کنند. این سنسور دقیقا مشابه با نمونه به‌کارگیری شده برای دوربین سلفی اسمارت‌فون گوگل پیکسل 6 است.

نهایتا گوشی پیکسلی تاشو گوگل مجهز به دوربین اصلی با سنسور ISOCELL GN1 ساخت سامسونگ، لنز فوق‌عریض با سنسور IMX386 سونی، سنسور IMX363 (احتمالا برای ماژول تله‌فوتو) و یک حسگر  IMX355؛ دقیقا مشابه نمونه مورد استفاده برای دوربین سلفی گوگل پیکسل 6 خواهد بود. بنابراین دوربین سلفی گوشی تاشو آینده گوگل نیز به احتمال فراوان از سنسور IMX355 استفاده خواهد کرد.

1 در مورد “مشخصات دوربین سری پیکسل 7 و گوشی تاشو آینده گوگل اعلام شد”

  1. کافیه یک شرکت نامی مثل اپل یا سامسونگ یک مدلی بده بیرون، بقیه پشت سرش شکل همون رو کپی می‌کنن :/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH