سامسونگ از قابلیتی جدید برای حفظ داده‌های حساس هنگام تعمیر گوشی‌ها رونمایی کرد

ریست کردن گوشی پیش از تحویل آن به تعمیرکار یک روش عادی برای جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات شخصی نظیر تصاویر یا اطلاعات اکانت‌های شخصی محسوب می‌شود. ضرورت تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ذخیره شده روی گوشی و سپس بازیابی آنها پس از اتمام فرآیند تعمیر به دردسرهای فرآیند تعمیرات دامن می‌زند.

گاهی اوقات کاربران این اقدام را چندان متقاعدکننده قلمداد نکرده و یا دستگاه خود را به‌طور کامل فرمت می‌کنند و یا به تعمیرکار اعتماد کرده و گوشی خود همراه با داده‌های شخصی ذخیره شده روی آن را در اختیار وی قرار می‌دهند؛ اقدامی که در بسیاری از مواقع موجب افشای اطلاعات شخصی کاربران می‌شود. سامسونگ به منظور رفع این مشکلات و همچنین نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت، راهکاری موسوم به Repair Mode را ارائه نموده است.

این مشخصه جدید در منوی تنظیمات گوشی و قسمت Battery and Device Care قابل دسترس خواهد بود. با فعال‌سازی این مشخصه، دستگاه شما ریبوت خواهد شد. این حالت پس از فعال شدن، تمامی اطلاعات شخصی کاربر شامل تصاویر، متون، حساب‌های کاربری و حتی برنامه‌ها را پنهان می‌کند. در این‌حالت تنها اپلیکیشن‌های نصب شده به‌صورت پیش‌فرض، فعال باقی خواهند ماند. در واقع به‌نظر می‌رسد که گوشی ریست شده است.

کاربر پس از اتمام فرآیند تعمیرات و تحویل گرفتن گوشی با استفاده از اثرانگشت یا قفل الگو می‌تواند حالت Repair Mode را غیرفعال نماید. با انجام این‌کار، دستگاه برای یکبار دیگر ریست می‌شود؛ اما این‌بار اطلاعات کاربر به‌طور کامل در دسترس وی قرار خواهند گرفت. همچنین کلیه تغییرات اعمال شده توسط تکنسین حین اجرای فرآیند تعمیرات نیز لغو خواهند شد.

حالت Repair Mode در وهله نخست برای گوشی‌های سری گلکسی S21 و در قالب یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر می‌شود. بر اساس اعلام سامسونگ این قابلیت در آینده برای چندین دستگاه دیگر نیز ارائه خواهد شد. با این‌حال از آنجا که بیانیه مطبوعاتی صرفا در وبسایت کره‌ای سامسونگ منتشر شده است؛ لذا به‌نظر می‌رسد که این قابلیت در وهله نخست صرفا در اختیار کاربران مقیم کره‌جنوبی قرار خواهد گرفت.

1 در مورد “سامسونگ از قابلیتی جدید برای حفظ داده‌های حساس هنگام تعمیر گوشی‌ها رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH