تلفن مشترکان ثابت و اعتباری دارای بدهی، تخلیه می‌شود

پیمان قره‌داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان رگولاتوری گفت: اگر مشترکان تلفن ثابت و همراه، بدهی خود را در زمان سررسید تعیین شده پرداخت نکنند، خط آن‌ها تخلیه می‌شود.

قره‌داغی با بیان اینکه خطوط تلفن ثابت و سیار صرف نظر از اینکه آیا مصرفی دارند یا خیر، مشمول هزینه‌های دوره‌ای ماهانه مانند حق اشتراک می‌شوند، گفت: در صورت عدم پرداخت این صورت حساب از سوی مشترک، اپراتور می‌تواند پس از اجرای فرایند پیش‌بینی شده در مصوبه 3-207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای تخلیه خطوط مشترکان بدهکار اقدام کند.

مدیرکل حفاظت از مصرف‌کنندگان رگولاتوری در توضیح مصوبه 3-207 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: بر اساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن ثابت و همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یک ‌ماهه صورتحساب مشترکان را با تعیین مهلت پرداخت صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین ‌شده، ابتدا خط مشترک بدهکار را به‌مدت حداقل دو هفته یک طرفه کند و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و ارسال اخطار کتبی و مهلت یکساله، بدهی خود را پرداخت نکند، اپراتور می‌تواند خط تلفن مشترک را بطور کامل تخلیه و جمع‌آوری کرده و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.

وی در خصوص این موضوع که ممکن است برخی از مشترکان قبض دریافت نکرده باشند، تصریح کرد: آن دسته از مشترکانی که به هر دلیل صورتحساب تلفن خود را دریافت نکرده‌اند، باید با مراجعه به پورتال اینترنتی یا یکی از درگاه‌های پرداخت آن در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

قره‌داغی متذکر شد که آن دسته از کاربرانی که مصرف بالایی دارند می‌توانند وجهی را به عنوان پرداخت به اپراتور پرداخت کنند تا به دلیل کارکرد بالاتر از سقف تعیین شده، خطوط آن‌ها مسدود نشود.

وی تصریح کرد: مشترکان به منظور تسریع در پرداخت صورتحساب، بروزرسانی و پیگیری مغایرت احتمالی پرداخت‌ها، می‌توانند صورتحساب خطوط خود را به‌صورت مستقیم از درگاه‌های اپراتور مربوط پرداخت کنند.

 

2 در مورد “تلفن مشترکان ثابت و اعتباری دارای بدهی، تخلیه می‌شود”

  1. خب سقفش تا چند تومنه؟؟واسه من پیامک قطعی میاد وقتی مثلا ۳۰ تومن یا حتی کمتر بدهی دارم:/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH