آی‌فون‌ 14 پرو مکس و گلکسی زد فولد 4 از پنل‌هایی با ساختار مشابه استفاده خواهند کرد

بر اساس پیش‌بینی‌ها هندست‌های نسل آینده شرکت اپل موسوم به سری آی‌فون‌ 14 در حوالی ماه سپتامبر امسال معرفی خواهند شد. انتظار می‌رود که غول کوپرتینویی در جریان رویداد امسال خود از 4 مدل مختلف آی‌فون‌ با اسامی آی‌فون‌ 14، آی‌فون‌ 14 مکس، آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس رونمایی کند.

بر اساس گزارشات پیش‌تر منتشر شده، مدل‌های آی‌فون‌ 14 و آی‌فون‌ 14 مکس از نمایشگرهای پروموشن استفاده نخواهند کرد (اپل برای نمایشگرهای دارای نرخ نوسازی بالا از اصطلاح بازاریابی پروموشن استفاده می‌کند). اکنون یک گزارش جدیدا منتشر شده توسط وبسایت The Elec نشان‌دهنده نوع پنل‌های مورد استفاده برای هر یک از مدل‌های خانواده آی‌فون‌ 14 است.

بر اساس اعلام گزارش، مدل‌های 6.1 اینچی آی‌فون‌ 14 و 6.7 اینچی آی‌فون‌ 14 مکس از پنل‌های زمینه‌ای LTPS استفاده خواهند کرد. این پنل‌ها با استفاده از مجموعه مواد اولیه موسوم به M11 تولید خواهند شد. این مواد اولیه دارای ماهیت انحصاری بوده و در حال حاضر برای تولید پنل‌های نمایشگر گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر مدل‌های 6.1 اینچی آی‌فون‌ 14 پرو و 6.7 اینچی آی‌فون‌ 14 پرو مکس از پنل‌های نمایشگر LTPO با فناوری پروموشن بهره خواهند برد. این پنل‌های جدید با استفاده از مجموعه مواد اولیه پیشرفته‌تر سامسونگ موسوم به M12 تولید می‌شوند. این مواد اولیه هنوز برای تولید هیچ‌کدام از پنل‌های اسمارت‌فونی مورد استفاده قرار نگرفته و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نخستین بار در هندست‌های تاشو آینده سامسونگ با اسامی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

 

بر اساس اعلام این گزارش، هر 4 مدل خانواده آی‌فون‌ 14 از پنل‌های نمایشگر ساخت سامسونگ دیسپلی استفاده خواهند کرد. در نتیجه برخی شایعات نشان می‌دهند که اپل سفارش تولید 80 میلیون واحد نمایشگر را به سامسونگ ارائه نموده است. بعلاوه ال‌جی نیز بخشی از پنل‌های مورد نیاز برای مدل استاندارد آی‌فون‌ 14 و مدل ممتاز آی‌فون‌ 14 پرو مکس را تامین خواهد کرد. ال‌جی به منظور تولید این پنل‌ها از مجموعه مواد اولیه RS-L استفاده خواهد کرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که ال‌جی در سال گذشته به منظور تولید نمایشگرهای آی‌فون‌ 13 از مجموعه مواد اولیه RS-K بهره‌برداری کرد.

1 در مورد “آی‌فون‌ 14 پرو مکس و گلکسی زد فولد 4 از پنل‌هایی با ساختار مشابه استفاده خواهند کرد”

  1. همه میدونن یه عده عقده ای فقط میخوان با آیفون پز بدن وگرنه سری گلکسی سرتر از تمام بنجل های اپله.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH