انتشار نسخه بتای One UI 5.0 برای گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ آغاز شد

بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه قرار بود نخستین ورژن بتای عمومی از رابط کاربری One UI 5.0 در ماه جولای سال 2022 معرفی شود؛ اما این فرآیند با کمی تاخیر هم‌اکنون آغاز شده است. بدین‌ترتیب عرضه تدریجی نسخه بتای رابط کاربری جدید سامسونگ برای اسمارت‌فون‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا در کشور آلمان آغاز شده است.

این به‌روزرسانی شامل فیرم‌ور با شماره ورژن S90xBXXU2ZHV4 است. One UI 5.0 دربردارنده ویژگی‌های جدیدی است که بخشی از آنها متعلق به اندروید 13 بوده و بخشی دیگر جزو دستاوردهای اختصاصی سامسونگ محسوب می‌شوند. به لطف استفاده از انیمیشن‌های روان‌تر و نوتیفیکیشن‌ سنتر بازطراحی شده، تجربه کاربری ارتقاء پیدا کرده است.

مشخصه تشخیص کاراکتر اپتیکی در اپلیکیشن گالری فعال بوده و این موضوع امکان کپی‌برداری متون از تصاویر اسکرین‌شات را فراهم می‌کند. بعلاوه بر اساس محتوای متن، برخی پیشنهادات هوشمند پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال کاربران با عکاسی از یک شماره تلفن یا یک آدرس وب و تنها یکبار ضربه زدن روی آنها می‌توانند با شماره تلفن مذکور تماس گرفته یا از آدرس اینترنتی بازدید نمایند.

با این‌حال ویژگی‌های دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. تصاویر اسکرین‌شات مربوط به فهرست تغییرات اعمال شده در آپدیت One UI 5.0 در ادامه قابل رویت هستند. بایستی توجه داشت که متن اصلی به زبان آلمانی بوده و تصاویر مورد اشاره پس از اعمال ترجمه ماشینی با زبان انگلیسی منتشر شده‌اند.

انتشار نسخه بتای One UI 5.0 برای گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ در کشور آلمان آغاز شده است

فهرست تغییرات به امکاناتی نظیر فعال‌سازی قابلیت مولتی تسکینگ اسپلیت اسکرین با استفاده از ژست‌های حرکتی، ویجت‌ها با قابلیت استفاده به‌صورت پشته‌ای، گزینه‌هایی برای فیلتر کردن اعلان‌های مربوط به اپلیکیشن‌های پر سروصدا، تنظیم لرزشی و صوتی بهبودیافته، قابلیت جستجوی بهتر در بخش My Documents، ژست‌های جدید برای Bixby Routines، ایموجی‌های جدید به‌همراه گزینه ساخت ویدیو با استفاده از 2 ایموجی، استیکرهای جدید واقعیت‌افزوده و امکان ساخت استیکرهای شخصی از روی تصاویر اشاره نموده است. 

فهرست تغییرات نسخه بتای One UI 5.0 پس از ترجمه ماشینی به زبان انگلیسی 

اکنون اپلیکیشن دوربین در حالت Pro یک هیستوگرام را برای کاربران نمایش می‌دهد. همچنین نوار جدید بزرگنمایی به کاربران امکان می‌دهد تا عملیات بزرگنمایی را با استفاده از یک دست اجرا نمایند. همچنین حالت غذا (Food Mode) برای لنز تله‌فوتو فعال شده است. مشخصه واترمارک به کاربران امکان می‌دهد تا زمان، تاریخ یا سایر اطلاعات مورد نظر خود را روی تصاویر قرار دهند.

عملکرد Samsung DeX خصوصا در بخش نوار وظیفه نیز بهبود یافته است. یک دکمه جستجوی جدید نیز تعریف شده و با ضربه زدن روی تاریخ، ویجت تقویم نمایش داده می‌شود. اعلان‌های برنامه‌ها به‌صورت نقاط قرمز روی نوار وظیفه ظاهر می‌شوند. با راست کلیک روی یک برنامه، گزینه‌های مربوط به دسترسی سریع به عملکردهای انتخابی پیش روی کاربران نمایان می‌شوند. قابلیت پشتیبانی از صفحه‌کلید فیزیکی، تصحیح املایی و ورودی ایموجی بهبود یافته است.

نهایتا اکثر اپلیکیشن‌های سامسونگ از جمله Samsung Internet، Health، Samsung Pay، Members، Galaxy Store و SmartThings نیز به‌روزرسانی شده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها نسخه پایدار رابط کاربری One UI 5.0 در ماه اکتبر منتشر خواهد شد. با برگزاری رویداد Galaxy Unpacked طی روز 19 مرداد ماه احتمالا جزئیات بیش‌تری در رابطه با رابط کاربری جدید سامسونگ منتشر خواهد شد.

2 در مورد “انتشار نسخه بتای One UI 5.0 برای گوشی‌های سری گلکسی S22 سامسونگ آغاز شد”

  1. مزیت بزرگ سامسونگ و اپل پشتیبانی فوق العاده از محصولاتشونه. کافیه مشکلی گزارش بشه سریع برطرفش میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH