کنسول نینتندو سوئیچ پرو در اواخر سال 2023 عرضه خواهد شد

بر اساس گزارشات پیش‌تر منتشر شده انتظار می‌رفت که نینتندو سوئیچ پرو در اواخر سال جاری روانه بازار شود. اما آخرین گزارش مالی کمپانی نشان می‌دهد که اولویت نخست نینتندو در مقطع کنونی، حل مشکلات تولید ناشی از کمبود قطعات است. آخرین تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که نینتندو حداقل تا پایان سال 2023 کنسول بازی جدید سوئیچ پرو خود را به بازار عرضه نخواهد کرد.

هنگامی‌که نینتندو از کنسول سوئیچ اولد رونمایی کرد؛ این پدیده نشان داد که معرفی کنسول سوئیچ پرو کماکان با تاخیر مواجه شده است. نینتندو سوئیچ اولد در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن قادر به نمایش بازی‌ها با رزولوشن 720p و حتی 4K (در حالت داک) است. این کنسول مجهز به یک نمایشگر اولد 7 اینچی بوده و از 64 گیگابایت حافظه داخلی در حالت دستی پشتیبانی می‌کند. بعلاوه اجرای بازی‌ها با رزولوشن 720p و سرعت 60 فریم برثانیه یا 1080p با سرعت 60 فریم برثانیه (در حالت TV) امکان‌پذیر خواهد بود.

تا موعد رونمایی از نینتندو سوئیچ پرو بیش از یک سال زمان باقی مانده است

در ادامه با هک شدن سرورهای انویدیا گزارشاتی مبنی بر توسعه تراشه Ampere توسط کمپانی سازنده منتشر شد. نینتندو برای عرضه یک کنسول قدرتمندتر نیازمند چنین تراشه توانمندی است. در تابستان امسال گزارشاتی مبنی عرضه رسمی نینتندو سوئیچ پرو طی سال جاری منتشر شد. با این‌حال با توجه به آخرین تحولات روی داده به‌نظر می‌رسد که چنین سناریویی در سال جاری عملی نخواهد شد.

این تحلیل ادعا می‌کند که نینتندو حداقل تا پایان سال مالی جاری یعنی مارس 2023 با مشکلات تولید ناشی از کمبود قطعات دست‌به‌گریبان خواهد بود. در عین‌حال به‌نظر می‌رسد که نینتندو تمایلی به رونمایی از یک محصول بزرگ ندارد. درآمد و سودآوری نینتندو نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. این پدیده از کمبود شدید قطعات طی 3 ماهه دوم سال مالی کمپانی ناشی شده است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ نینتندو اعلام کرده که در حال حاضر اهداف فروش این شرکت تا ماه مارس 2023 بدون تغییر باقی خواهد ماند. بنابراین کمپانی سازنده تلاش خواهد کرد تا تبعات ناشی از کمبود قطعات را جبران نماید. در هر صورت تا بهار سال آینده خبر جدیدی در این زمینه منتشر نخواهد شد. این موضوع احتمالا بدان معناست که نینتندو سوئیچ پرو در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن تا پایان سال 2023 معرفی نخواهد شد.

1 در مورد “کنسول نینتندو سوئیچ پرو در اواخر سال 2023 عرضه خواهد شد”

  1. تو ایران محبوبیت زیادی نداره اما فکر میکنم تا چند سال آینده نینتندو بقیه کنسول های بازار رو زیر پا له میکنه. فکر خوبی پشتشه….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH