معرفی سامسونگ گلکسی زد فولد 4 با S Pen

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 رسماً معرفی شد

مراسمی که همه منتظرش بودیم، یعنی معرفی محصولات جدید سامسونگ به نام «Galaxy Unpacked» دقایقی پیش شروع شد. از موردانتظارترین محصولاتی که در این مراسم معرفی شد، می‌توان به سامسونگ گلکسی زد فولد 4 (Samsung Galaxy Z Fold4)، گوشی جدید تاشو و دلبرای سامسونگ اشاره کرد.

گلکسی زد فولد 4، نسل جدید سری فولد سامسونگ است. از گوشی‌های قبلی این سری می‌توان به گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 2 اشاره کرد.

سامسونگ ادعا می‌کند که دو نسل ابتدایی گلکسی زد فولد، پیشروان سری گوشی‌های تاشو بودند. نسل سوم این سری، گلکسی زد فولد 3، روی ارتقای مولتی‌تسکینگ، مقاومت و پشتیبانی از S Pen تمرکز داشت. حالا چهارمین نسل از سری فولد، با کارایی ببش‌تر، امکانات بهره‌وری بهتر و پیشرفت چشم‌گیر دوربین این‌جاست! علاوه بر آن با سخت‌افزاری قوی‌تر، مولتی‌تسکینگ و گیمینگ را در سری فول، به سطح جدیدی برده!

اندازه و نمایشگر

سامسونگ گلکسی زد فولد 4، نسبت به نسل قبلی خود 3.1 میلی‌متر کوتاه‌تر است، اما پهن‌تر نیست و وقتی بسته باشد به اندازه همان 67.1 میلی‌متر خواهد بود. هرچند حاشیه‌های باریک‌تر به سامسونگ این اجازه را می‌دهند که نمایش‌گر دوم را 2.7 میلی‌متر پهن‌تر کند.

وقتی گوشی در حالت باز باشد، 2 میلی‌متر پهن‌تر است، ولی بازهم حاشیه‌های کم‌تر باعث شده تا صفحه نمایشگر آن 3.1 میلی‌متر پهن‌تر باشد. در کل این گوشی نازک‌تر و 8 گرم سبک‌تر از نسل قبلی، 263 گرم وزن دارد.

عکس سامسونگ گلکسی زد فولد 4

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 همچنان مانند نسل قبلی، نمایشگری 7.6 اینچی دارد. اما نسبت اندازه نمایشگر آن از 6.2:5 به 6:5 تغییر پیدا کرده و نرخ به‌روزرسانی صفحه همچنان مانند نسل‌های قبل، 120 هرتز است.

بدنه

احتمالاً در اولین نگاه متوجه زیبایی طراحی ظاهر و بدنه گلکسی زد فولد 4، به‌خصوص حاشیه‌های جذاب آن شده‌اید. فریم این گوشی از Armor Aluminum و صفحه نمایش کاور و پنل پشتی آن توسط +Gorilla Glass Victus محافظت می‌شوند. از نظر مقاومت در برار آب هم قابلیت آن را دارد که در عمق 1.5 متری از آب، تا 30 دقیقه دوام داشته باشد و از این نظر گواهی IPX8 دارد. همچنین از نظر تاشویی، همانند زد فلیپ 4 که همزمان رونمایی شد، تا 200 هزار مرتبه گارانتی تا شدن دارد.

بدنه گلکسی زد فولد 4 سامسونگ

دوربین

طبیعتاً قابلیت تاشوی این مدل، ویژگی‌های بسیار جالب و بی‌همتایی برای عکاسی به شما خواهد داد. مثلاً هنگام زوم کردم یک zoom map در نصف صفحه مشاهده خواهید کرد که کار فریم‌بندی را برای عکس شما راحت‌تر می‌کند. دو نمایشگر برای قابلیت Dual Preview باعث می‌شود هم شما و هم سوژه عکاسی شما، بتوانید تصویر را قبل از فشردن دکمه شاتر تماشا کنید.

دوربین گلکسی زد فولد 4 سامسونگ رونمایی شد

پردازنده

مولتی تسکینگ و پردازنده های گلکسی زد فولد 4

و اما مهم‌ترین پیشرفت گلکسی زد فولد 4، نسبت به نسل‌های قبلی خود، قطعاً پردازنده آن است. استفاده از پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 این عنوان را بسیار جذاب کرده و قابلیت مولتی‌تسکینگ بسیار لذت‌بخشی را به کاربران آن می‌دهد. به تسک‌بار پایین صفحه در عکس بالا هم دقت کنید که کار مولتی‌تسکینگ را راحت‌تر می‌کند و در هر زمان اجازه دسترسی به برنامه‌های موردعلاقه شما را می‌دهد؛ مانند تسک‌بار ویندوزها در PC.

ویژگی‌های تاشو متناسب با اپلیکیشن‌ها

سامسونگ با شرکت‌های همراه خود برای ارائه بهتر تجربه نرم‌افزارها در نمایشگر و فضای گلکسی زد فولد 4 هم‌کاری کرده است. مثلاً برنامه‌های فیس‌بوک، نتفلیکس، یوتوب، دیزنی‌پلاس و مایکروسافت تیمز کامل با صفحنه نمایشگر 7.6 اینچی آن سازگار شده‌اند.

فیسبوک و نتفلیکس در گلکسی زد فولد 4

حالت دیگری که برای استفاده از برنامه‌ها وجود دارد، Flex Mode است. فلکس مود این اجازه را به شما می‌دهد که از گوشی در حالت نیمه‌تاشده، همانند لپ‌تاپ، استفاده کنید. در برنامه‌هایی هم که از فکس مود پشتیبانی نکنند، می‌تواند از امکان داشتن همزمان نصف تصویر به عنوان تاچ پد بهره ببرید.

مشخصات گلکسی زد فولد 4

در جدول زیر نگاهی کلی به مشخصات گلکسی زد فولد 4 خواهیم داشت.

ابعاد
حالت باز: 155.1 در 130.1 در 6.3 میلی‌متر
حالت بسته: 155.1 در 67.1 در 14.2-15.8 میلی‌متر
وزن
263 گرم
نمایشگر
نمایشگر اصلی: 7.6 اینچ Foldable Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1768 در 2208
نمایشگر دوم : 6.23 اینچ Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 832 در 2268
پردازنده
Snapdragon™ 8+ Gen 1
پردازنده گرافیکی
Adreno 670
رم
 12 گیگابایت
حافظه داخلی
 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و یک ترابایت از نوع UFS 3.1
سیستم عامل
اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1
دوربین اصلی
سه‌گانه: 50 مگاپیکسل واید + 12 مگاپیکسل التراواید + 10 مگاپیکسل تله‌فوتو
دوربین سلفی
دوربین 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر + دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی
باتری
4400 میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع 25 واتی

 

نظرات خود را درباره سامسونگ گلکسی زد فولد 4 با ما به اشتراک بگذارید. آیا نیاز به معرفی مدل دیگری از سری فولد پس از یک سال بود؟ گلکسی زد فولد 4 برای شما ناامیدکننده بود یا درخشان؟ می‌توانید مقایسه‌های مختلف ما از گلکسی زد فولد 4 را هم در مطالب زیر بررسی کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH