سامسونگ گلکسی زد فولد 4 نخستین اسمارت‌فون مجهز به اندروید 12L محسوب می‌شود

اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 4 سامسونگ در روز چهارشنبه گذشته رسما معرفی شد و کمپانی کره‌ای، پیش‌‌فروش هندست تاشو جدید خود را بلافاصله آغاز کرد. بر اساس اعلام سامسونگ، پرچم‌دار تاشو جدید کمپانی با رابط کاربری One UI 4.1.1 روانه بازار خواهد شد. بعلاوه به گفته سامسونگ این هندست به منظور ارائه تجربه مولتی تسکینگ بهینه دارای ویژگی‌های جدید متعددی است که با همکاری شرکای برند کره‌ای توسعه پیدا کرده‌اند.

توجه بیش از اندازه به تغییرات طراحی و دوربین‌های جدید گلکسی زد فولد 4 موجب شد تا یکی از نوآوری‌های ارائه شده در این اسمارت‌فون مورد غفلت واقع شود. در واقع گلکسی زد فولد 4 نخستین هندستی است که به‌طور رسمی با سیستم‌عامل اندروید 12L در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. گوگل پیش‌تر در اکتبر سال 2021 برای نخستین بار از اندروید 12L رونمایی کرد. در ادامه و پس از گذشت 6 ماه گوگل به یادآوری مطالبی پیرامون این سیستم‌عامل پرداخت.

بر اساس اعلام گوگل حرف L مخفف عبارت “Large Screens” است؛ بدان معنا که سیستم‌عامل اندروید 12L جهت استفاده دستگاه‌های تاشو، تبلت‌ها و گجت‌های مجهز به Chrome OS توسعه یافته است. این پلتفرم روی تمامی دستگاه‌ها قابل نصب است؛ اما برای اهداف مولتی تسکینگ بهینه‌سازی شده و اپلیکیشن‌ها به منظور هماهنگی بهتر با نمایشگرهای بزرگ از نو بازنویسی شده‌اند.

اپلیکیشن‌های گوگل در 2 ستون قرار گرفته و پیمایش میان آنها بر روی یک نمایشگر مربعی‌شکل تسهیل شده است. برنامه‌های مربوط به بهره‌وری و رسانه‌های اجتماعی نیز از باز یا بسته شدن دستگاه آگاه بوده و بنابراین جهت‌گیری معمول خود را تغییر می‌دهند. اکنون اندروید 12L صرفا روی اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 4 قابل دسترس است. سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 با وجود بهره‌گیری از قالب طراحی تاشو برای اجرای ورژن معمولی اندروید گزینه مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH