سامسونگ: فروش گوشی‌های تاشو تا سال 2025 از سری گلکسی S پیشی خواهد گرفت

سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌های تاشو سری گلکسی Z در 3 سال آینده از سری محبوب گلکسی S پیشی خواهد گرفت. شرایط فعلی بازار منجر به ایجاد رکود در فروش اسمارت‌فون‌های ممتاز شده است. با این‌حال انتظار می‌رود که قالب طراحی جدید تاشو به احیاء دوباره بازار کمک کند.

TM Roh؛ رئیس واحد کسب‌وکار تجارب موبایلی سامسونگ ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “دستگاه‌های تاشو تا سال 2025 بیش از 50 درصد کل نقل و انتقالات اسمارت‌فون‌های برتر سامسونگ را به خود اختصاص خواهند داد. بنابراین گوشی‌های تاشو به استانداردی جدید برای گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهند شد.”

بر اساس داده‌های موسسه Omdia، کسب‌وکار دستگاه‌های تاشو به سرعت در حال رشد بوده و در حد فاصل سال‌های 2020 تا 2021 حدودا 309 درصد افزایش یافته است. در این مدت مجموعا 9 میلیون گوشی تاشو به فروش رفته است. دستگاه‌های سری گلکسی Z سامسونگ بخش عمده‌ای از دستگاه‌های به فروش رفته را تشکیل داده و فروش مدل‌های گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 تا پایان سال 2021 به 7.1 میلیون دستگاه رسید. این هندست‌ها در ماه آگوست سال میلادی گذشته روانه بازار شدند.

مدل‌های مقرون‌‌به‌صرفه‌تر گلکسی زد فلیپ از نظر تعداد فروش دارای محبوبیت بالاتری هستند. به‌عنوان مثال سهم گلکسی زد فلیپ 3 از فروش 7.1 میلیون واحدی سری گلکسی Z طی سال 2021 برابر با 4.6 میلیون دستگاه بود. همچنین تعداد گوشی‌های تاشو فروخته شده توسط سامسونگ در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی بالغ بر 1 میلیون دستگاه بوده است. این موضوع بدان معناست که گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 به تنهایی نیمی از کل دستگاه‌های تاشو فروخته شده طی 3 ماهه نخست سال 2022 را تشکیل می‌دهند.

TM Roh مشغول سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی که دقیقا پس از معرفی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 برگزار شده است

مدل‌های جدید سری گلکسی Z که طی هفته گذشته معرفی شدند؛ اساسا از قیمت‌گذاری مشابه با مدل‌های نسل قبلی خود برخوردار هستند (گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 به‌ترتیب با قیمت‌‌گذاری پایه 1000 و 1800 دلاری روانه بازار خواهند شد). بنابراین گلکسی زد فلیپ 4 احتمالا در مقایسه با گلکسی زد فولد 4 فروش بالاتری را تجربه نموده و این موضوع چندان مایه تعجب نخواهد بود. اما چنان‌چه قرار باشد گوشی‌های تاشو به یک استاندارد جدید برای اسمارت‌فون‌ها تبدیل شوند؛ در این‌صورت سامسونگ بایستی نسبت به عرضه مدل‌های میان‌رده تاشو نیز اقدام نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH