چگونه عملکرد سیستم عامل اندروید را بهبود بخشیم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از مدتی استفاده از اسمارت فون متوجه کاهش سرعت دستگاه شوید و گوشی سایر افراد را روان‌تر و نرم‌تر از اسمارت فون خود بدانید، اما چرا باید بعد از مدتی سرعت گوشی کاهش یابد و چه راهکار‌هایی برای افزایش سرعت وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم راه حل‌هایی را برای افزایش دوباره سرعت گوشی ارایه کنیم.

Smartphones-sistemas


اسمارت فون خود را همیشه بروز نگهدارید!

update-saftware

در اغلب موارد با بروزرسانی گوشی به آخرین نسخه ارایه شده برای دستگاه، سرعت اسمارت فون افزایش می بابد؛ پس همیشه گوشی خود را به آخرین نسخه از سیستم عامل و… بروزرسانی کنید.


اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را حذف نمایید!

Get-rid-of-unnecessary-apps-and-content

در اغلب اسمارت فون‌ها اپلیکیشن‌ها و نرم افزار‌هایی هستند که کاربران کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنند. پس اینگونه اپلیکیشن‌ها هیچ کاربردی جز کاهش سرعت گوشی ندارند، پس شروع به حذف آن‌ها کنید.


اپلیکیشن‌هایی را که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را غیر فعال نمایید!

Incapacitate-unneeded-stock-appsbloatware

اگر اپلیکیشنی در گوشی دارید که گاه گاهی از آن استفاده می‌کنید و تصمیم به حذف همیشگی آن نیز ندارید، پس بهتر است آن را تا زمان استفاده بعدی غیر فعال کنید تا سرعت گوشی را کاهش ندهد. برای این کار در قسمت نرم افزار‌ها گزینه disable app را انتخاب کنید.


با تصاویر زمینه زنده خداحافظی کنید!

Kiss-your-live-wallpaper-goodbye

تصاویر زمینه زنده هم باعث کاهش سریع میزان باتری می شوند و هم سرعت گوشی را کاهش می‌دهند. پس بهتر است به‌جای آن‌ها از تصاویر معمولی استفاده کنید.


ویجت‌های صفحه نمایش را کم کنید!

Keep-the-widgets-at-bay

در اغلب اسمارت فون ها در صفحه اصلی ویجت‌هایی نظیر ساعت و آب‌ و هوا وجود دارند که وجود بیش از اندازه چنین ویجت‌هایی در صفحه نمایش باعث کاهش کارایی گوشی می‌شود.


از لانچر‌های متفاوت استفاده کنید!

Flirt-with-a-different-launcher

اصولا برخی لانچر‌ها سرعت کمی دارند و روان نیستند، پس بهتر است لانچر گوشی خود را تعویض کنید.


از کارت‌های حافظه‌ پرسرعت استفاده کنید!

Use-a-high-speed-memory-card

یکی از عواملی که باعث می‌شود کارایی اسمارت فون‌های اندرویدی کاهش یابد، کارت حافظه است؛ سعی کنید در اسمارت فون خود از کارت‌های حافظه پرسرعت و کلاس 10 استفاده نمایید.


گاه گاهی گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید!

Consider-a-factory-reset

بعد از استفاده طولانی از اسمارت فون‌های اندرویدی اطلاعات زیادی روی آن‌ها ذخیره می‌شود که بهتر است گاهی گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا سرعت و کارایی گوشی افزایش یابد.

5 در مورد “چگونه عملکرد سیستم عامل اندروید را بهبود بخشیم؟”

  1. سلام من یک تبلت ایسوس مدل me172v دارم که دیروز یک ارور داد که تبلت یک سال کارکرده و باید آپدیدت شه و چند وقته که من میرم تو قسمت system frimware update و ارور میده که unfortunately , DMClient has stopped و نمی تونم که تبلت م را آپدیدت کنم تا درست شه
    لطفا کمک کنید

  2. تقریبا از تمامش استفاده می کنم.
    یک مورد دیگه هم وقتی میبینید برنامه ها کرش می کنه یا باز نمی شه یا مثلا قسمتی از تاچ درست عمل نمی کنه و یا رم دستگاه پر شده و در کل گوشی قاطی کرده یه روشن خاموش یا همون ری استارت ساده هست !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH