تامین‌کنندگان طرف قرارداد اپل بابت استقبال محدود از سری آی‌فون‌ 14 نگران هستند

شرکت اپل در تدارک رونمایی از سری آی‌فون‌ 14 با مجموعه‌ای از تغییرات است. در سری جدید از مدل مینی خبری نخواهد بود و در عوض شاهد عرضه هندست جدیدی با نام آی‌فون‌ 14 مکس خواهیم بود. همچنین گزارشات منتشر شده از به‌کارگیری 2 تراشه متفاوت و نمایشگرهایی با فناوری‌های گوناگون حکایت دارند. برخی شایعات به اعمال تغییرات دیگری نیز اشاره دارند.

در این میان برخی تامین‌کنندگان نگران هستند که اعمال چنین تغییراتی نهایتا موجب واهمه مشتریان شده و کاهش فروش آی‌فون‌‌های آینده اپل را به دنبال داشته باشد. بر اساس اعلام برخی منابع در زنجیره تامین، شرکای اپل در رابطه با میزان تقاضا برای مدل‌های آینده آی‌فون دچار تردید هستند. بعلاوه تامین‌کنندگان علاوه بر نگرانی‌های مرتبط با اعمال تغییرات بنیادین در سری جدید از تبعات احتمالی تورم در عرصه جهانی نیز نگران هستند.

در عین‌حال غول کوپرتینویی اطمینان دارد که آی‌فون‌های آینده این شرکت مطابق با اهداف برنامه‌ریزی شده به فروش خواهند رفت. اپل حتی خواهان افزایش 5 درصدی میزان عرضه قطعات مورد نیاز آی‌فون شده است. بر اساس شنیده‌ها کمپانی آمریکایی قصد دارد تا حداقل 95 میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف سری آی‌فون‌ 14 را به فروش برساند.

بعلاوه افزایش احتمالی قیمت آی‌فون‌های آینده بر احساس بدبینی تامین‌کنندگان دامن می‌زند. این نگرانی مشخصا به گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس مربوط می‌شود. با این‌حال انتظار می‌رود که مدل‌های پایه با قیمت‌‌گذاری مشابه سری آی‌فون 13 روانه بازار شوند. انتظار می‌رود که آی‌فون‌ 14 با حداقل ظرفیت ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی و قیمت‌گذاری پایه 800 دلاری روانه بازار شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها خانواده آی‌فون‌ 14 اپل در ماه سپتامبر امسال به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH