معاون امور مجلس وزارت ارتباطات: کیفیت اینترنت کاهش پیدا نکرده، بلکه توقع مردم بالا رفته است

رضا باقری اصل، معاون امور مجلس وزارت ارتباطات در نشست “چالش‌های تجارت الکترونیک و سامانه‌های دولتی” اعلام کرد: بر اساس آمارها، کیفیت اینترنت در ایران کاهش پیدا نکرده، بلکه توقع مردم بالا رفته است.

باقری اصل در این جلسه گفت: اولین تقاضای نمایندگان، دسترسی به ارتباط است. دومین موضوع کیفیت اینترنت است، البته آمارها اثبات می‌کند که کیفیت شبکه پایین نیامده اما سطح توقع مردم بالا رفته و این توقع حق آن‌ها است. همچنین تعداد کاربرانی که از پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند نیز افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص افزایش زیر ساخت ارتباطات ثابت تاکید کرد: مردم به دنبال آن هستند تا از پلتفرم‌ها به عنوان ابزاری برای کسب‌درآمد استفاده کنند. به همین دلیل باید ظرفیت پلتفرم‌ها را افزایش دهیم تا به افزایش سرعت و امکاناتشان نیز کمک شود. اگر بتوانیم زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه ارتباطات ثابت را ارتقا دهیم، نسل بعدی پلتفرم‌ها شکل خواهد گرفت.

معاون وزیر ارتباطات استفاده از سیم مسی در برخی مناطق، استفاده از BTS به جای LTE در مناطق مختلف و فشار تحریم‌ها را از جمله مهم‌ترین دلایل وجود ضعف در زمینه سرعت اینترنت دانست. وی در همین خصوص گفت: به این ضعف‌ها آگاه هستیم اما با همه این ظرفیت‌سازی‌ها، توقع مردم و شتاب تحول دیجیتال از اراده ما پیشی می‌گیرد.

باقری اصل در ادامه به اهمیت سرعت اینترنت در بحث اقتصاد دیجیتال اشاره کرده و گفت: برای اینکه بتوانیم زیرساخت تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را ایجاد کنیم باید دسترسی‌های فراگیر و سرعت بالای اینترنت را در اختیار داشته‌ باشیم. سرعت و پهنای باند کنونی به هیچ عنوان برای ایجاد تحول در اقتصاد دیجیتال کفایت نمی‌کند. ما در حوزه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال دست‌کم باید پهنای باند 100 مگابیت بر ثانیه را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد که با حکم شورای عالی فضای مجازی، باید امکان دسترسی به 20 میلیون پورت فیبر نوری فراهم شود، تا کنون تفاهم‌نامه برای 8.5 میلیون پورت بسته شده و طی چند ماه آینده تفاهم‌نامه همه 20 میلیون پورت نیز منعقد خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH