کوالکام در صدد بازگشت به بازار پردازنده‌های سرور است

کمپانی کوالکام به‌دنبال بازگشت به بازار پردازنده‌های سرور است؛ تصمیمی که بر اساس پیشرفت‌های اخیر شرکت Nuvia اتخاذ شده است. کوالکام طی سال گذشته مالکیت شرکت Nuvia را تصاحب کرد. Nuvia خود سرگرم توسعه تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM است. این تراشه‌ها احتمالا در مقایسه با پردازنده‌های سری Epic شرکت AMD و سری زئون اینتل از عملکرد سریع‌تر و بهره‌وری انرژی بالاتری برخوردار خواهند بود. با این‌حال پس از ادغام Nuvia در شرکت کوالکام هیچ صحبتی پیرامون عرضه پردازنده‌های سرور مطرح نشده بود.

اکنون کوالکام تصمیم گرفته تا بار دیگر شانس خود را در بازار پردازنده‌های سرور امتحان کند. موفقیت شرکت Ampere Computing و مقابله با دستاوردهای آن احتمالا یکی از دلایل اتخاذ چنین تصمیمی از جانب کوالکام محسوب می‌شود. Ampere Computing محصولات تولیدی خود را در اختیار پلتفرم‌های Google Cloud، Microsoft Azure و سرورهای شرکت‌های گیگابایت، HPE و سایر کمپانی‌ها قرار می‌دهد.

بعلاوه شرکت AWS پردازنده‌های اختصاصی Graviton Arm خود را در اختیار دارد. این شرکت از سومین نسل پردازنده‌های سرور استفاده می‌کند؛ اما بر اساس اعلام منابع خبری، توجه سرویس ابری به سوی تراشه‌های سروری جدید کوالکام جلب شده است. بنابراین گسترش بازار پردازنده‌های سرور و ظهور یک بازیگر جدید در آن طی آینده‌ای نزدیک امری محتمل خواهد بود.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که چند سال قبل کوالکام پردازنده‌های سروری Centriq 2400 را روانه بازار کرد؛ اما با تمرکز کمپانی آمریکایی روی تراشه‌های موبایلی در سال 2018، روند توسعه پردازنده‌های سروری کوالکام متوقف شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH