قبل از خرید کارت گرافیک حتما این مطلب را بخوانید!

خرید کارت گرافیک احتمالا برای برخی آسان بوده و برای برخی دیگر کمی دشوار به‌نظر بیاید. اگر به شغل طراحی مشغول هستید و یا به یک سیستم قدرتمند با پردازش گرافیکی بالا برای اجرا کردن بازی‌های روز نیاز دارید، احتمالا می‌دانید که یک کارت گرافیک مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. اما قبل از خرید به کدام نکته‌های مهم باید توجه داشته باشیم؟ محصول مناسب خود را چگونه پیدا کرده و انتخاب کنیم؟ اگر این سوالات برای شما هم مطرح است تا انتهای مطلب با فارس بازار همراه باشید تا روش‌های انتخاب و خرید کارت گرافیک زوتک را باهم بررسی کنیم.

خرید کارت گرافیک و موارد استفاده از آن

کارت گرافیک قطعه‌ای از یک دستگاه کامپیوتر است که وظیفه پردازش داده‌های تصویری و گرافیکی را برعهده دارد. انواع این قطعات با قابلیت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و برای انجام هرگونه کار گرافیکی ضروری هستند. اما به‌طور کلی بیشترین دلایل استفاده از این وسایل شامل موارد زیر است.

  • نرم‌افزارهای گرافیکی

اگر طراح هستید و احتمالا با یکی از نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر فوتوشاپ، ایلوستریتر، 3d Max، کورل درا و… کار می‌کنید، سیستم شما باید به یک واحد گرافیکی قدرتمند مجهز باشد. هرچه میزان رم کارت گرافیک بیشتر باشد و از پردازنده‌ای با نسل جدیدتر در آن استفاده شده باشد، کارهای طراحی و رندرگیری شما سریعتر و ساده‌تر انجام خواهد شد.

  • پخش فیلم باکیفیت

بسیاری از افرادی که از سیستم کامپیوتری خود برای پخش فیلم‌های باکیفیت استفاده می‌کنند نیز باید به‌فکر خرید کارت گرافیک برای خود باشند. البته این دستگاه‌ها قدرت بسیار بیشتری از پخش فیلم دارند. اما یکی از اولین وظایف آن‌ها، قابلیت پخش تصاویر و ویدیوها با کیفیت بالا است. انواع کارت گرافیک 4k موجود در بازار به شما اجازه می‌دهند تا فایل‌های ویدیویی خود را با کیفیت 4k ادیت و پخش کنید.

  • بازی‌های ویدیویی

عموما یکی از دلایل اصلی برای خرید کارت گرافیک، قابلیت اجرای بازی‌های روز و شبیه‌سازی‌های گرافیکی است. درواقع صنعت بازی‌سازی، یکی از فاکتورهای اصلی در رشد و ترقی صنعت گرافیک بوده است و کمک کرده است تا طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های محسوسی را در این حوزه شاهد باشیم.

خرید کارت گرافیک براساس خروجی

هنگام خرید محصول مناسب برای خود به خروجی این دستگاه‌ها توجه خاصی داشته باشید و مطمئن شوید که کارت گرافیک مورد نظر شما قابلیت پشتیبانی از مانیتور و صفحه نمایش دستگاه را داشته باشد. به‌طور کلی هر کارت گرافیک می‌تواند از ۴ نوع خروجی مختلف استفاده کند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است. یک محصول خوب باید قابلیت اتصال به ۲ یا ۳ مانیتور مختلف را داشته باشد و ترکیبی از چند خروجی ممکن را برای کاربر فراهم آورد.

  • خروجی VGA
  • خروجی DVI
  • خروجی HDMI
  • خروجی Display port

کارت گرافیک زوتک مدل RTX 2060 6gb یکی از محصولات برند زوتک با قیمتی بسیار مناسب است که برای انواع بازی‌ها و کار با نرم‌افزارهای گرافیکی مناسب است. این کارت گرافیک قابلیت پشتیبانی از ۴ عدد مانیتور را به‌صورت همزمان به کاربر ارائه می‌دهد.

 

فارس بازار فروشگاه تخصصی انواع کارت گرافیک و قطعات کامپیوتری، یکی از واردکنندگان برتر این محصولات به بازار ایران بوده و محصولاتی باکیفیت بالا را با بهترین قیمت کارت گرافیک در اختیار خریداران قرار می‌دهد. فارس بازار بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید کارت گرافیک زوتک است و اصالت محصولات این برند را تضمین می‌کند.

خرید کارت گرافیک ارزان

خرید کارت گرافیک براساس میزان رم

میزان فضای رم یا حافظه، یکی از قسمت‌های اصلی هر کارت گرافیک است که تعیین می‌کند پردازنده گرافیکی شما تا چه میزان توان پردازش داده‌های گرافیکی را خواهد داشت. هرچقدر میزان رم یک دستگاه بالاتر باشد، قدرت پردازش آن نیز به‌همان میزان بیشتر خواهد بود. برای انجام بازی‌های روز باکیفیت فول اچ دی، احتمالا یک کارت گرافیک با رم ۶ گیگابایت برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر به‌دنبال رزولوشن‌های بیشتر مثل 4k هستید، باید مدل‌هایی با حافظه ۸ گیگابایت و بیشتر را تهیه کنید.

حرفه‌ای‌ترین مدل از محصولات زوتک، کارت گرافیک مدل RTX 3090 است. این کارت دارای حافظه رم به میزان ۲۴ گیگابایت از نوع DDR6 بوده و توان اجرا و پردازش جدیدترین بازی‌های روز و سنگین‌ترین نرم‌افزارهای گرافیکی را دارد. این مدل با داشتن ۳ فن مجزا و سیستم خنک‌سازی قدرتمند Icestorm 4، به تراشه مدرن و پیشرفته گرافیکی مطابق فناوری جدید و به‌روز نیز مجهز است. RTX 3090 بهترین انتخاب برای کسانی است که حاضرند برای دستیابی به آخرین تکنولوژی گرافیکی روز، قیمت بالاتری را بپردازند.

خرید کارت گرافیک براساس قیمت

اما خرید کارت گرافیک برای بیشتر مردم، در درجه اول براساس قیمت صورت می‌گیرد. البته که این موضوع باتوجه به قیمت بالای انواع کارت گرافیک، کاملا قابل درک است. اما توجه داشته باشید که دلیل اصلی برای خرید این محصولات باید توان و قدرت پردازش آن‌ها باشد. یک کارت گرافیک هرچقدر هم که ارزان و خوش قیمت باشد، درصورتی‌که توان انجام کار گرافیکی مورد نظر شما را نداشته باشد برای شما مناسب نخواهد بود.

کارت گرافیک زوتک مدل RTX 3070 یکی از مدل‌های میان‌رده شرکت زوتک است که سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی مورد نیازتان را به‌راحتی انجام می‌دهد. این کارت از یک رم با حافظه ۸ گیگابایتی بهره می‌برد و قادر است تا از ۴ صفحه نمایشگر پشتیبانی کند. این دستگاه قدرتمند با ۵ لوله مسی در کنار ۳ عدد فن قدرتمند، عملیات خنک‌سازی پردازنده گرافیکی را انجام می‌دهد.

جمع‌بندی

با خرید کارت گرافیک زوتک، تمامی نیازهای گرافیکی شما به‌خوبی رفع شده و تجربه‌ای متفاوت، با وضوح بالا و قدرت باورنکردنی برای شما ایجاد خواهد شد. پس اگر قصد ارتقا یا تعویض کارت خود را دارید، بهترین قیمت کارت گرافیک را از فروشگاه فارس بازار دریافت کنید. فارس درزمینه واردات انواع تجهیزات گرافیک و قطعات کامپیوتری با قیمت مناسب فعالیت دارد و مجموعه کاملی از این تجهیزات باکیفیت را در اختیار شما قرار داده است. محصولات فارس همگی دارای ضمانت‌نامه معتبر هستند و انتخابی مناسب برای گیمر‌ها، طراحان و مهندسانی است که به پردازش گرافیکی سریع و قدرتمند نیاز دارند. هم‌چنین اگر در زمینه خرید کارت گرافیک، سوالی برایتان پیش آمده، می‌توانید آن را در زیر همین پست و به‌صورت کامنت با ما در میان بگذارید و یا با مراجعه به وبسایت فارس بازار به آدرس www.faresbazar.com پاسخ سوالات خود را از کارشناسان فارس دریافت کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH