اینترنت ماهواره ای

دبیر شورای عالی فضای مجازی: در زمینه بومی‌سازی پیام‌رسان‌ها موفق نبودیم

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد نتایج بومی‌سازی پیام‌رسان‌ها گفت: در حوزه پیام‌رسان‌های داخلی موفق نبوده‌ایم.

همانطور که می‌دانید تلگرام در ایران قبل از اینکه فیلتر شود، حدودا 40 میلیون، کاربر فعال داشت. ایران در سال‌های گذشته بارها بحث فیلتر کردن تلگرام را بررسی کرد و سر‌انجام تلگرام در 10 اردیبهشت 97 به دستور مسئولین قضایی کشورمان از دسترس کاربران ایرانی خارج شد.

ابوالحسن فیروزآبادی، در همین خصوص بیان کرد: تلگرام از برخی خواسته‌های جمهوری اسلامی تخلف کرده و در بعضی از موارد، نقش اپوزوسیون را بازی می‌کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه رفع فیلتر تلگرام فعلا در دستور کار فضای مجازی قرار ندارد، عنوان کرد: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از 7 دستگاه تشکیل شده است، در صورت نیاز باید موضوع رفع فیلتر تلگرام در این جلسه مطرح شود و کارگروه تصمیم نهایی را بگیرد.

وی در خصوص فراز و فرودهای تشکیل شبکه ملی اطلاعات و موفقیت‌‌ها و ناکامی‌هایی که در این حوزه صورت گرفته، توضیح داد: در حوزه‌های بانکی، خدماتی و فروش کالا مبتنی بر آخرین تکنولوژی‌ها پیشرفت داشته و موفق بوده‌ایم، ولی تاکنون در بخش پیام‌رسان‌های داخلی نتوانسته‌ایم به موفقیت چندانی دست یابیم.

از ظرفیت اینستاگرام به درستی استفاده نمی‌شود

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 9 میلیون و 400 هزار حساب کاربری فعال در اینستاگرام کسب و کار فعال دارند اما از این ظرفیت فقط برای اطلاع رسانی استفاده می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: کشور ما نیازمند پیام‌رسانی است که در کنار اطلاع‌رسانی، بتواند خدماتی همچون احراز هویت، فروش و تراکنش‌های بانکی را انجام دهد و می‌خواهیم رسانه‌ها از دولت این درخواست را بطور جدی مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه برخی اعتقاد دارند پیام‌رسان‌های ایرانی رصد می‌شوند، اعلام کرد: در اینکه پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی نشت اطلاعات زیادی دارند، شکی نیست اما در محیطی که روزانه میلیاردها مطلب تولید می‌شود این موضوع مهمی محسوب نمی‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: طرح صیانت فضای مجازی به شورای عالی فضای مجازی ارسال نشده است و فقط آقای قالیباف در نامه‌ای خواسته بود این طرح اصلاح شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH