گوگل موفق به تولید یک شبکه عصبی با قابلیت حذف نویز از تصاویر شد

گوگل اخیرا عملکرد شبکه عصبی پیشرفته خود موسوم به RawNeRF را به معرض نمایش گذاشته است. این شبکه قادر به حذف نویز از تصاویر ثبت شده در شرایط نوری ضعیف‌ است. این شبکه عصبی با تصاویر RAW کار کرده و همان‌طور که در تصاویر ارائه شده توسط گوگل ملاحظه می‌کنید؛ نویز تصاویر به خوبی حذف شده و وضوح عکس را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به‌عنوان مثال متن حک شده روی بشقاب که در تصویر اصلی دارای ظاهری ناخوانا است؛ پس از فعالیت شبکه عصبی، ظاهری خوانا پیدا کرده است.

طراحان شبکه RawNeRF ادعا می‌کنند که این ابزار در زمینه بازیابی رنگ‌ها و جزئیات کل صحنه در مقایسه با سایر شبکه‌های عصبی مشابه دارای دقت بالاتری است. بعلاوه RawNeRF قادر به تغییر موقعیت دوربین برای مشاهده صحنه از زوایای مختلف است. همچنین نورپردازی، محدوده رنگ و فوکوس تصویر قابل تغییر خواهد بود. به‌عنوان مثال ایجاد افکت بوکه امکان‌پذیر خواهد بود.

البته انجام کلیه اقدامات ویرایشی توسط شبکه عصبی مستلزم تهیه چندین عکس از زوایای مختلف با فرمت RAW خواهد بود. اگرچه فرآیند توسعه شبکه عصبی RawNeRF کماکان در جریان است؛ اما هنوز مشخص نیست که این ابزار چه زمانی به‌صورت تجاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH