پرتاب ماهواره 500 کیلوگرمی تا 4 سال آینده محقق می‌شود

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی به تازگی اعلام کرد که این سازمان برنامه دارد تا ماهواره‌های 100 تا 500 کیلوگرمی تا 4 سال آینده به فضا پرتاب کند.

سالاریه در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص برنامه سازمان فضایی برای قرار دادن ماهواره‌های 100 کیلویی در مدار و استفاده از پرتابگرهای ایرانی و خارجی گفت: در بحث پرتابگرهای ایرانی و خارجی، پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال به تکنولوژی پرتاب ماهواره 100 کیلوگرمی به مدار 500 کیلومتری خواهیم رسید، این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد و سال بعد به سراغ پرتاب ماهواره 200 کیلوگرمی خواهیم رفت. این برنامه تا چهار سال آینده به پرتاب ماهواره‌های 500 کیلوگرمی خواهد رسید.

رئیس سازمان فضایی ایران در این خصوص اشاره کرد که برنامه مدون و منظمی چیده شده و تست‌های متعددی در حال انجام است، همچنین ماهواره‌هایی که درون ایران ساخته می‌شود به دلیل آن که وزن پایینی دارند، توسط پرتابگرهای ایرانی پرتاب می‌شوند.

سالاریه ادامه داد: البته این شرایط نافی این موضوع نیست که ما از پرتابگر خارجی استفاده نکنیم، چرا که با توجه به افزایش ساخت ماهواره‌های متعدد داخلی و اینکه ممکن است به هر دلیلی ظرفیت پرتابگر داخلی ما اجازه ندهد که مثلاً همه ماهواره‌ها را در یکسال مدارگذاری کنیم، ممکن است به پرتاب گر خارجی نیز نیاز داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر همکاری ایران با کشور روسیه ادامه پیدا کند، می‌توانیم امیدوار باشیم که ماهواره‌های داخلی که توسط پرتابگرهای داخلی ما اشباع شده و قابل قرارگیری در مدار نیست، از پرتابگرهای خارجی مثل پرتابگرهای روسیه استفاده کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH