حافظه‌ 30 ترابایتی SSD خریداری شده توسط یک کاربر، 1 گیگابایتی از آب در آمد!

حافظه‌های SSD با ظرفیت بالا همواره در حال ارزان‌تر شدن هستند؛ اما کارشناسان هشدار می‌دهند که کماکان برخی پیشنهادات خرید در بازار، غیرواقعی بوده و بیش از اندازه وسوسه برانگیز به‌نظر می‌رسند.

مشخصا یک متخصص حوزه امنیت با نام Ray Redacted اقدام به خریداری یک درایو SSD اکسترنال 30 ترابایتی از فروشگاه AliExpress با قیمت‌گذاری 31.40 دلار کرد. این محصول با قیمت‌گذاری 39 دلاری در وبسایت Walmart نیز قابل دسترس است.

در کالبد این درایو SSD از 2 عدد کارت حافظه میکرو اس‌دی با ظرفیت پایین روی یک برد با قابلیت پشتیبانی از استاندارد USB 2.0 استفاده شده بود. فیرم‌ور این برد به گونه‌ای تغییر یافته بود که هر یک از کارت‌ها در گزارش به سیستم‌عامل، ظرفیت خود را 15 ترابایت اعلام می‌کردند. بنابراین ظرفیت 2 کارت حافظه در کنار یکدیگر مجموعا 30 ترابایت گزارش می‌شد. این در حالیست که ظرفیت واقعی هر یک از کارت‌ها بسیار کمتر از این رقم و تنها برابر با 512 مگابایت بود.

بعلاوه این دستگاه در خصوص عملکرد صحیح خود به شکل ماهرانه‌ای کاربران را فریب می‌دهد. این گجت تمامی داده‌های کاربران را کپی نموده و صرفا به‌طور مداوم آنها را روی کارت‌های حافظه کوچک میکرو اس‌دی بازنویسی می‌کند. بنابراین همه چیز خوب به‌نظر می‌رسد؛ تا زمانی‌که کاربر به داده‌های کپی‌برداری شده مراجعه نموده و متوجه عدم وجود آنها شود.

در نتیجه کارشناسان به تمامی مشتریان توصیه می‌کنند تا هنگام خریداری آنلاین درایوهای حافظه، گزینه مورد نظر خود را صرفا از میان برندهای مشهور بازار انتخاب نموده و کالای منتخب را از فروشندگان قابل اعتماد خریداری کنند. همچنین مشتریان بایستی از انجام معاملاتی که بیش از اندازه خوب و اغواکننده به‌نظر می‌رسند؛ پرهیز نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH