آموزش خرید ریپل

چگونه ریپل بخریم؟ معرفی روش‌های خرید ریپل

یکی از رمز ارز های معتبر و قدیمی بازار که از پشتوانه خوبی برخوردار است، XRP بوده که متعلق به شرکت ریپل است. در این مطلب به آموزش روش‌های مختلف خرید توکن شرکت ریپل یا XRP می‌پردازیم.

ریپل یک شرکت آمریکایی مستقر در سانفرانسیسکو است. این شرکت در نظر دارد تا با تولید محصولات غیرمتمرکز مالی برای موسسات مالی و البته بانک‌ها، به نقل و انتقال پول در سرتاسر جهان با کمترین کارمزد سرعت ببخشد.

XRP به عنوان ارز دیجیتال اختصاصی این شرکت، در شبکه‌ای به نام Xrapid راه‌اندازی شد.

خوب است این موضوع را بدانیم که ریپل نام آن شرکت و XRP نام ارز دیجیتال شرکت فوق است. البته در فرهنگ و اصطلاحات عامه، برای XRP همان لفظ ریپل استفاده می‌شود!

چگونه ریپل بخرم؟

برای خرید XRP یا همان ریپل، چند راه خیلی خلاصه پیش روی هر فردی است.

توکن ریپل XRP

اول خرید مستقیم از افراد، دوم خرید از صرافی‌های داخلی با ریال و سوم خرید از صرافی‌های خارجی با دلار، تتر و… . خب بیایید تا به این سه روش نگاهی بی‌اندازیم:

راه اول؛ خرید مستقیم از افراد

یکی از پرریسک‌ترین و البته اشتباه‌ترین راه‌های موجود، خرید مستقیم از افراد است. ممکن است در گروه‌های تلگرامی افرادی را ببینید که اعلام می‌کنند حاضر به فروش ارزهای دیجیتال خود با قیمت‌هایی پایین‌تر از بازار هستند. اما با چه اطمینانی؟

چون در این مورد هیچ چیزی رد و بدل نمی‌شود، شما تنها باید اعتماد کرده، پول خود را دو دستی تقدیم طرف مقابل کرده و منتظر باشید تا ارز دیجیتال به کیف پول شما واریز شود. پس این راه خطرناک و بسیار غیر منطقی است و کاملا این امکان وجود دارد که پس از واریز پول به حساب طرف مقابل، از سوی آن فرد بلاک شده و دیگر هیچ دسترسی به او نداشته باشید! پس ریسک این کار بسیار بالاست.

راه دوم؛ خرید با ریال از صرافی‌های داخلی

در روش دیگر شما به راحتی می‌توانید در صرافی‌های ایرانی حساب باز کرده و با واریز پول خود به ریال، به راحتی و با قیمتی که دوست دارید سفارش خرید ریپل را ثبت نمایید.

به طور مثال می‌توانید با ثبت نام در صرافی دیجیتال ارزیف که این روزها فعالیت خوبی داشته و طرفداران زیادی نیز دارد، به راحتی اقدام به واریز پول کرده و با اطمینان و امنیت اقدام به خرید ریپل و یا ده‌ها ارز دیجیتال دیگر کنید. در این روش، شما با واریز وجه مورد نظر خود به ریال، به راحتی وارد اپلیکیشن شده و می‌توانید قیمت خرید و فروش هر ارز دیجیتالی را انتخاب کنید. این کار دیگر نه ریسک بالایی داشته و نه ترس کلاهبرداری در آن وجود دارد.

راه سوم؛ خرید از صرافی‌های خارجی با دلار، تتر و…

در راه سوم، شما می توانید سراغ صرافی‌های خارجی بروید. یعنی به طور مثال در صرافی بایننس ثبت نام کرده و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید. مشکلی که در این قسمت وجود دارد، این است که اولا این صرافی‌ها اکثرا کشور ایران را در لیست تحریم خود قرار داده و شما با IP کشورمان نمی‌توانید در این صرافی‌ها فعالیت کنید و باید حتما با IP ثابت دیگر کشورها اقدام به این کار کنید که خود نوعی ریسک است و احتمال بلوکه شدن پول و دارایی شما وجود دارد.

مشکل دوم این است که شما پیش از آن، باید حتما در صرافی‌های داخلی، اقدام به خرید بیت کوین، تتر، اتریوم و یا هر ارز دیجیتال کرده باشید و سپس در آنجا اقدام به تبدیل آن به ریپل کنید! خب طبیعی است که با این همه دردسر، بهترین راه، همان راه دوم یعنی خرید و فروش در صرافی‌های ایرانی و داخلی است.

خب در این مورد نظر شما چیست!؟ آیا راه دیگری برای معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال می شناسید؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH