همکاری اکس باکس با غول مخابراتی چین

Xbox-One-First-Look-1024x549

شرکت مایکروسافت قصد دارد تا بازار فروش کنسول بازی خود یعنی اکس باکس وان را تا حد ممکن گسترش دهد و به همین دلیل نیز به‌زودی کنسول‌های این شرکت با قراردادی بزرگ به خانواده تلکام چین خواهند پیوست و همکاری اکس باکس با غول مخابراتی چین می‌تواند سکوی پرتابی برای این کنسول محسوب گردد.

تلکام چین در سطح صنایع مخابراتی این کشور به‌عنوان سومین اپراتور بزرگ مخابراتی شناخته می‌شود و در این قرارداد ویژه قرار است حق فروش کنسول اکس باکس وان در کشور چین، به‌طور کامل به این شرکت بزرگ واگذار شود و فروش این دستگاه به‌صورت انحصاری در اختیار تلکام چین قرار بگیرد.

این موضوع باعث خواهد شد که پتانسیل 104 میلیون دستگاه فروش برای این کنسول به وجود بیاید زیرا این تعداد برابر با تعداد مشترکان تلکام چین است. این قرارداد که از ماه سپتامبر به‌طور رسمی به مرحله اجرا درخواهد آمد موجب خواهد شد که کسانی که برای استفاده از این شبکه مخابراتی ثبت‌نام کرده‌اند بتوانند دسترسی ویژه‌ به کنسول اکس باکس وان داشته باشند و این امر می‌تواند یک انقلاب در صنایع بازی‌های کامپیوتری در کشور چین باشد.

کشور چین برای مدت 13 سال، به هیچ کنسول بازی خارجی اجازه ورود به این کشور را نمی‌داد و معتقد بود که کنسول‌های بازی ساخت سایر کشورها می‌تواند به سلامت روانی کودکان این سرزمین آسیب برساند. همین امر نیز موجب شده بود تا بسیاری از کنسول‌های بازی در بازار سیاه این کشور خریدوفروش شوند که البته این امر به قیمت نجومی عرضه این کنسول‌ها نیز منجر شده بود ولی در ژانویه سال جاری بود که سرانجام سران دولت چین تصمیم به لغو این قانون محدود کننده گرفتند و مایکروسافت نیز با آگاهی از این امر با سرعت فراوان قراردادی را به امضا رسان که می‌تواند فروشی بالای صدمیلیون دستگاه را برای کنسول این شرکت به همراه داشته باشد.

البته هنوز مراحل قیمت‌گذاری و زمان عرضه این کنسول در کشور چین به انجام نرسیده است و معلوم نیست که این کنسول 500 دلاری، با پرداخت چه میزانی از یوان در اختیار کاربران چینی قرار بگیرد. البته مایکروسافت نسخه بدون کینکت را نیز به‌تازگی در لیست محصولات خود می‌بیند و این شرکت برای اکس باکس وان بدون کینکت، برچسب قیمت 400 دلاری در نظر گرفته است.

مایکروسافت که در سایر زمینه‌های تجاری در کشور چین فعالیت چشمگیری دارد موفق شده است تا کنسول خود را به‌عنوان نخستین کنسول رسمی وارد این کشور نماید که این امر می‌تواند یک توفیق تجاری مطلوب برای بخش سرگرمی‌های این شرکت آمریکایی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH