استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین راه حل مشکلاتی مانند بحران انرژی و تولید کربن است!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استخراج بیت کوین می‌تواند به حل مشکلات جهانی بزرگی مانند بحران انرژی و تولید کربن کمک بزرگی کند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

نکته مهم این است که ماینرها در حالت عادی مشغول استخراج بیت کوین هستند. آن‌ها صرفا در روند انجام وظیفه اصلی خود، گرمای زیادی را تولید می‌کنند که می‌توانیم از این گرما برای امور مختلف استفاده کنیم. ما می‌توانیم با حداقل زحمت و تلاش و تنها با جاگذاری مناسب ماینرها در شرایط مختلف، علاوه بر استخراج بیت کوین، مزایای مهم دیگری را نیز داشته باشیم.

بزرگ‌ترین انتقاد وارده به بیت کوین (که تا حدی مانع پذیرفته شدن بیت کوین به عنوان یک جریان اصلی می‌شود) مربوط به نیاز به مصرف انرژی بسیار بالای آن است. مصرف برق گیمرها بیشتر است یا ماینرها؟

در حال حاضر شرکت‌هایی که برای ساخت ماینرها چیپ تولید می‌کنند، در تلاش هستند تا بتوانند با انواع بهینه‌سازی‌ها، این مصرف انرژی را تا جای ممکن کاهش دهند، اما این تلاش‌ها تاکنون نتوانسته‌اند تغییرات بزرگی را ایجاد کنند. اگر ما بتوانیم از گرمای تولیدی ماینرها استفاده کنیم، آن وقت ما دو کار مهم را باهم ترکیب کرده‌ایم ولی مصرف برق همچنان ثابت مانده است. با دست یافتن به این امر، می‌توان تا حدی این مصرف انرژی ماینرها را توجیه کرد.

اولین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از گرمای تولید شده ماینرها برق تولید کنیم! در جدول زیر، شرایط تولید برق از گرمای تولیدی سه صنعت استخراج بیت کوین، دیتا سنتر و کارخانه فولاد بررسی شده است. این جدول توسط Arcane Research منتشر شده که نشان می‌دهد شرایط تبدیل گرما به برق دیگر صنعت‌ها در مقایسه با راه جدید بیت کوینی چگونه خواهد بود.

همچنین، به خاطر داشتن هزینه واکنش بسیار پایین و این نکته که فرآیند استخراج به صورت دائم و شبانه‌روزی رخ خواهد داد، استخراج بیت کوین می‌تواند پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی را که معمولا انرژی ناپایدار و غیر قابل کنترل تولید می‌کنند، به تکامل برساند. پنل‌ها و توربین‌ها به خاطر محدودیت‌هایی که در طراحی خود دارند، نمی‌توانند در تمام ساعات روز خروجی ثابت و پایدار داشته باشند.

می‌توان استفاده‌های دیگری را نیز برای ماینرهای بیت کوین در نظر گرفت. برای مثال با توجه به قابل حمل بودن و این نکته که می‌توان ماینرها را به شکل‌های مختلف طراحی کرد، می‌توان ماینرها را در  نزدیکی چاه‌های نفت نصب و استفاده کرد و در فرآیند‌های پیچیده (برای مثال، سوزاندن گازهای اضافی) از آن‌ها استفاده کرد.

انجام این کار باعث می‌شود تا به ازای هر 1000 دلار سرمایه‌گذاری در ماینرها، بتوان 6.32 تن در هر سال از تولید CO2 کم کرد. نمودار زیر راه‌های فعلی را که بادی و خورشیدی هستند با راه جدید استخراج بیت کوین مقایسه می‌کند.

آخرین استفاده‌ای که می‌توان از ماینرها کرد به پیچیدگی کارهای قبل نیست. می‌توان از ماینرها برای گرم کردن خانه‌ها در فصول سرد نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که حدود چهل درصد از CO2 تولید شده دنیا به خاطر امور گرمایشی خانه‌ها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH