مرکز ملی فضای مجازی به تعطیلی سرویس آپارات گیم واکنش نشان داد

مرکز ملی فضای مجازی به تعطیلی سرویس آپارات گیم واکنش نشان داد و یک اطلاعیه در این مورد نیز صادر کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اخیرا محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) با اعلام این موضوع که فعالیت سرویس استریم گیم آپارات گیم در روز جمعه 18 شهریور به پایان می‌رسد، گفت: آپارات گیم از سال 96 آغاز به کار کرد و طی 5 سال با تلاش‌های شبانه‌روزی بهترین اعضای تیم فنی، به توسعه پرداخت. طی یکسال گذشته، 71 هزار گیم استریمر منحصر‌به‌فرد داشته‌ایم که برای نزدیک به 2.4 میلیون مخاطب، محتوای آنلاین گیم تولید کرده‌اند.

شکوری مقدم با توضیح دلایل بسته شدن آپارات گیم، گفت: همانطور که می‌دانید حدود دو ماه قبل، جناب آقای جبلی، رئیس محترم سازمان صدا و سیما در دانشگاه صنعتی شریف، به حوزه گیم استریمینگ و آپارات گیم پرداختند و بر اساس گزارش‌هایی که به ایشان شده بود، فضای آن را پر از محتواهای مستهجن و شیطان‌پرستی اعلام کردند.

مالک آپارات توضیح داد که بر اساس تجربه 19 ساله‌ای که در حوزه اکوسیستم دیجیتال کشور دارند، می‌خواهند به شکل دیگری با این چالش مقابله کنند. به اعتقاد شکوری بهترین راه این است که زمین بازی در اختیار دولتی‌ها باشد تا شاید بر روی تلوبیون سرویس استریم گیم راه‌اندازی کنند.

حال مرکز ملی فضای مجازی نیز به این موضوع واکنش نشان داده. این مرکز طی یک اطلاعیه گفته: تعطیلی سرویس آپارات گیم به دلیل اختلافات حوزه پخش زنده کاربر محور و سرویس آپارات گیم، در کمسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مرکز ملی فضای مجازی در سالی که عنوان آن تولید دانش بنیان است، با دیدگاهی بر التزام به سند راهبردی فضای مجازی و پرهیز از اتخاذ تصمیمات خارج از این راهبرد کلان از همگان خواست به حمایت از بسترهای تولید و نشر محتوا و سکوهای داخلی بپردازند.

این مرکز با تاکید روی اصل نظارت دقیق بر انتشار محتوا و پایبندی به قوانین، از سرویس آپارات گیم و هلدینگ صبا ایده خواست تا ارائه خدمات این سرویس به مخاطبان تا زمان انجام بررسی‌های لازم ادامه یابد تا حقوق عامه کاربران فضای مجازی پایمال نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH