انتقاد صریح یک نماینده مجلس از وزارت ارتباطات؛ اوضاع اینترنت خراب است

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد صریح از وضعیت اینترنت در کشور گفت: اوضاع اینترنت خوب نیست، سرعت‌ها پایین آمده و برخی از روستا‌ها اصلا اینترنت ندارند.

در روزهای اخیر، مصوبه‌ای با عنوان “شرح وظایف، اختیارات و ترکیب اعضای کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی” توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید. در یکی از بندهای این مصوبه که برای اجرا ابلاغ شده است، اشاره شده که الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی است.

در واقع این بند اختیارات قانونی و اعمال سیاست خط مشی ترافیک و پهنای‌باند پلتفرم‌های مختلف را به این کمیسیون داده و دست اعضا را در محدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و واتساپ باز می‌کند. این بند بیش از دیگر بخش‌های مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوی طرح صیانت می‌دهد و ممکن است مشکلات اینترنت در روزهای اخیر به دلیل تصویب این بند باشد.

ارکانی در خصوص وضعیت اینترنت کشور تاکید کرد: وزیر ارتباطات باید اعلام کند که علت این موضوع مرتبط با تصمیمات شورای عالی فضای مجازی است یا از مشکلات شبکه نشات می‌گیرد، که اگر این طور باشد باید رفع شود.

این نماینده مجلس در سخنان خود تاکید کرد که اطلاعات دقیقی از مصوبه شورای عالی فضای مجازی و بندهای آن ندارد.

طرح صیانت به تصویب نرسیده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص طرح موسوم به طرح صیانت تصریح کرد: طرح صیانت نه تنها به مرحله اجرا نرسید بلکه تصویب هم نشد. در حال حاضر این طرح برای مطالعه و بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده است در واقع طرح در مرحله بررسی قرار دارد.

ارکانی ادامه داد: وزیر ارتباطات کاهش سرعت اینترنت را تکذیب می‌کند حال باید منتظر باشیم اگر موضوع جدیدی باشد نمایندگان پس از بازگشت تصمیم جمعی در این خصوص بگیرند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH