قطعی اینترنت مبین نت

نت‌بلاکس از اختلال و قطعی اینترنت مبین‌نت خبر می‌دهد + واکنش کاربران

قطعی اینترنت مبین نت، مسئله تازه‌ای به شمار نمی‌رود؛ ولی طبق گزارشات نت‌بلاکس، اینترنت مبین نت طی روز گذشته با قطعی و اختلال گسترده‌ای روبه‌رو شده است و کاربران از اینترنت محروم ماندند!

نت‌بلاکس یک سازمان غیردولتی است که بر آزادی، دسترسی، اختلالات و قطعی‌های اینترنت نظارت می‌کند و گزارشات معتبر و زنده‌ای ارائه می‌دهد.

طبیعتاً نت‌بلاکس طی چند روز گذشته، اخبار موثق و به‌روزی از اختلال گسترده اینترنت همراه و اینترنت ثابت در ایران، از دسترس خارج شدن برخی سرویس‌ها و فیتلر اینستاگرام، واتس‌اپ، اسکایپ، لینکدین و… ارائه داده است.

نت‌بلاکس در جدیدترین گزارش خود، از قطعی در اینترنت مبین نت گزارش داد و با تصویر متریک لحظه‌ای میزان دسترسی این ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، اختلال گسترده و همگانی این ISP را نشان داد.

گزارش نت‌بلاکس از قطعی اینترنت مبین نت

تصویر متریک لحظه‌ای که نت‌بلاکس از وضعیت دیروز مبین نت منتشر کرد، نشان می‌داد میزان دسترسی کاربران این ارائه‌دهنده به اینترنت، به ۱۰ درصد رسیده است!

کاربران این خدمات‌دهنده در توییتر هم اکثراً توییت‌های خشمگینی از خود منتشر کرده بودند که اکثر آن‌ها قابل بازنشر نبود. اغلب آن‌ها از قطعی چندساعته خبر داده بودند و برخی می‌گفتند حتی اینترنت داخلی هم ندارند! عده زیادی هم از این موضوع خشمگین بودند که مبین نت زودتر از سایر خدمات‌دهندگان اینترنت ثابت دیگر اقدام به ملی‌سازی اینترنت کرده و دسترسی آن‌ها به اینترنت بین‌الملل را قطع کرده است! کاربران خشمگین‌تری هم بودند که از گروه هکری انانیموس درخواست داشتند تا مبین نت را به دلیل قطعی و اختلالات در سرویس، هک کند!

از طرف تیم پشتیبانی مبین نت هنوز هیچ واکنش یا پاسخی به این موضوع داده نشده و دلیلی برای این موضوع ارائه داده نشده است. کامنت‌های اینستاگرام پیج مبین نت را هم نظرات کاربرانی که از قطعی اینترنت خود شاکی هستند، تشکیل می‌دهد؛ البته جز کامنت‌های پین‌شده (مبین نت عادت دارد در زیر هر پست خود، کامنتی که از این سرویس تعریف می‌کند را پین کند تا بالاتر از بقیه نظرات نمایش داده شود).

این موضوع هم شخص نیست که چه اتفاقی برای اشتراک یا حجم کاربرانی که به دلیل این اختلالات و مشکلات گسترده اینترنت مبین نت، تنوانستند از اینترنت خود استفاده کنند، خواهد افتاد. آیا خبر از بسته جبران خسارتی خواهد بود؟ آیا بسته جبران خسارت از نظر ارزشی اصلاً چیزی را «جبران» می‌کند؟

اگر شما هم از اینترنت مبین نت استفاده می‌کنید و دچار قطعی یا اختلالاتی طی روزهای گذشته یا مشخصاً روز یک‌شنبه سوم مهر ماه شده‌اید، در بخش نظرات تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH