معرفی 10 برنامه جالب برای تمرین مغز (اندروید و iOS)

خیلی‌ها هستند که به سلامت بدنشان اهمیت زیادی می‌دهند، اما پس مغز و ذهن ما چه می‌شود؟ همگی می‌دانیم که مغز هم برای عملکرد بهتر نیاز به تمرین دارد. روزانه به دلیل استفاده نکردن از مغز مقدار زیادی از توانایی‌های آنرا را از دست می‌دهیم، بدون آنکه به فکر عواقب ناگوار آن باشیم. ذهن سالم نیاز به تمرین دارد. بازی کردن با بازی‌های معمایی هم یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به توانایی ذهنی ما بی‌افزاید.

برای تمرین مغز برنامه‌هایی طراحی شده‌اند که می‌توان با استفاده از آنها کمی این مغز تنبل را به کار بی‌اندازیم. در زیر 10 برنامه منتخب برای شما فهرست شده‌اند.

Lumosity (اندروید و iOS)

Lumosity_w_450

لوموسیتی تکنیک‌های علوم شناختی اثبات شده از پروژه شناخت انسان را با روش بازی سازی ترکیب کرده و برای کاربران مینی گیم‌هایی مفید برای مغز که هم مفرح هستند و هم بر روی ماهیچه‌های مغزی تاثیر می‌گذارند فراهم کرده است. کاربران باید یک حساب Lumosity بسازند و سپس قوای ذهنی خاصی را که می‌خواهند تمرین دهند انتخاب کنند. این برنامه سپس برای آنها تمرین‌های روزانه سفارشی شده می‌سازد که مهارت‌های لازم را تقویت کند. امتیازات شما همیشه مورد بررسی قرار می‌گیرند. آنهایی که نسخه رایگان را تهیه می‌کنند می‌توانند مجموعه محدودتری از تمرین‌های روزانه را استفاده کنند.

Fit Brains Trainer (اندروید و iOS)

FitBrains

این برنامه محصول روزتا استون در زمینه تمرین مغز است. Fit Brains Trainer مثل هسته برنامه بوده و شامل بیش از 360 بازی و جلسات تمرینی برای بهتر کردن فعالیت مغز، تمرکز و تقویت دیگر قوای ذهنی است. سیستم امتیاز دهی به کاربران امکان می‌دهد عملکرد خود را در هر مهارت ذهنی با هم سن و سالان و هم جنس‌های خود مقایسه کنند. برنامه از اطلاعات عملکرد شما برای دسترسی پویا به گیم‌های سخت‌تر نسبت به عملکردتان استفاده می‌کند.

(Eidetic (iOS

Eidetic_w_450

این برنامه به جای پرداخت به تمام قوای ذهنی، تنها روی یکی از آنها تمرکز می‌کند. Eidetic از روش فلش کارتی برای کمک به کاربرانش در جهت به خاطر سپردن تمام یادداشتها، فهرست‌ها، شماره تلفنها و خیلی چیزهای دیگر کمک می‌کند. این برنامه به کاربر امکان می‌دهد محتوای مورد علاقه خود را بنویسد. در این اپلیکیشن کاربر با یک برنامه فشرده برای تقویت حافظه روبرو است و Eidetic هر زمان که مناسب تمرین باشد به شما اعلام خواهد کرد.

(CogniFit Brain Fitness (iOS

Cognifit

مثل برنامه‌های دیگر این برنامه نیز علم اعصاب را با بازی سازی ترکیب کرده تا بتواند تمرین‌های ذهنی خوبی را ایجاد کند. در این برنامه کاربران می‌توانند ثبت نام کرده و از طریق یک سری تمرین، توانایی‌های ذهنی خود را ارتقا بخشند و پس از آن در زمینه‌های دیگری چون ارتقای حافظه، تمرکز و توجه شرکت کنند. یک ویژگی دیگر این برنامه به چالش کشیدن کانتکتتان برای شکست شماست.

(Happify (iOS

Happify

تمام برنامه‌های تمرین مغز تمرکز بر روی تقویت قوای ذهنی شما تا درجه بالا ندارند، اما هپیفای تلاش می‌کند هوش احساسی شما را با ایجاد عادت به دید مثبت به زندگی تقویت کند. از طریق مینی گیم، کوئیز، مراقبه هدایت شونده و دیگر فعالیت‌ها، هپیفای هدفش تقویت مهارتهای شاد بودن مثل قدردان بودن، همدردی، بخشندگی و آرامش است. کاربران رایگان به مجموعه‌ای از فعالیتهای غلبه بر استرس و اعتماد به نفس دسترسی خواهند داشت.

(Personal Zen (iOS

PersonalZen

این برنامه با شیوه جلب توجه تلاش به کاهش اضطراب کاربرانش از طریق ایجاد چند مینی گیم می‌کند. کاربران هنگام بازی باید به دنبال صورت خندان باشند و از صورت غمگین دوری کنند. شاید کمی غیر عقلانی و مسخره به نظر بی‌آید، اما تحقیقات نشان داده است که واقعا جواب می‌دهد.

(Brain School Training (iOS

BrainSchool_w_450

Brain School Training متشکل از 20 برنامه برای تست کلامی، فضایی، عددی و حتی استدلالهای موسیقیایی به همراه امتحان و گزارش‌های پیشرفت است. این برنامه به جای آنکه برنامه تمرینی مشخص و سختی تطبیقی ارائه دهد بیشتر از باقی برنامه‌ها به کاربران امکان آزادی در بازی با مینی گیمهای مختلف در سطوح مختلف را می‌دهد که البته از جهاتی خوب و از جهات دیگری مناسب نخواهد بود.

Brain Trainer Special (اندروید)

BrainTrainer

Brain Trainer Specia بیشتر حس بازی‌های آرکید را می‌دهد. با ارایه برخی از بازی‌های تقویتی برای حافظه و دیگر مهارتهای ذهنی برای کاربران، یک ابزار مفید محسوب می‌شود. سطوح سختی این برنامه متفاوت و متنوع است. طول بازی‌ها برای کاربر قابل تنظیم بوده، تخته ثبت امتیازات موجود است و نوتیفیکیشن‌هایی برای یادآوری او به انجام تمرینات بیشتر فرستاده می‌شود.

(ClockWork Brain (iOS

ClockworkBrain

این برنامه با تم استیم پانک، علم افسارگسیخته با طراحی دوره ویکتوریا، استاندارد متفاوتی از بازی‌های ذهنی را ارائه می‌دهد. نسخه رایگان چهار بازی اولیه را به کاربر تقدیم می‌کند که او می‌تواند از طریق جمع‌آوری امتیاز به بازی‌های دیگر نیز دست یابد.

New York Times Crossword(iOS رایگان تنها برای هفت روز(

Crossword_w_450

جدول یک روش سنتی برای بخاطر آورن کلمات و تمرین حافظه است. این برنامه بعلاوه پازلهای 20 ساله اخیر نیویورک تایمز را در خود گنجانده است. پس از اتمام روز هفتم، هر کاربر تنها می‌تواند در طول هفته به دو معما دسترسی داشته باشد.

 

3 در مورد “معرفی 10 برنامه جالب برای تمرین مغز (اندروید و iOS)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH