آی‌فون‌ 14 پرو اپل دارای بهترین دوربین سلفی موبایلی در جهان است

کارشناسان تیم DxOMark پس از تست دوربین آی‌فون 14 پرو اپل امتیازات فوق‌العاده‌ای را برای این هندست در نظر گرفتند. پرچم‌دار جدید اپل با کسب امتیاز کلی 146 و تنها با 1 امتیاز اختلاف با آنر مجیک 4 آلتیمیت عنوان دومین اسمارت‌فون دوربین‌دار برتر در جهان را به خود اختصاص داد. همچنین آی‌فون 14 پرو با کسب امتیاز 145 به‌عنوان دارنده بهترین دوربین سلفی جهت عکاسی و فیلم‌برداری معرفی شد.

موفقیت آی‌فون 14 پرو در کسب امتیاز برتر رتبه‌بندی DxOMark مدیون عملکرد درخشان این هندست در یک سناریوی کاربردی جدید موسوم به Friends & Family است. به بیان دقیق‌تر، دقت بالا در زمینه ثبت رنگ پوست، فناوری شاتر فوق سریع و بدون تاخیر، توانایی کاهش حالت تاری ناشی از حرکت و نمایش مطلوب کنتراست چهره‌ها از مهم‌ترین عوامل برتری دوربین سلفی آی‌فون 14 پرو محسوب می‌شوند. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که افکت بوکه طبیعی برای حالت پرتره در آی‌فون 14 پرو بیش‌تر همانند ویژگی یک دوربین DSLR به‌نظر می‌رسد.

آی‌فون 14 پرو در زمینه ضبط ویدیو رتبه نخست را کسب کرده است. اکنون این هندست قادر به ضبط ویدیوها به شکلی روان‌تر و با قابلیت تکرارپذیری بهتر است. همچنین مشخصه لرزشگیر نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و محتوای HDR با کنتراست بالایی ضبط می‌شود. بعلاوه عملکرد ردیابی فوکوس خودکار نیز دقیق و قابل اعتماد است. به‌کارگیری حسگر تصویربرداری Quad-Bayer توسط اپل به ارتقاء کیفیت تصاویر و عملکرد دوربین کمک بسیار زیادی کرده است. تیم DxOMark پس از مقایسه تصویر پیش‌نمایش در سوژه‌یاب و تصویر نهایی پردازش شده، دقت بالای آی‌فون را مورد ستایش قرار داده است.

با این‌حال عملکرد دوربین آی‌فون 14 پرو کاملا بی‌نقص نبوده و تیم DxOMark به وجود نویز و از دست رفتن محدود جزئیات هنگام عکاسی در فضاهای مسقف اشاره نموده‌اند. همچنین هنگام عکاسی با بزرگنمایی 3 برابری بخشی از جزئیات تصویر از بین می‌رود.

اکنون به مقایسه عملکرد دوربین سلفی آی‌فون 14 پرو نسبت به سایر رقبا در رتبه‌بندی DxOMark می‌پردازیم. پرچم‌دار جدید اپل با کسب امتیاز 145 برای دوربین سلفی تنها با 1 امتیاز اختلاف در رتبه‌ای بالاتر از هواوی P50 پرو قرار گرفته است. قابلیت جدید فوکوس خودکار و عملکرد سریع‌تر دیافراگم به کسب امتیاز بالاتر توسط آی‌فون 14 پرو کمک شایان توجهی کرده است. عملکرد این هندست در زمینه ضبط ویدیوهای سلفی نیز فوق‌العاده بوده و تمامی مراحل نورپردازی، ثبت رنگ و حذف لرزش به نحوی مطلوب اجرا می‌شوند. بنابراین آی‌فون 14 پرو در زمینه ضبط ویدیوهای سلفی امتیاز بالای 154 را کسب کرده است.

تصاویر ثبت شده با دوربین جلویی از محدوده دینامیکی، نورپردازی و افکت بوکه بسیار مطلوبی برخوردار هستند. جزئیات عالی، نمایش دقیق رنگ پوست و حالت بوکه شبیه‌سازی شده همگی مورد تحسین قرار گرفته‌اند. با این‌حال وجود نویز قابل توجه در عکس‌ها و فیلم‌ها در اکثر شرایط، تغییر رنگ پوست و کاهش دقت در شرایط نوری چالش‌برانگیز (نظیر وجود نور پس‌زمینه در صحنه یا حضور در محیط‌هایی با روشنایی محدود) از جمله نقاط ضعف دوربین سلفی آی‌فون 14 پرو به‌شمار می‌روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH