فناوری‌هایی برای نجات جان کودکان

در زندگی امروزی دغدغه‌ها و فکر و خیال‌های ما به‌اندازه‌ای زیاد شده‌اند که ممکن است هر چیزی را در شرایطی که غرق فکر هستیم جا بگذاریم و این مورد ممکن است برای ما بهای گرانی دربرداشته باشد. افرادی که کودکان خردسال دارند ممکن است با مشکل جا گذاشتن بچه در خودرو روبرو شده باشند. این مشکل یا به عبارت بهتر فراموش‌کاری، بسیار خطرناک بوده و حتی در برخی از موارد به مرگ کودک در اثر گرمازدگی و یا سرمازدگی منجر شده است. خوشبختانه ما در عصر فناوری زندگی می‌کنیم و می‌توانیم برای راهکار مشکلات خود دست به دامن تکنولوژی بشویم و در این مورد نیز می‌توانیم با خیال راحت به سراغ محصولات مخترعان برویم، فناوری‌هایی برای نجات جان کودکان که می‌توانند خیال ما را آسوده سازند.

نکته بسیار مهم درباره فناوری‌های این مقاله این است که هیچ‌کدام از آن‌ها از ایده پیچیده و مکانیزم عجیب‌وغریبی بهره‌مند نیستند و در کمال سادگی توانسته‌اند یک ایده ساده و زیبا را با یک مورد کاربردی همراه سازند، با ما همراه باشید.

Hot Seat

  o-HOT-SEAT-facebook

قیمت: هنوز قیمت‌گذاری دقیقی برای این محصول انجام نشده است ولی رقم تخمینی برای این فناوری 100 دلار است.

این اختراع جالب در نوع خود جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارد، نخستین مورد جالب این اختراع را باید مخترع آن دانست؛ این دستگاه که صندلی داغ نام دارد توسط یک زن جوان در نیومکزیکو اختراع‌ شده است. این زن جوان که الیسا چاوز نام دارد، هنوز یک نوجوان است ولی با به کار انداختن ذهن خود توانسته است این ایده خلاقانه را به ثبت برساند. چاوز که در سال آخر دبیرستان در حال تحصیل است، این ایده را از سال هشتم تحصیل خود در ذهن داشته و با کمک یک بنیاد خیریه برای عرضه این محصول اقدام کرده است.

دستگاه صندلی داغ در حقیقت از یک حسگر تشکیل‌ شده است که به صندلی مخصوص کودک متصل می‌شود و درصورتی‌که والدین کودک به فاصله 40 فوت از محل قرارگیری صندلی دور شوند آنگاه دستگاه، سیستم هشدار رسانی خود را به کار خواهد انداخت و حتی می‌توان با نصب نرم‌افزار صندلی داغ بر روی تلفن همراه هوشمند والدین کودک، در هنگامی‌که آن‌ها از ماشین دور بشوند به تلفن همراه آن‌ها پیام هشدار بفرستد. به‌این‌ ترتیب پدر یا مادر با صدای هشدار به یاد خواهند آورد که فرزند دلبندشان درون خودرو جامانده است.

Babeep

 20140608072558-Babeep_-_Red

قیمت: این محصول در ماه فوریه سال 2015 به بازار عرضه خواهد شد و 35 دلار قیمت خواهد داشت.

این دستگاه نیز از یک مکانیزم ساده بهره‌ می‌برد که می‌تواند برای والدین فراموش‌کار بسیار مفید باشد. این دستگاه به ورودی فندک گوشی متصل می‌شود و به یک سیستم کارکرد ساده مجهز است، این دستگاه می‌تواند متوجه خاموش شدن خودرو بشود و به‌مجرد خاموش شدن خودرو، با به صدا درآوردن صدای آلارم به شما یادآوری خواهد کرد که کودکتان را درون خودرو جا نگذارید. البته در صورت عدم علاقه به پخش صدای آلارم می‌توانید صدای کودک خود را بر روی حافظه این دستگاه ذخیره کنید تا به‌جای صدای معمولی آلارم، با صدای کودک خود به یاد او بیفتید و فرزند عزیزتان را در ماشین جا نگذارید.

ممکن است شما هم از کسانی باشید که گوشی خود را با شارژر فندکی داخل ماشین شارژ می‌کنید، در این صورت ممکن است احساس کنید که Babeep برای شما مناسب نیست ولی نیازی به نگرانی نیست زیرا این دستگاه به یک خروجی USB مجهز است که می‌توانید گوشی خود را به آن متصل کنید تا عملیات شارژ به‌صورت همزمان با کارکرد Babeep انجام شود.

Precious Cargo

 4299592_G

قیمت: این محصول تنها نرم‌افزاری بوده و به همین دلیل نیز قیمت آن تنها 1 دلار است.

این نرم‌افزار توسط پدر یک کودک یک‌ساله نوشته شده است و با مکانیزم ساده خود می‌تواند کودک شمارا از جا ماندن درون خودرو نجات بدهد. این نرم‌افزار بر روی تلفن‌ همراه هوشمند شما نصب‌شده و به کمک تلفن، به سیستم بلوتوث درونی خودرو متصل می‌شود، به‌این‌ترتیب به‌مجرد اتصال به بلوتوث خودرو، نرم‌افزار از شما خواهد پرسید که آیا Precious Cargo یا محموله ارزشمند را به همراه خود دارید یا خیر که منظور از محموله ارزشمند در حقیقت کودک است که برای والدین، ارزشمندترین دارایی محسوب می‌شود. درصورتی‌که در این بخش برنامه حضور کودک درون ماشین را تائید کنید آنگاه به‌محض خاموش شدن خودرو و قطع شدن گوشی از امواج بلوتوث داخلی خودرو، یک پیام هشدار در گوشی شما شروع به پخش و یادآوری می‌کند که کودک خود را از صندلی عقب خودرو بردارید.

این نرم‌افزار به‌زودی بر روی بازارهای نرم‌افزاری اپل و گوگل پلی قابل دانلود خواهد بود و با توجه به قیمت پایین، می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال ابزارهایی از این‌ دست هستند و نمی‌‌خواهند هزینه بالایی را برای آن پرداخت کنند.

همان‌طور که مشاهده کردید این سه فناوری از ساده‌ترین ایده‌ها برخوردار هستند و خالقان آن‌ها نیز نابغه نبودند، بنابراین می‌توانید با بال‌ و پر دادن به ایده‌های خود از پس مشکلات بر آمده و این مشکلات را برای دیگران نیز حل نموده و حتی از این طریق درآمد نیز داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH