تماشا کنید: مقایسه ویدیویی دوربین شیائومی 12T پرو با آی‌فون‌ 14 پرومکس و گلکسی S22 اولترا

اسمارت‌فون شیائومی 12T پرو با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در مقابل پرچم‌داران جدید اپل و سامسونگ با اسامی آی‌فون‌ 14 پرومکس و گلکسی S22 اولترا قرار گرفته است. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا محصول جدید چینی می‌تواند با رقبای برجسته‌تر خود، رقابت نزدیکی داشته باشد؟

همان‌طور که در تصاویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ همواره این‌طور نیست. به‌عنوان مثال در صورت وجود نور پس‌زمینه در صحنه، دوربین جلویی اسمارت‌فون شیائومی در مقایسه با پرچم‌داران اپل و سامسونگ عملکرد ضعیف‌تری دارد. اما این موضوع هنوز به عملکرد دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی هیچ ارتباطی ندارد.

مشخصا هنگام فیلم‌برداری در شب، میزان نور جذب شده در مقایسه با رقبا به شکل قابل‌توجهی بیش‌تر است. با این‌حال حداقل با توجه به ویدیوی آپلود شده در یوتیوب به‌نظر می‌رسد که هنگام فیلم‌برداری در روز، تفاوت چندان قابل‌توجهی وجود ندارد. چنان‌چه قابلیت‌های عکاسی را مورد مقایسه قرار دهیم؛ در این‌صورت متوجه خواهیم شد که دوربین‌های پرچم‌داران اپل و سامسونگ با وجود بهره‌مندی از رزولوشن پیکسلی پایین‌تر، بهترین میزان جزئیات را به ثبت می‌رسانند.

اما هنگام عکاسی در فضاهای مسقف، دوربین اصلی شیائومی 12T پرو در زمینه عملکرد HDR و میزان نویز موجود در تصاویر از رقبای خود برتر ظاهر می‌شود. در عین‌حال حتی هنگام عکاسی در روز و با وجود روشنایی نور خورشید، پرچم‌دار جدید شیائومی با مشکل نورپردازی بیش از حد اشیاء دست‌به‌گریبان است.

اما تصاویر شبانه نشان می‌دهند که شیائومی 12T پرو هنوز هم در برخی مواقع می‌تواند با دستگاه‌های گران‌قیمت‌تر رقابت کرده و حتی به نوعی آنها را مغلوب نماید. اگرچه میان عملکرد این 3 اسمارت‌فون در زمینه عکاسی شبانه، تفاوت قابل‌توجهی به چشم نمی‌خورد.

در نتیجه به‌طور کلی نمی‌توان شیائومی 12T پرو را به‌عنوان بهترین گوشی دوربین‌دار بازار یا حداقل دستگاهی همتراز با آی‌فون‌ 14 پرو اپل و سامسونگ گلکسی S22 اولترا معرفی کرد. با این‌حال اسمارت‌فون جدید شیائومی به اندازه 2 رقیب خود گران‌قیمت نبوده و با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر قابل خریداری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH