گوشی تاشو گوگل پیکسل تولید می‌شود یا خیر؟

روز گذشته شرکت گوگل ضمن برگزاری رویداد سخت‌افزاری خود از تعداد زیادی محصول جدید رونمایی کرد. در این مراسم غول جستجوگر از اسمارت‌فون‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، نخستین گجت پوشیدنی خود موسوم به پیکسل واچ و تبلت جدیدی با نام پیکسل تبلت رونمایی کرد.

با این‌حال کمپانی آمریکایی از یک دستگاه شاخص دیگر رونمایی نکرد. این دستگاه همان گوشی پیکسلی تاشو گوگل و احتمالا با نام پیکسل نوت‌پد روانه بازار خواهد شد. البته این نام صرفا یکی از گزینه‌های اولیه به‌شمار رفته و در آینده می‌تواند دستخوش تغییر شود. طی مدت چند سال گذشته اطلاعات مختلفی پیرامون این گجت در محافل فناوری مطرح شده است. همچنین گمانه‌زنی‌های اخیرا مطرح شده به عرضه پیکسل نوت‌پد طی ماه مارس 2023 اشاره داشتند.

با توجه به اینکه گوگل به افشای اطلاعات مربوط به گجت‌های خود پیش از معرفی آنها علاقه زیادی دارد (به‌عنوان مثال نخستین اطلاعات پیرامون سری پیکسل 7 حدودا 5 ماه قبل و ضمن برگزاری رویداد Google I/O 2022 منتشر شدند)؛ لذا بسیاری از کاربران منتظر نوعی رونمایی از گوشی پیکسلی تاشو بودند.

با این‌حال گوگل در جریان رویداد اخیر خود هیچ توضیحی پیرامون پیکسل نوت‌پد ارائه نداد. با توجه به سکوت گوگل در این زمینه اکنون بسیاری از کاربران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا غول جستجوگر از عرضه این گجت صرفنظر نموده است؟

حتی یکی از افشاگران مشهور حوزه فناوری این پرسش را در توئیتر مطرح کرد که دستگاه پیکسلی تاشو به چه سرنوشتی دچار شده است؟ راس یانگ؛ تحلیل‌گر موسسه Display Supply Chain Consultants در پاسخ به این پرسش مجدا تاکید کرد که نخستین دستگاه تاشو گوگل در 3 ماهه نخست سال 2023 عرضه خواهد شد.

 

پیش از این پیرامون دستگاه پیکسلی تاشو اطلاعات فراوانی منتشر شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این گجت همانند سامسونگ گلکسی زد فولد 4 از الگوی طراحی کتابی‌شکل استفاده خواهد کرد. اما ابعاد این 2 گجت نسبتا متفاوت با یکدیگر خواهند بود. اندازه نمایشگر خارجی پیکسل نوت‌پد احتمالا در مقایسه با گلکسی زد فولد 4 احتمالا بسیار باریک‌تر و کوتاه‌تر خواهد بود. این موضوع اگرچه به لحاظ فنی موجب کاهش اندازه اینچی نمایشگر می‌شود (به‌دلیل طول قطر کوتاه‌تر)؛ اما استفاده از ابعاد استانداردتر موجب می‌شود تا قابلیت کاربری نمایشگر خارجی افزایش پیدا کند. در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که پیکسل نوت‌پد به لحاظ ظاهری بیش از همه به گوشی تاشو اوپو فایند N شباهت خواهد داشت.

در هر صورت نخستین گوشی پیکسلی تاشو تنها دستگاه بزرگی نیست که گوگل طی رویداد روز گذشته خود به آن اشاره نکرد. در واقع این شرکت به هدست واقعیت‌مجازی و واقعیت افزوده آینده خود نیز هیچ اشاره‌ای نکرد. به‌نظر می‌رسد که غول جستجوگر عرضه بهترین محصولات خود را به سال آینده موکول نموده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH