گوگل تصاویری جدید از پیکسل تبلت را منتشر کرد

گوگل طی رویداد روز گذشته خود از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های پیکسلی رونمایی کرد. این مراسم تقریبا مطابق انتظارات پیش رفت و غول جستجوگر از اسمارت‌فون‌های سری پیکسل 7 و ساعت هوشمند پیکسل واچ رونمایی کرد. اما گوگل در اقدامی تقریبا غیرمنتظره به ارائه توضیحات عمیق پیرامون پیکسل تبلت پرداخت.

کمپانی آمریکایی ضمن برگزاری رویداد Google I/O در ماه مه 2022 از پیکسل تبلت به‌طور رسمی رونمایی کرد. در این مراسم اگرچه طراحی تبلت مذکور به معرض نمایش گذاشته شد؛ اما گوگل به هیچ‌گونه جزئیات دیگری در رابطه با آن اشاره نکرد. در واقع کمپانی صرفا با صدور بیانیه‌ای مبهم از تصمیم خود برای عرضه پیکسل تبلت در سال 2023 خبر داد.

گوگل اعلام کرده که پیکسل تبلت با استفاده از مواد اولیه ممتاز و پوشش‌های درجه‌ یک تولید شده است. با این‌حال از آنجا که حواشی بزرگ اطراف نمایشگر بخشی از فضای نمایشی مفید را از بین می‌برد؛ لذا طراحی دستگاه کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد. همچنین این تبلت مجهز به یک دوربین، دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا است.

ویژگی‌های پیکسل تبلت در یک نگاه

بر اساس شایعات، پیکسل تبلت همانند گوشی‌های سری پیکسل 6 از نخستین نسل تراشه بومی تنسور استفاده خواهد کرد. با این‌حال اکنون گوگل تائید کرده که تبلت آینده این شرکت مجهز به تراشه جدید تنسور G2 خواهد بود. همچنین این هندست از الگوی طراحی Material You استفاده خواهد کرد. این سبک از طراحی پیش‌تر در گوشی‌های پیکسلی به‌کارگیری شده و کاربران با آن آشنایی دارند.

گوگل اعلام کرده که به منظور اطمینان از سازگاری برنامه‌های پیکسل تبلت با ویژگی‌های نمایشگرهای بزرگ نظیر اسپلیت اسکرین و قلم استایلوس با توسعه‌دهندگان همکاری نموده است. بعلاوه گوگل یک داک اسپیکر شارژی را تولید نموده که می‌تواند به پیکسل تبلت متصل شود. پیکسل تبلت هنگام اتصال به این داک به گجتی نظیر Nest Hub گوگل یا Echo Show 10 شرکت آمازون تبدیل می‌شود.

مقایسه پیکسل تبلت با سایر رقبا

گوگل تلاش می‌کند تا به فضای رقابتی بازار تبلت‌ها وارد شود. این بازار تحت سیطره سایر شرکت‌ها قرار دارد. با این‌حال برای روشن شدن توان رقابتی پیکسل تبلت در برابر محصولات شرکت‌هایی نظیر اپل، سامسونگ، مایکروسافت و آمازون کماکان بایستی تا زمان افشای اطلاعات بیش‌تر منتظر بمانیم. در ادامه به معرفی کلیدی‌ترین رقبای پیکسل تبلت می‌پردازیم:

  • آی‌پد ایر 2022 اپل با قیمت‌گذاری 599 دلار: آی‌پد ایر اپل مجهز به پردازنده بومی M1 بوده و به لطف قالب طراحی باریک و سبک خود از قابلیت حمل‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است. همچنین این تبلت مجهز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی بوده و نمایشگر 10.9 اینچی Liquid Retina آن از رزولوشن پیکسلی 2360×1640 پیکسلی استفاده می‌کند.
  • سامسونگ گلکسی تب S8 با قیمت‌گذاری 699 دلار: گلکسی تب یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار به‌شمار می‌رود. گلکسی تب یک دستگاه ممتاز است که یک تجربه همه‌منظوره و سریع را برای کاربران رقم می‌زند. این تبلت مجهز به یک نمایشگر 11 اینچی با رزولوشن 2560×1600 پیکسل است.
  • سرفیس گو 2 مایکروسافت با قیمت‌گذاری 399 دلار: این تبلت با وزن 1.22 پوندی از شارژدهی باتری بالغ بر 11 ساعتی برخوردار بوده و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی آن‌ نیز از رزولوشن 1080p استفاده می‌کند. نمایشگر 10.5 اینچی این تبلت رنگ‌ها را به شکلی زنده و روشن نمایش داده و برای پخش ویدیوها فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

اگرچه گوگل به جزئیات بیش‌تری پیرامون پیکسل تبلت اشاره نموده است؛ اما اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری و مناطق عرضه این گجت هنوز اعلام نشده است. در واقع در حال حاضر صرفا می‌دانیم که این گجت در سال 2023 عرضه خواهد شد. با توجه به رویکرد این شرکت نسبت به هندست‌های خود می‌توان حدس زد که پیکسل تبلت نیز با قیمت‌گذاری رقابتی نسبت به سایر مدل‌ها روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH