سخنان جدید وزیر ارتباطات، احتمال فیلترینگ دائمی اینستاگرام را افزایش می‌دهد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه مراسم افتتاح سایت مرکز کنترل، عملیات و بهره‌برداری از ماهواره‌های سنجشی ایران به جمع خبرنگاران آمد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

زارع‌پور در سخنان خود از تهیه و تدوین بسته حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، خبر داد.

وی در خصوص جبران خسارات وارد شده به کسب‌ و کارها اعلام کرد که تعاملی با وزارت  امور اقتصاد و دارایی صورت گرفته و بسته‌های حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند در نظر گرفته شده است. زارع‌پور در تکمیل سخنان خود گفت: ما یک برنامه برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل، برای آنها پیش‌بینی شده است.

وی در مورد ادامه فیلترینگ اینستاگرام تاکید کرد که برنامه‌ای برای فیلترینگ این اپلیکیشن وجود نداشت ولی با توجه به این که اینستاگرام به قواعد پایبند نبود، تصمیم مراجع‌ ذی‌صلاح بر این شد که در سیاست‌ها تجدید نظر شود. با توجه به این سخنان زارع‌پور احتمال فیلتر ماندن اینستاگرام افزایش پیدا کرد.

ظرفیت پلتفرم‌های داخلی افزایش پیدا کرده است

وزیر ارتباطات از مردم خواست تا نگاه ویژه‌ای به پلتفرم‌های داخلی داشته باشند زیرا این پلتفرم‌ها قابلیت‌های بهتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات موضوع رفع محدودیت‌های اینترنت به عنوان متولی این حوزه را پیگیری می‌کند، افزود: بله، ما دنبال می‌کنیم و در کنار آن ظرفیت‌های داخلی را تقویت می‌کنیم تا در دوره محدودیت کار مردم معطل نماند.

زارع‌پور مجددا تاکید کرد که تصمیم‌گیری در این حوزه برعهده وزارت ارتباطات نیست و در خصوص زمان رفع محدودیت‌ها باید از وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی سوال شود. همچنین این وزارتخانه به عنوان یک متولی پیگیر رفع محدودیت‌ها است.

به جای اینستاگرام از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنید

این مقام مسئول در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد جایگزین اینستاگرام گفت: ما در حال افزایش ظرفیت‌های داخلی هستیم، برای جایگزینی پلتفرم‌های خارجی می‌توانید از ظرفیت داخلی استفاده کنید.

از مردم دعوت می‌کنم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند زیرا قابلیت‌هایی دارند که بعضا در برخی نسخه‌های خارجی وجود ندارد.

 

زارع‌پور تصریح کرد: برای نخستین بار شاید با وجود اینکه بنا به شرایط امنیتی کشور در برخی از ساعت‌ها محدودیت‌هایی در اینترنت بین‌الملل اعمال می‌شود، اما تمام سرورها و خدمات داخلی کشور به صورت صد درصدی در حال فعالیت است.

وی افزود: ما برنامه ویژه‌ای برای حمایت از پلتفرم‌ها و ظرفیت‌های داخلی پیش‌بینی کردیم تا زیرساخت‌های سخت‌افزاری و ظرفیتی تقویت شود تا بتوانند خدمات موردنیاز مردم را باکیفیت و پرسرعت تامین کنند، در دوهفته اخیر که محدودیت‌ها با توجه به شرایط امنیتی کشور اعمال شده است، ما تمام تلاش شبانه‌روزی خود را برای ارتقا کیفیت آن‌ها به کار بردیم، ظرفیت های داخلی اصلا قابل مقایسه با گذشته نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH