شش قابلیت آیفون و iOS که همچنان منتظر عرضه آن‌ها هستیم

شاید خیلی از ماها عاشق آیفون باشیم، اما این دلیل نمیشود چشم بر روی ایرادات آن ببندیم، شاید اگر تصمیم با ما بود، هنوز چند تغییر برای بهبود iOS و پلتفرمی که روی آن اجرا می‌شود، ایجاد می‌کردیم.

اگر از کاربران قدیمی آیفون هستید که نوعی رابطه عشق و نفرت با iOS ایجاد کرده‌اید، نگران نباشید، شما تنها نیستید. اگرچه iOS به‌عنوان تجربه‌ای روان‌تر، آسان‌تر و امن‌تر از اندروید شناخته می‌شود.

اما هنوز هم این سیستم عامل کامل نیست و ایرادات آیفون به چشم می‌آید و بسیاری از ویژگی‌های دیگر وجود دارد که ما دوست داریم اپل به ما ارائه دهد.

در این مرحله، به نظر می‌رسد انتظار برای ویژگی‌هایی که سال‌ها در گوشی‌های هوشمند اندرویدی اصلی وجود داشته‌اند، تنها بخشی از تجربه آیفون است.

در این مطلب 6 ویژگی برتری را مرور می‌کنیم که هنوز منتظر دیدن آن‌ها در iOS هستیم.

1. مالتی‌تسکینگ با تقسیم صفحه

برخلاف iPadOS و اکثر گوشی‌های اندرویدی، آیفون هنوز مالتی‌تسکینگ با صفحه تقسیم‌‌پذیر ندارد و این یکی از بزرگ‌ترین ایرادات گوشی‌های این شرکت است. این بدان معناست که شما مجبور به استفاده از برنامه‌های جداگانه، به صورت یک به یک هستید. اگرچه ما خوشحالیم که ویدیوی تصویر در تصویر سرانجام در سال 2020 به iOS راه یافت، اما همچنان این قابلیت یک ویژگی عالی برای تماشا است، نه برای انجام کار‌ها.

ایرادات آیفون

زمانی که آیفون صفحه نمایش 3.5 اینچی داشت، نداشتن قابلیت تقسیم صفحه در iOS ممکن بود منطقی باشد اما با توجه به اینکه آیفون 13 و 13 پرو دارای صفحه‌نمایش 6.1 اینچی هستند و آیفون 13 پرو مکس دارای صفحه‌نمایش بزرگ 6.7 اینچی است، عدم وجود قابلیت تقسیم صفحه در iOS برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای یک نکته دردناک است.

2. سیری باهوش‌تر

سیری زمانی که در سال 2011 در آیفون 4S معرفی شد، توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرد، اما شرایط از آن زمان تغییر کرده است. اگرچه اپل برای سال‌ها پیشتاز به نظر می‌رسید، دستیارهای صوتی دیگری مانند الکسای آمازون و دستیار گوگل سر و صدای خاص خود را در بازار ایجاد کرده‌اند. الکسا به ویژه نه تنها با خدمات آمازون، بلکه با بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث یکپارچه سازی عالی و کارآمدی دارد، در حالی که پشتیبانی شخص ثالث سیری در مقایسه با آن بسیار محدود است.

ایرادات آیفون

و حتی اگر سیری برای دستورات کوتاه و ساده مانند برنامه‌ریزی یادآوری یا ارسال پیام‌های متنی عالی است، اما وقتی صحبت از کارهای پیچیده‌تر می‌شود، به راحتی می‌توان این دستیار را گیج کرد. از سیری بخواهید کارهای زیادی انجام دهد تا ببینید که اغلب نتایج جستجوی گوگل را برای شما نمایش می‌دهد.

در سال‌های اخیر، اپل سیری را با صداهای جدید و حتی لهجه‌های منطقه‌ای به‌روزرسانی می‌کند اما در حالی که سیری بیش از همیشه سبک و استایل خود را دارد، هنوز باید هوشمندتر شود.

3. فیس‌آیدی افقی

اگرچه Face ID هنگام معرفی اولیه در iPhone X با شک و تردید مخاطبان روبه‌رو بود، اما به سرعت ثابت کرد که ایمن، قابل اعتماد و سریع است. به‌روزرسانی‌های مداوم Face ID را در تشخیص چهره‌ها سریع‌تر و بهتر کرده است. اگر آیفون 12 یا جدیدتر از آن را دارید، حتی می‌توانید از Face ID با ماسک نیز استفاده کنید.

قابلیت Face ID به خوبی کار می‌کند، به شرطی که آیفون خود را به درستی نگه دارید. حتی در جدیدترین دستگاه‌های اپل، Face ID همچنان برای کار کردن نیاز به دید تقریبا مستقیم از چهره شما دارد و اگر آیفون شما به صورت افقی کج شود، اصلاً کار نخواهد کرد. اگر هنگام دراز کشیدن از دستگاه خود استفاده می‌کنید، این می‌تواند منجر به تجربه ناخوشایندی شود.

4. پشتیبانی از قلم اپل

از زمانی که Apple Pencil در ابتدا در سال 2015 منتشر شد، شاهد رشد آن به ابزاری همه کاره و توانا برای هنرمندان دیجیتال، تصویرگران و دیگر هنرمندان بودیم. بسیاری از بازاریابی‌های اپل برای آی‌پدها حتی قلم اپل را در مرکز توجه قرار می‌دهند که نشان می‌دهد از راه‌های زیادی می‌تواند خلاقیت و بهره‌وری را در دستان درست افزایش دهد. همانطور که گفته شد اما ما هنوز هیچ پشتیبانی از Apple Pencil را برای آیفون‌ها دریافت نکرده‌ایم.

وقتی صحبت از گوشی‌ها می‌شود، آیفون 13 پرو مکس گوشی بزرگی است. در واقع، صفحه نمایش 6.7 اینچی آن تقریباً به اندازه آیپد مینی 8.3 اینچی است. بنابراین دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم از Apple Pencil روی آن استفاده کنیم. قلم اپل یکی از بهترین لوازم جانبی آی‌پد است، اما متأسفانه، ما به این فکر می‌کنیم که چرا نمی‌توانیم از آن در آیفون خود استفاده کنیم.

5. زمان‌بندی در iMessage

چه همگام‌سازی آسان با سایر دستگاه‌های iOS باشد، چه توانایی بازی iMessage یا استفاده از Animojis، دلایل زیادی برای دوست داشتن iMessage وجود دارد. با این حال، یکی از بزرگترین ویژگی‌هایی که در iMessage وجود ندارد، زمان بندی پیام است. توانایی نوشتن و برنامه‌ریزی پیام‌ها از قبل، برنامه‌ریزی رویدادها، ارسال یادآوری‌ها و یک سری چیزهای دیگر را بسیار آسان‌تر می‌کند و نبود آن‌ها یکی از ایرادات آیفون به حساب می‌آید.

ایرادات آیفون

در حال حاضر، اگر می‌خواهید پیامی را از آیفون برنامه‌ریزی کنید، باید از راه حل‌های سخت و گیج‌کننده‌ای استفاده کنید. اگرچه اپل در افزودن قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر به iMessage عالی عمل کرده است، زمان‌بندی پیام یکی از مواردی است که هنوز در iOS وجود ندارد.

6. آزادی عمل در چینش صفحه‌اصلی

سیستم عامل iOS فاصله زیادی را با روزهای iOS 1.0 طی کرده است، اما بسیاری از موارد همچنان ثابت مانده‌اند. یکی از بزرگترین ایرادات آیفون و جنبه‌هایی که هنوز تغییر نکرده است، نحوه چیدمان برنامه‌ها در صفحه اصلی است.

به جای اینکه به شما این آزادی داده شود که برنامه‌ها را در هر کجا که می‌خواهید قرار دهید، همچنان در سازماندهی همه برنامه‌های خود در یک لیست ساده گیر خواهید کرد. اگر تصمیم بگیرید که یک برنامه را به بالای صفحه ببرید، همه چیز‌های زیر آن یعنی برنامه‌ها و ویجت‌ها نیز جابه‌جا خواهند شد. این مورد می‌تواند یک کار ساده مانند سازماندهی صفحه اصلی خود را به یک دردسر بزرگ تبدیل کند.

ایرادات آیفون

در حالی که راه‌های زیادی برای سفارشی‌سازی دستگاه‌های سامسونگ وجود دارد و سایر تولیدکنندگان نیز همین قابلیت‌ها را ارائه می‌دهند، ما هنوز همان عملکرد را در iOS نمی‌بینیم، به این معنی که صفحه‌نمایش‌های اصلی اکثر افراد تقریباً یکسان به نظر می‌رسند.

سیستم‌عامل iOS هنوز راه درازی در پیش دارد

خواه iMessage، FaceTime و خواه Siri باشد، دلیلی وجود دارد که چرا بسیاری از مردم همچنان آیفون‌ها و iOS را انتخاب می‌کنند. اگرچه اپل در گذشته سرسخت بوده است، اما شاهد این بوده‌ایم که شروع به شنیدن بازخوردهای بیشتر کاربران و در نهایت شروع به ارائه ویژگی‌های مورد انتظار در iOS کرده است، مانند ویجت‌ها و شخصی‌سازی صفحه قفل، بنابراین امید بهبود برای آینده وجود دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ دوست دارید چه قابلیت‌هایی به سیستم عامل iOS اضافه شود؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH