شش موردی که آیفون در آن سال‌ها از اندروید عقب‌تر است

جزیره پویا آیفون 14 پرو ممکن است پیشرفته به نظر برسد، اما هنوز هم سال‌ها از اندروید عقب‌تر است.

هر بار که اپل یک آیفون جدید را نمایش می‌دهد، تمام تلاش خود را می‌کند تا آن را به عنوان پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند تاریخ به بازار عرضه کند اما در بسیاری از مواقع، اینطور نیست.

چه ناچ، فقدان آیفون تاشو، یا چه این واقعیت که ما هنوز با کانکتور لایتنینگ سروکار داریم،باعث می‌شود تا آیفون در مواردی به‌طور ناامیدکننده‌ای از اندروید عقب‌تر است.

در این مطلب به 6 موردی که آیفون در آن سال‌ها از اندروید عقب‌تر است خواهیم پرداخت، همراه ما باشید:

1. ناچ و جزیره پویا

ما در سال 2017 با عرضه آیفون X با ناچ بدنام اپل آشنا شدیم و بیش از نیم دهه بعد، هنوز زنده و سالم است و آن را در گوشی‌های آیفون می‌بینیم. اگرچه اپل در طول سال‌ها بریدگی آن را اندکی کاهش داده است، اگر امروز یک آیفون مدل پایه را انتخاب کنید، همچنان بریدگی ناچ مانند آیفون قبلی شما وجود خواهد داشت.

در سال 2022، اپل جزیره دینامیک را در آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس رونمایی کرد. اپل به جای یک بریدگی قدیمی، بسته حسگر جلویی و دوربین سلفی را به یک بریدگی بزرگ به شکل قرص در بالای صفحه‌نمایش آیفون منتقل کرد.

اگرچه اپل تصمیم گرفت این ناچ را به یک جزیره تبدیل کند، اما در واقع کوچکتر نشد. از آنجایی که جزیره پویا اپل در مقایسه با ناچ بسیار پایین‌تر روی نمایشگر آیفون قرار دارد، در واقع از قبل ممکن است بیشتر به چشم بیاید.

این امر به ویژه در هر زمانی که آیفون شما در حالت افقی قرار دارد صادق است. بنابراین، در حالی که اکثر مردم هنگام تماشای فیلم یا بازی می‌توانستند بریدگی ناچ را نادیده بگیرند، در بسیاری از مواقع، جزیره دینامیک مانند یک خشکی بزرگ در دریا به ظاهر می‌شود.

حقیقت این است که اگرچه بسیاری از گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست که دوربین‌های کوچک پانچ‌هول دارند، اما به نظر می‌رسد که آیفون سال‌ها از نمایشگر تمام صفحه فاصله دارد.

2. آیفون تاشو فعلا رویایی بیش نیست

بیایید با این حقیقت روبرو شویم، تلفن‌های تاشو دیگر جدید نیستند. گلکسی فولد اصلی در سال 2019 عرضه شد و تنها در چند سال، سامسونگ توانسته است گوشی‌های تاشو را از اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت به دستگاه‌هایی تبدیل کند که تقریباً ممکن است به درد هر کسی بخورد.

گلکسی فولد در زمینه گوشی‌های تاشو پیشتاز است، اما این تنها دستگاهی نیست که در فضای تاشو سروصدا به‌پا کرده است. ما دیده‌ایم که دستگاه‌هایی مانند Motorola Razr و سری Samsung Galaxy Z Flip همچنان مرزها را جابجا و به شکل گسترده‌ای در مورد شکل گوشی هوشمند تجدید نظر ایجاد می‌کنند.

اما وقتی نگاهی به کاری که اپل با آیفون انجام می‌دهد بیندازید، همه چیز خیلی بیشتر از گذشته، سنتی به نظر می‌رسد. اپل هنوز یک آیفون تاشو عرضه نکرده است و به نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای عرضه آن در آینده نزدیک داشته باشد.

اپل همیشه در انجام کارها به روش منحصر به فرد خود قاطع بوده است، حتی اگر جایی که بیشتر صنعت به آن سمت نمی‌رود. هزاران لپ‌تاپ ویندوزی سال‌هاست که صفحه‌نمایش لمسی دارند، اما ما هنوز یک مک‌بوک با صفحه لمسی نداریم. بنابراین، اگرچه تلفن‌های تاشو روز به روز رایج‌تر می‌شوند، اما ممکن است هرگز آن فناوری را در آیفون مشاهده نکنیم.

3. آیفون هنوز هم USB-C ندارد

ناراحت کننده است که ما حتی این را می‌گوییم، اما USB-C هنوز در آیفون وجود ندارد. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق گوشی‌های اندرویدی، سال‌ها پیش به USB-C روی آوردند، آیفون از زمان عرضه آیفون 5 در سال 2013 به کانکتور لایتنینگ وفادار مانده است.

بر کسی پوشیده نیست که نگه داشتن آیفون در ساختار لایتنینگ باعث درآمدزایی اپل می‌شود. اگر شرکت‌ها می‌خواهند کابل‌ها و لوازم جانبی لایتنینگ بسازند، مجبورند هزینه‌های مجوز را به اپل بپردازند. اگرچه این ممکن است یک پیروزی برای اپل باشد، اما قطعاً برای مصرف کنندگان یک برد نیست. هنگام مقایسه لایتنینگ با USB-C، کانکتور لایتنینگ کندتر شارژ می‌کند و سرعت انتقال داده آن نزدیک به USB-C هم نیست.

اگرچه اپل تاکنون در مورد حفظ آیفون لایتنینگ قاطعانه عمل کرده است، اما در سال 2022، اتحادیه اروپا قانونی وضع کرد که سازندگان را مجبور می‌کرد تا USB-C را به هر دستگاه جدیدی که در قلمرو آن‌ها فروخته می‌شود اضافه کنند. این بدان معناست که احتمالاً در آینده نزدیک شاهد آیفون با USB-C خواهیم بود.

4. فقدان قابلیت شارژ معکوس

شارژ بی‌سیم قابلیتی است که روزانه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. اما در حالی که استفاده از پد شارژ برای شارژ کردن گوشی عالی است، بسیاری از گوشی‌های اندرویدی می‌توانند خودشان به یک پد شارژ بی‌سیم تبدیل شوند.

شارژ بی‌سیم معکوس به شما امکان می‌دهد از باتری تلفن خود به عنوان شارژر بی‌سیم قابل حمل استفاده کنید. یعنی می‌توانید هدفون‌های بی‌سیم، ساعت‌های هوشمند یا هر وسیله جانبی سازگار دیگری را مستقیماً از تلفن خود شارژ کنید.

متأسفانه کاربران آیفون به این ویژگی دسترسی ندارند. آیفون دارای برخی ویژگی‌های انحصاری شارژ بی‌سیم مانند MagSafe است، اما ما دوست داریم آیفونی ببینیم که بتواند دستگاه‌های دیگر شما را نیز شارژ بی‌سیم معکوس کند.

5. آیفون بهترین دوربین‌های جهان را ندارد

اپل هر سال دوربین آیفون را به عنوان یکی از بزرگترین نقاط فروش معرفی می‌کند. اما در حالی که دوربین آیفون بدون پیشرفت نیست، برخی از گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند، حداقل در برخی از زمینه‌ها اینگونه است.

اپل به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای در دوربین آیفون 14 پرو انجام داد و وضوح دوربین اصلی را از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل رساند. با این حال، این موضوع در مقایسه با سنسور عظیم 108 مگاپیکسلی که در گلکسی اس 22 اولترا قرار داده شده است، چیزی نیست.

و باید بدانید که این برتری چیزی بیش از یک عدد چشمگیر در برگه مشخصات است. در مقایسه با Galaxy S22 Ultra، رقیب آیفون رنگ‌های زنده‌تر، عملکرد بهتر در نور کم و قابلیت زوم دیجیتال 100 برابری باورنکردنی را ارائه می‌کند.

بر کسی پوشیده نیست که آیفون دوربین فوق‌العاده‌ای دارد. و بیشتر مردم از آن راضی خواهند بود. اما، اگر در مورد عکاسی جدی هستید و می‌خواهید بهترین دوربین ممکن را در تلفن هوشمند داشته باشید، احتمالاً آن را در آیفون پیدا نخواهید کرد.

6. اندروید انتخاب‌های بیشتری به شما می‌دهد

استیو جابز می‌گوید: مردم نمی‌دانند چه می‌خواهند، مگر اینکه آن را به آن‌ها بدهی. و اپل واقعاً به این دلیل که به خریداران خود حق انتخاب زیادی نمی‌دهد، شهرت پیدا کرده است.

اگر می‌خواهید یک آیفون جدید بخرید، واقعاً فقط چند گزینه برای انتخاب دارید. شما می‌توانید بین آیفون SE مقرون به صرفه، دو سایز آیفون پایه و دو سایز مدل آیفون پرو یکی را انتخاب کنید.

با این حال، اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی هستید، تعداد زیادی گزینه برای انتخاب دارید. ممکن است یک تلفن هوشمند سنتی مانند دستگاهی از سری گلکسی سامسونگ یا یکی از تلفن‌های پیکسل گوگل را بخواهید، یا می‌توانید یک گوشی تاشو واقعاً پیشرفته مانند Galaxy Z Fold 4 یا Z Flip 4 را انتخاب کنید.

حتی می‌توانید گوشی‌هایی را بیابید که سبک و منحصربه‌فرد هستند، مانند Nothing Phone (1). نکته این است که رفتن به سمت اندروید یعنی انتخاب‌های بیشتر.

در نهایت دلیلی وجود دارد که آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است. iOS ساده است و برای استفاده آسان طراحی شده است. آیفون ادغام بسیار خوبی با مک و بقیه اکوسیستم اپل دارد و هر آیفون، شیک و خوش ساخت است.

در حالی که آیفون چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما وقتی صحبت از فناوری و ویژگی‌های پیشرفته به میان می‌آید، اپل سال‌ها از بسیاری از تولیدکنندگان اندروید عقب است.

بنابراین، اگر فردی هستید که عاشق فناوری است و در بیشتر مواقع به دنبال آخرین و بهترین‌ها هستید، انتخاب آیفون به معنای عقب ماندن است.

1 در مورد “شش موردی که آیفون در آن سال‌ها از اندروید عقب‌تر است”

  1. سامان جمهوری

    اکثر کسانی که خوره تکنولوژی‌های جدید هستند اندروید را ترجیح میدند، یه چیزی که در مورد آیفون واقعا ازارم میده اینه که اپل اصلا به نظرات و خواسته طرفداران خودش ارزش قائل نمیشه این همه سال فن های اپل درخواست تایپ سی دارند ولی اپل اهمیتی بهشون نمیده و اینم بگم که در مورد پردازنده اپل خیلی اغراق شده اگر هم بنچمارک ها اعدادش بیشتره به خاطره سبستم عامل اش هست وایفون کاره خاصی نکرده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH