اولین خودروی برقی مشترک هوندا و سونی در راه آمریکا

شرکت‌های هوندا و سونی اعلام کردند که اولین خودروی برقی مشترکشان اوایل سال 2026 روانه بازارهای آمریکا خواهد شد. اواخر همین سال هم این خودروها در بازار ژاپن عرضه می‌شوند. این دو شرکت بازار آمریکا را فرصتی بکر برای عرضه خودروی برقی پیشرفته خود می‌دانند و می‌خواهند با استفاده از قیمتی معقول و خلاقیت در زمینه‌ی فناوری و نرم‌افزار از این پتانسیل بیشترین بهره را ببرند.

آنها باور دارند که با تجربه هوندا در زمینه صنعت خودرو و فناوری سونی در زمینه نرم‌افزار و سنسورها می‌توانند خود را از شرکت‌های رقیب جدا کنند؛ درست به مانند کاری که تسلا در این بازار کرده است. سود و زیان هر دو شرکت در این مسیر 50-50 خواهد بود و نام این پروژه نیز حمل و نقل هوندا-سونی نام دارد.

پیش‌فروش خودروی برقی هوندا و سونی از سال 2025 آغاز می‌شود. قرار است تولید این خودروها نیز از همین سال در 12 شرکت هوندا واقع در خاک ایالات متحده آغاز شود. احتمال آن وجود دارد که اولین محصول مشترک شرکت‌های ژاپنی به تولید انبوه نرسد. همچنین دو شرکت فعلاً اظهار نظری در مورد عرضه خودروهای برق خود در خاک اروپا نکرده‌اند. به قطع در روزهای آتی اخبار و جزئیات بیشتری در مورد این خودروها منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH