ماهواره‌های استارلینک کار منجمان را مختل کرده است

بسیاری از اخترشناسان از کمیسیون فدرال ارتباطات خواستند تا پروژه‌ پرتاب سی هزار ماهواره در نسل دوم شبکه استارلینک را متوقف کنند. یکی از این اخترشناسان در نامه‌ خود به این سازمان نوشته است: «لطفاً ستاره‌های ما را از ما نگیرید! ماهواره‌های استارلینک نیاز به مهندسی بهتری دارند تا هم نور کمتری تولید کنند و هم با تعداد کمتری سرویس خود را ارائه کنند.»

اندی لورنس، استاد ستاره‌شناسی در دانشگاه ادینبورگ، در همین خصوص بیان کرده است که ماهواره‌های استارلینک و دیگر ماهواره‌ها همین حالا هم در تصاویر واید از ستارگان دیده می‌شوند. جامعه‌ نجوم این دانشگاه با به راه انداختن یک جنبش به دنبال آن است تا کمیسیون فدرال ارتباطات را مجبور کند که پروژه‌ اسپیس ایکس را تا تحقیقات بیشتر در مورد تاثیر ماهواره‌های این شرکت بر روی سیاره، به صورت تعلیق درآورد.

کری نیوگت، از اساتید علم نجوم در دانشگاه اولین نیز ابراز کرده است که بسیاری از دانشمندان نگران تاثیر ماهواره‌های استارلینک بر مشاهده‌ سیارک‌های نزدیک زمین هستند: «من نگران این هستم که پرتاب این ماهواره‌ها در امر حیاتی یافتن سیارک‌های نزدیک زمین اخلال ایجاد کند. در این صورت دیگر نمی‌توان هشدار لازم و به موقع را بابت نزدیک شدن این اجرام آسمانی صادر کرد.»

اسپیس‌ایکس که مسئول پرتاب ماهواره‌های استارلینک است، تا به این لحظه واکنشی به این اعتراض‌ها نشان نداده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH