سامسونگ جزئیات مربوط به ویژگی‌های شاخص One UI 5 را تشریح کرد

سامسونگ ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود از رابط کاربری سفارشی این شرکت بر پایه سیستم‌عامل اندروید 13 رونمایی کرد. اکنون تمامی جزئیات مربوط به آخرین امکانات قابل عرضه در گوشی‌های سامسونگ طی هفته‌های آینده اعلام شده است.

سامسونگ تائید کرده که One UI 5 به‌عنوان یک به‌روزرسانی فیرم‌ور پایدار طی هفته‌های آتی برای تعدادی از پرچم‌داران گلکسی نظیر سری گلکسی S22، گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 منتشر خواهد شد.

تغییرات در رابط کاربری جدید با بازطراحی لاک اسکرین آغاز می‌شود. بدین‌ترتیب اکنون کاربران قادر به اعمال تغییرات سفارشی روی والپیپر، نمای ساعت و پالت رنگ هستند. گزینه مربوط به والپیپر ویدیویی یکی دیگر از افزونه‌های جذاب به‌شمار رفته و به کاربران امکان می‌دهد تا یک ویدیوی کوتاه را روی لاک اسکرین دستگاه خود قرار دهند.

همچنین سامسونگ بر اساس الگوهای استفاده کاربران، پیشنهادات هوشمند جدیدی را برای ویجت‌ها و برنامه‌ها ارائه می‌کند. مشخصه Routines در One UI 5 دارای گزینه‌های تشخیصی جدیدی است که به آغاز اتوماسیون کمک می‌کنند. Modes ویژگی جدیدی است که به کاربر امکان می‌دهد تا تنظیمات سفارشی و امکانات اپلیکیشن را برای بخش‌های مختلف روز (به‌عنوان مثال حین انجام تمرینات یا زمانی‌که وی به خواب می‌رود) برنامه‌ریزی نماید.

گزینه‌های لاک اسکرین در One UI 5

Bixby Text Call پاسخ سامسونگ به قابلیت تماس Google Screen است. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا در صورت عدم تمایل به صحبت کردن از طریق پیام‌های متنی با یکدیگر تماس بگیرند. هنگامی که شما با استفاده از Bixby Text Call به یک تماس پاسخ می‌دهید؛ این موضوع به شخص حاضر در آن سوی ارتباط اطلاع داده می‌شود. در ادامه شما می‌توانید متن مورد نظر خود جهت ادای صوتی توسط بیکسبی را تایپ نموده و در عین‌حال اظهارات فرد دیگر را در قالب نوشتاری و به‌صورت آنی رونویسی کنید.

پیشنهادات هوشمند برای ویجت‌ها 

در حال حاضر قابلیت Bixby Text Call برای کاربران مقیم کره‌جنوبی قابل دسترس بوده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ورژن انگلیسی آن نیز در اوایل سال 2023 منتشر خواهد شد. اکنون اپلیکیشن Samsung Gallery به کاربران امکان می‌دهد تا متن موجود در تصاویر ثبت شده داخل عکس‌ها را استخراج نمایند.

بعلاوه منوی جدید دستگاه‌های متصل و هاب حریم خصوصی همراه با داشبوردهای امنیتی در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین سامسونگ اعلان جدیدی را به پنل اشتراک‌گذاری اضافه نموده است. این اعلان در مواقعی که کاربر مایل به اشتراک‌گذاری عکس‌های حاوی اطلاعات حساس نظیر پاسپورت یا کارت بانکی خود است؛ به وی هشدار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH